Vad programmerar/arbetar ni på just nu?

Permalänk

veloForum
Mitt senaste PHP projekt; ett forum som använder smarty som template-motor. Gör detta mest för att lära mig men också för att jag tycker att det saknas forum som är simpla och bygger på smarty

Är ganska mycket kvar att göra, men det viktigaste är klart.

Fråga mig inte vart jag fick namnet ifrån

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velosider
veloForum
Mitt senaste PHP projekt;

http://upl.vs-hs.com/t/6c230b9ae2d72cc36690ffe768eba56f.jpg

Off-T: "SILENCE! I KILL YOU!" - Achmed the dead terrorist?

On-T: Ser simpelt och bra ut!

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

Ibland gör jag lite modeller åt ett MMORPG projekt som heter Peragro Tempus.
http://peragro.org/index.php?q=gallery&g2_itemId=31

Sen håller jag på med ett par hemsidor.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

När jag lärt mej lite mer java ska jag göra ett program som räknar ut antalet dagar till angivet datum.

Permalänk

pnglite, simpel och liten png-läsare skriven i C. Plötsligt kunde den skriva png-filer också. Kräver nu att man länkar med zlib men zlite är på väg...

http://sourceforge.net/projects/pnglite

Permalänk
Medlem

Håller på att finslipa ett bildhanteringssystem som jag knåpat ihop.
Det är ett litet projekt som jag lägger lite tid på när jag har tid, tanken är att det skall bli smidigt som tusan att hantera sina bilder på, och som uppvisare använder det simpleviewer. Skriver det i PHP.

Annars så är det mest skolrelaterad programmering, som nyligen ett kortspel i C#.

Permalänk
Avstängd

Just nu sitter jag i Ruby med ett ärendehanteringssystem.. urk vad jag inte gillar Ruby... Inline koder i htmlen etc...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Just nu sitter jag i Ruby med ett ärendehanteringssystem.. urk vad jag inte gillar Ruby... Inline koder i htmlen etc...

Då kan jag tippsa om ERB, som ingår i ruby.
Funkar precis som ett templatesystem för t.ex. php.

Jag skrev en hel del Ruby-saker på förra jobbet och det tar ett tag innan man kommer igång. Går att göra riktigt fina saker med det dock. Vi genererade OpenGL-implementationer från specifikationen, och det var riktigt smidigt med templatesystemet. Du kan enkelt skapa en separat fil med all html, plocka in den i ruby och sedan kommer den exekvera vissa bestämda rader som ruby-kod.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

håller på och kodar lite saker php inget allvarligt.

Visa signatur

Gammal

Permalänk

Knåpar på att program som ladda ner och bränner filmer. Mitt första
projekt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Då kan jag tippsa om ERB, som ingår i ruby.
Funkar precis som ett templatesystem för t.ex. php.

Jag skrev en hel del Ruby-saker på förra jobbet och det tar ett tag innan man kommer igång. Går att göra riktigt fina saker med det dock. Vi genererade OpenGL-implementationer från specifikationen, och det var riktigt smidigt med templatesystemet. Du kan enkelt skapa en separat fil med all html, plocka in den i ruby och sedan kommer den exekvera vissa bestämda rader som ruby-kod.

Den går säkert men nu sitter jag i ett befintlgt system, ingen nyutvecklig av den typen.... Aja det är bara några dagar sedan får jag återgå till mitt kära .net 3.5

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walle_sthlm
Knåpar på att program som ladda ner och bränner filmer. Mitt första
projekt.

http://i18.tinypic.com/6l0k7if.jpg

Verkar riktigt nice!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walle_sthlm
Knåpar på att program som ladda ner och bränner filmer. Mitt första
projekt.

http://i18.tinypic.com/6l0k7if.jpg

Najs! När blir det klart?

Permalänk

Håller på att göra ett mycket enkelt 2D-spel som projektarbete i skolan. Har ett synnerligen komplicerat och realistiskt skadesystem som är taget från Neotech. Kommer inte bli avancerat, men kul när det är klart. Håller annars på att redigera lite film.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Den går säkert men nu sitter jag i ett befintlgt system, ingen nyutvecklig av den typen.... Aja det är bara några dagar sedan får jag återgå till mitt kära .net 3.5

Don't blame the tools (except if it's PHP

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

import java.util.Scanner; class DagRäknare { public static void main(String[] args) { Scanner input = new Scanner( System.in ); //input 1 System.out.println(); System.out.println("Vilket månad vill du räkna fån?"); int månadFrånP = input.nextInt(); System.out.println(); System.out.println("Vilken dag vill du räkna från?"); int dagFrånP = input.nextInt(); //input 2 System.out.println(); System.out.println("Vilken månad: "); int månadTillL = input.nextInt(); System.out.println(); System.out.println("Vilken dag: "); int dagTillL = input.nextInt(); //Variabler o skit int[] månader = {0 ,31 ,28 ,31 ,30 ,31 ,30 ,31 ,31 ,30 ,31, 30 ,31}; int[] dagar = new int[månader.length]; int månPast = 0; int månLeft = 0; int dagRest = 0; int rest = 0; int total = 0; int tillTot = 0; int frånTot = 0; //Uträkning for(int i = 1; i < månadFrånP; i++) { dagar[i] = månader[i]; månPast += dagar[i]; } frånTot = månPast + dagFrånP; dagRest = månader[månadTillL] - dagTillL; for(int a = 1; a < månadTillL; a++) { dagar[a] = månader[a]; rest += dagar[a]; månLeft =365 - rest; } tillTot = månLeft - dagTillL; total = tillTot + frånTot; total -= 365; if(total < 0) { total *= -1; } System.out.println("Mellan " + dagFrånP + "/" + månadFrånP + " och " + dagTillL+ "/" + månadTillL+ " är det " + total + " dagar."); } }

Mitt första programm någonsin (håller på att lära mej java kan inte ens while-satsen). Det räknar ut hur många dagar det är till ett datum från ett annat. Ganska värdelöst, men det fungerar innom ett års period.

Suttit med det hela dagen.

Edit:
12 dagar till julafton. xD

Permalänk
Avstängd

DateTime oldDate = DateTime.Parse("2007-01-01");
TimeSpan deltaValue = DateTime.Now - oldDate;

//deltaValue.Days

Finns säket nått motsvarande i Java då c# och java är så lika

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan

import java.util.Scanner; class DagRäknare { public static void main(String[] args) { Scanner input = new Scanner( System.in ); //input 1 System.out.println(); System.out.println("Vilket månad vill du räkna fån?"); int månadFrånP = input.nextInt(); System.out.println(); System.out.println("Vilken dag vill du räkna från?"); int dagFrånP = input.nextInt(); //input 2 System.out.println(); System.out.println("Vilken månad: "); int månadTillL = input.nextInt(); System.out.println(); System.out.println("Vilken dag: "); int dagTillL = input.nextInt(); //Variabler o skit int[] månader = {0 ,31 ,28 ,31 ,30 ,31 ,30 ,31 ,31 ,30 ,31, 30 ,31}; int[] dagar = new int[månader.length]; int månPast = 0; int månLeft = 0; int dagRest = 0; int rest = 0; int total = 0; int tillTot = 0; int frånTot = 0; //Uträkning for(int i = 1; i < månadFrånP; i++) { dagar[i] = månader[i]; månPast += dagar[i]; } frånTot = månPast + dagFrånP; dagRest = månader[månadTillL] - dagTillL; for(int a = 1; a < månadTillL; a++) { dagar[a] = månader[a]; rest += dagar[a]; månLeft =365 - rest; } tillTot = månLeft - dagTillL; total = tillTot + frånTot; total -= 365; if(total < 0) { total *= -1; } System.out.println("Mellan " + dagFrånP + "/" + månadFrånP + " och " + dagTillL+ "/" + månadTillL+ " är det " + total + " dagar."); } }

Mitt första programm någonsin (håller på att lära mej java kan inte ens while-satsen). Det räknar ut hur många dagar det är till ett datum från ett annat. Ganska värdelöst, men det fungerar innom ett års period.

Suttit med det hela dagen.

Edit:
12 dagar till julafton. xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag misstänkte att det fanns något sådant också, men jag ville som om jag kunde göra något. xD

Nu ska jag läsa vidare på while-satsen.

Permalänk
Medlem

Skriver på ett administrationssystem med statistik till en polares sida (http://www.raddagatesofmetal.se).

Permalänk
Medlem

Sådär... nu är easyFTPD färdigt för sin första release
http://code.google.com/p/easyftpd/

Värt att kolla in om ni vill ha en easy-to-use ftp-server under linux.

Permalänk

Version 4.5 av http://upl.vs-hs.com/ med bland annat multispråkstöd (svenska, engelska), profiler där man kan visa sina filer osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snart färdig med mitt projektarbete nämligen ett rätt simpelt community skrivet i PHP5. Har inte lagt någon större vikt på design ännu utan jobbat mest med funktionalitet.

En liten bild:

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Var längesen jag programmerade något, men har de senaste dagarna implementerat A* pathfinding i Java. Mest bara för att fräscha upp mina "programmeringskunskaper"

Existerar några buggar. Kommer reda ut de i de närmaste dagarna tror jag

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

En texteditor i java..

Kommer försöka fixa syntax highlightning nångång framöver..

Permalänk
Medlem

Kodar inget som är något att direkt visa upp med bilder men here it goes...

Fritidsprojekt: MLP (Neuron nät) som använder lite andra AI algorithmer för att styra en liten värld. Det är modulärt till den mån att man kan lägga in egna "bottar". Gränssnittet är tänk att bli java-applet så man kan se "live" genom en webläsare fast allt spelas upp i appleten (TCP/IP mot en BSD server, troligen portar jag allt till Linux också).

Sitter även och lär mig OpenGL programmering (igen). Kunde det relativt bra förr, men har tappat det mesta under åren. Kommer nog medföra lite demon, inga spel.

Jobbet: Kodar/designar delar i en SS7 stack. Ett "litet" projekt på några miljoner rader kod

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer

Permalänk

Kul tråd

Battlefield: Bad Company för min del (edit: som animatör.)

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Kul tråd

Battlefield: Bad Company för min del (edit: som animatör.)

Erik

Grymt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Grymt!

Japp! Det är inget man räknat med att få sitta på något storföretag direkt när man slutade estetiska på gymnasiet och avslutat 1½ år på KY...:) Slutar precis provanställning och går mot fast istället, känns bra. off topic dock.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Glömsk

Jag har dåligt med idér. Började koda en mp3-dekoder för att skriva en artikel om det men upptäckte att det skulle bli alldeles för mycket text. Det är extremt mycket information i en MP3, inte 1 bit går till spillo. Har funderat att skriva om JPEG istället. Generellt är jag dock lite less på att implementera specifikationer, är roligast att skapa nya grejer. Men där har man ännu mindre idér.

Förhoppningsvis kommer jag på något dock, brukar hitta på stora projekt på våren.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Jag skämdes för mycket över hur koden till Comix såg ut, så jag bestämde mig för att skriva om allt från början. Jag är klar med det mesta nu, så en version 4.0 borde komma inom en inte allt för oöverskådlig framtid.

EDIT: Screenshot