Vad programmerar/arbetar ni på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad programmerar/arbetar ni på just nu?

Hejsan,
Skulle vara intressant att veta vad ni programmerar/arbetar på just nu. Så kanske man kan få lite ideér på nya projekt.
Själv blev jag nyss "klar" med en enkel VNC klient som jag arbetat på de senaste 4-5 dagarna.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Teewars \o/

http://teewars.com

Ny version kommer ut denna månad

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

En first person shooter på skolan och en ircbot som hobbyprojekt (som jag jobbat med i ungefär 2½ år nu, har börjat om ett antal gånger, och har aldrig tid att jobba med den så mycket som jag skulle vilja. Blir gött sen när man pluggat klart...).

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

En presentationsmotor:

http://www.saabgroup.com/en/Capabilities/command_control.htm

Jag lägger inte in content utan har bara gjort motorn som spelar upp innehållet.

Permalänk
Medlem

En liten raytracer.

Sen håller jag på med ett litet projekt som går ut på att evaluera enklare matematiska uttryck... +-*/%^() och sin/cos/tan/etc bara.
Detta ska sedan användas i ett program som plottar grafer.

Har en text-baserad irc-klient i python som jag kodar på och då också.

Utöver det är det väl mest skola som gäller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
http://pici.se/thumbs/t_gUczikrRd.gif

Ser väldigt bekant ut.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Hedersmedlem

Skriver en plugin till Quicksilver, som tankar hem dina taggar på Last.fm, så att man kan skapa playlists i iTunes från taggarna.

Själva grundfunktionen är klar, mest finputsning som är kvar. T ex att den lägger till dubletter, den cachar ingenting utan tankar hem allt när det behövs, osv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

SJälv håller jag på att försöka färdigställe klientsidan.se .. skriva lite artiklar och fylla på med innehåll. Det tar sin lilla tid helt klart...

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Permalänk

Väldigt enkla filter till visionsystem (kamera som bl.a. kan identifiera objekt) bara för att lära mig hur detta fungerar (C++). Skall snart använda mitt filter till en verklig industrirobot, där en helt vanlig PC står för visionsystemet. Annars är inte filterkodning mitt intresse, matematik och optimering till förbannelse om man skall göra något nytt filter. Mean, median, gaussian etc är lätta, men det finns det redan x-tusen antal färdiga hårdoptimerade kodsnuttar för.

Några fortsättningdrömmar jag har på detta förutom visionsystem
*Pluggin till firefox som kan läsa kryptisk registeringskod och lägga det i urklippshanteraren, det finns många som hatar dessa koder. (högerklicka på bilden->mitt program) Detta är dock extremt svårt att få det bra, så det kommer troligtvis bara att förbli en dröm.
*Webkameraprogram där man kan lägga till hatt, mustach etc som sedan följer ens rörelse. Ja, det finns redan ett sådant. Långtifrån lika svårt, t.ex. att följa ögonen är lätt då de både är väldigt vita och har en svart prick i mitten (hög konstrast).

Förutom detta så programmerar jag även verkliga industrirobotar, jag har nyss gjort ett program för svetssning som jag snart skall testa. Jag programmerar både off och online, dvs vid roboten eller vid ett simuleringsprogram.
*edit* Kan tillägga att en industrirobot är väldigt basic att programmera, då det finns en avancerad styrenhet som sköter om det mesta åt en. Annars är det kinematik (matematik) till det förbannelse som för visionsystem.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

Knegar vidare med min bildvisare. Mer specifikt så är det vettigt multimonitorstöd och diverse (vista-orsakade) prestandafixar.

Permalänk

Meckar lite med www.dinafilmer.se Mitt hobbyprojekt för att kunna sortera mina filmer. Av en slump så fixade jag till det så att vem som helst kan regga ett konto för att ha ordning på sina filmer. Gillar att dela med mig

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Började precis med ett backupsystem som fungerar som just jag vill ha det, har inte kommit längre än designstadiet än.

