Vad programmerar/arbetar ni på just nu?

Permalänk
Medlem

Du är kung ekberg på bildhanteringsprogram, mycket snyggt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag skämdes för mycket över hur koden till Comix såg ut, så jag bestämde mig för att skriva om allt från början. Jag är klar med det mesta nu, så en version 4.0 borde komma inom en inte allt för oöverskådlig framtid.

EDIT: Screenshot
http://home.student.uu.se/poek7897/comix-screenshot.png

Sweet.
Måste säga att du gjort ett bra jobb med Comix, använder det nästan dagligen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

föreningen har tröttnat på excell och tydligen finns det inga vettiga turneringssystem alls. Om jag fattat rätt är det som används mest compomaster som är en javaapplet... blä.

Så jag jobbar på ett turneringssystem i GWT. inte kommit så långt än men jag har till v9 på mig!

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Hade ingen tidtagare i min nokia n70. Så jag programmerade en egen (Java)
Försöker fina lite tid för mejl programmet jag håller på med.
Men jag har 3 styckna Java projekt (arbete) + skola så det blir mindre tid åt andra saker

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Påbörjade ett litet projekt igår för att byta ut ett gammalt excel-ark jag använder vid diet.
Databasen körs på sql server express
gränssnitt blir till en början i WPF, men när silverlight 2.0 kommer borde det gå att porta till det rätt enkelt. så att applikationen kan köras i browsern.

Sen tänkte jag även lägga till möjlighet att lägga in recept. En träningsdagbok kanske också kommer...

Får se hur långt jag kommer..

Permalänk
Medlem

sitter för närvarande med några uppgifter inom datorseende (inlämningsuppgifter i en kurs)

Sedan sitter jag i en projektgrupp där vi tar fram en ny slags robot (Acroboter) som är ett EU-projekt. Där jobbar jag tillsammans med två polare på att simulera och ta fram fungerande lösningar till hur roboten ska förflyttas... kanske kommer upp någon bild/video sen ...

Visa signatur

weeeee