Spel skapat i Game Maker (funkar endast för vissa)

Permalänk
Medlem

Spel skapat i Game Maker (funkar endast för vissa)

Hejsan!

Jag har för ungefär 1 år sedan skapat ett plattforms spel i programmet "Game Maker Studio".

Allt är klart med mera och för mig funkar det perfekt. Det gör det också för många andra men... för vissa som fixar ner spelet så funkar det inte. Och nu var det en person som sa att allt funkade men bilden visades inte. Vad kan detta bero på? Saknar personen någon programvara för att spelet ska kunna köras? I sådana fall, vilket program? Var inte speciellt kunnig när spelet gjordes så vet inte vad som behövs för det.

För mig och många andra funkar det perfekt, men sen finns de vissa där det inte funkar alls.

Här är ett demo från ett gammalt spel jag gjort, verkar vara samma problem på detta med, funkar för vissa. Det är singel så ingen installation krävs.

http://www.mediafire.com/download/77et4gcz9rpd98s/The+Haunted...

Hade hoppats på någon som kan testa det får samma fel som sen kanske kan lista ut problemet. Jag får inte felet och inte vid någon annan dator heller så kan inte testa det. Någon som vet? :/

Permalänk
Medlem

Du får nog specificera lite vad som inte fungerar?
Det kan ju vara så enkelt som att de sitter på annat OS och dylikt, testat export funktionaliteten ?

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Du får nog specificera lite vad som inte fungerar?
Det kan ju vara så enkelt som att de sitter på annat OS och dylikt, testat export funktionaliteten ?

Hade gärna velat, det svåra är dock att för dem som det inte funkar för, de bor inte direkt när mig så jag kan inte se med egna ögon vad som är fel och vad de gör för att köra programmet, de är oftast inte speciellt data kunniga. Vet i alla falla att de kör windows 8.1 som jag, de har testat att avaktivera virusskyddet men inget hjälper. Det som verkar hända är att bilden inte visas men spelet går igång och ljudet är där.

Det är därför jag länkade till ett äldre demo spel jag gjort för dom som vill att ladda ner och kanske få liknande fel, som sen då vet vad man kan göra åt det. Det kan hända på det spelet också så.

Vad menar du med export funktionaliteten? Om du menar i Game Maker själv så ja.

Permalänk
Medlem

Känns som om det är på game makers forum du bör fråga detta

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Känns som om det är på game makers forum du bör fråga detta

Jo gjort det, men tyvärr är inte det ett speciellt populärt forum, många läser, men inge svar, ser många trådar är så.

Permalänk
Medlem

Du får nog kolla upp den grafiska delen. Kan tyvärr inget om game maker studio.
Är det opengl/direct x, shaders etc etc?

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Du får nog kolla upp den grafiska delen. Kan tyvärr inget om game maker studio.
Är det opengl/direct x, shaders etc etc?

Verkar vara något med OpenGL, Direct3D m.m. De verkar byta?

Hittade detta här: http://en.wikipedia.org/wiki/GameMaker:_Studio
Och om man skrollar ner till "Rendering".

Ska skicka iväg en fråga till skaparna av programmet, dom kanske har ett support stället någonstans.