Sen testar jag lite olika metoder för injicering av kod under Vista som ett fördjupningsarbete, men det är lite segt att komma igång. Finns ju så mycket man vill göra...

Skriver lite på ett enkelt bloggsystem också, är inte så förtjust i de som finns.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Ett biljettbokningssystem. Typ.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem

Tredje iterationen av min batchrender-extension till Sony Vegas. Serialisering är jobbigt.

Permalänk
Hedersmedlem

På jobbet skriver jag för närvarande om failoverkoden för några switchkort. Har även ett sidoprojekt där jag gör en hemsida åt ett nystartat företag.

På fritiden gör jag lite allt möjligt, skriver exempelvis om min gamla IRC-bot i O'Caml och därmed ett par bibliotek runt det (wrapper till Dynlink, exempelvis).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Jag återfann motivationen och intresset för ett projekt jag påbörjade i september, ett backup-system som övervakar valda kataloger och sparar representationer av dess innehåll som checksummor i en databas, samtidigt som den så klart gör en kopia av katalogen på vald plats (annan dator eller whatever). Sedan schemaläggs en kontroll av valda kataloger säg en gång per dygn som kollar av vad som lagts till eller modifierats i katalogen mot databasen. På så sätt behöver bara de nya eller ändrade filerna flyttas över till backup-platsen.

Ja, det finns alldeles säkert sådana program redan, men det är inte jag som kodat dem...

C# och SQLite förresten.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Som övning skrev jag ett program i java (åt en snubbe här på SweC), som trycker på musknappen med ett visst intervall.. Inte speciellt avancerat, annars ägnar jag min tid åt plugg relaterad programering..

Permalänk
Medlem

Ombyggnad av warpdrive.se, hoppas på att få till ny design, basmotor samt möjlighet att slippa beroendet av moderatorer. Förslag på minsta lilla du önskar till siten -> sphr{a}warpdrive.se

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag läser in mig på Smarty och Prototype som jag skall använda till en wlankarta över Göteborg är det tänkt. Den skall vidare baseras på gmap. Igår skrev jag ett klass-system och testade lite. Hoppas jag orkar göra klart

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd

Håller på med en activex komponent som slutade fungera i Vista.
Kunden vill att den ska fungera både i XP och vista utan extra installatoner förutom activex komponten så det är roligt.

Sedan kommer det ständiga förfrågningar från kund för att förbättra denna site www.posh24.se så den sitter jag med dagligen....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller på med projekt i skolan, ett spel. Serverdelen är gjord i erlang och klienten är xna. Utöver det läser jag en c# kurs på distans samt pluggar för mitt java developer cert.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Jag får inte säga vad det är jag jobbar med just nu... Sekretessbelagt och så.

Men en "virtuell interaktiv presentation" till en stort läkemedelsföretag i Flash.
Har hållt på med samma projekt i över 1 år nu... *suck*

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

flera webbjobb... men det stora just nu är väl en site till en skola i usa.

Permalänk
Medlem

just nu är det diverse projekt i skolan, samt lite småprojekt hemma, typ en irc-bot i python.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

En p2p-klient skriven i Java i skolan, samt Django som vi jag och en kompis håller på att lära oss som projektarbete. Annars är det mest småsaker.

Permalänk
Medlem

imgxgui

Ett enkelt gui (skrivet i Delphi) för ImageX (Microsoft WAIK). Jag kan inte programmera nåt vidare, hela koden är i stort sett ett enda fulhack men det fungerar Det enda jag gör är att bygga ihop rätt syntax och använda ShellExecute för att exekvera. Men nån gång ska väl jag också bli stor och lära mig hantera pipes mm En annan variant jag har börjat kika på är CreateProcess som ingår i JVCL. Kanske kan snurra ihop nåt mha. den. I övrigt är det väl bara en massa småkrafs man håller på med.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Intranät till ett större svenskt företag. Basic stuff i PHP och MySQL integrerat mot ett publiseringsverktyg.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Illustrationer åt spelkortsföretag

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |