var kan man köpa magsafe kontakt ?

Permalänk
Medlem

var kan man köpa magsafe kontakt ?

efter 2-3 timmar så ger jag upp
min brorsa lyckades slita sönder laddaren från macbooken på en omöjlig sätt, jag försökte limma ihop det sen försökte jag lödda det men nej det gick inte heller så nu vänder jag mig hit om ni vet var man kan köpa kontakten som finns på macbooks laddare.
varför jag inte köper en ny laddare är att dem ligger runt 400kr och just nu har jag inte cash att slänga.
här är bilden om ni har en lösning på det.

Permalänk
Medlem

Om jag känner apple rätt så går det inte att köpa orignal reservdel till en sån laddare...det är väl en helt ny som hjälper...

eller om du kanske hittar nån tredjeparts tillverkare som kanske tillverkar reservdelar...ebay kanske?

Permalänk
Medlem

Då köper väl ändå din brorsa en ny åt dig? Jävla taskigt annars...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

efter 2-3 timmar så ger jag upp
min brorsa lyckades slita sönder laddaren från macbooken på en omöjlig sätt, jag försökte limma ihop det sen försökte jag lödda det men nej det gick inte heller så nu vänder jag mig hit om ni vet var man kan köpa kontakten som finns på macbooks laddare.
varför jag inte köper en ny laddare är att dem ligger runt 400kr och just nu har jag inte cash att slänga.
här är bilden om ni har en lösning på det.
http://i.imgur.com/zXgHywN.jpg?1

HUR lyckades han med det, och varför?

Bästa lösningen: Din bror köper dig en ny laddare.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ebay skulle jag tipsa om

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Då köper väl ändå din brorsa en ny åt dig? Jävla taskigt annars...

hehe killen e 6år gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

hehe killen e 6år gammal

Då får väl hans föräldrar betala. Inte riktigt rättvist att han pajar din grunka och du måste betala.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det har varit mycket skriverier om dåliga kopior av Mac-kompatibla laddare den senaste tiden. Jag skulle på sin höjd köpa endast magsafe kontakt och löda i hop med befintlig laddare. Aldrig att jag skulle koppla en ebay laddare för några tiotals dollar till en dator för +10000 SEK.

Permalänk
Entusiast

Det är otroligt ironiskt att han lyckades slita sönder den kontakten x)

Men jag håller med de andra, dina föräldrar borde köpa en ny om de nu inte finns reservdelar. Du kan ju testa att maila Apple, vem vet, dom kanske känner sig generösa och skickar en

Permalänk
Medlem

datorn är från 2007 tror jag så den är runt 2000-3000kr jag är en snäll person så jag betalar det, alla har pajatt saker som små
jag hittade på ebay kontakten och den är på 60kr , jag har aldrig handlat på ebay så jag e osäker hur det fungerar. jag hitta inte heller om det är en eller flera stycken eftersom det är en bild med bara en sen är det en annan med 50 st.här är länken så ni kan ta en titt.
http://www.ebay.com/itm/original-45W-Apple-magsafe-A1244-A1369-A1370-A1374-Repair-Cord-tip-end-60W-85W-/190764693697?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a7638c1

Permalänk
Skrivet av BriLiAnT:

datorn är från 2007 tror jag så den är runt 2000-3000kr jag är en snäll person så jag betalar det, alla har pajatt saker som små
jag hittade på ebay kontakten och den är på 60kr , jag har aldrig handlat på ebay så jag e osäker hur det fungerar. jag hitta inte heller om det är en eller flera stycken eftersom det är en bild med bara en sen är det en annan med 50 st.här är länken så ni kan ta en titt.
http://www.ebay.com/itm/original-45W-Apple-magsafe-A1244-A1369-A1370-A1374-Repair-Cord-tip-end-60W-85W-/190764693697?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a7638c1

Personen säljer kontakterna styckevis. Regga dig på Ebay och beställ, betala med Visa/motsvarande eller Paypal.

Permalänk
Hedersmedlem

Priset är per st. Du kan köpa upp till så många som han har. Jag har aldrig varit med om att det är några problem med Ebay, men det är ju ofta privatpersoner som säljer så det är klart att man kan bli blåst.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Positive Feedback: 99.5% enligt sidan så tror jag inte att han kommer blåsa mig
ska först kolla med apple om dem har en kontakt över som dem kan skicka till mig.

Permalänk
Medlem

så nu har jag mailat dem. Om jag inte får svar tills imorgon så beställer jag en från ebay

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BriLiAnT:

Positive Feedback: 99.5% enligt sidan så tror jag inte att han kommer blåsa mig
ska först kolla med apple om dem har en kontakt över som dem kan skicka till mig.

Apple har en utmärkt service som heter Apple Charger Connector Replacement Service. Du betalar endast $99 och skickar in den trasiga kontakten till Apple, så skickar de dig en ny kontakt. ACCRS gäller endast om du tecknade AppleCare när du köpte datorn.

eBay är nog bättre i det här fallet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

svaret jag fick:
Hej!

Många bra råd i tråden, vi får dock inte sälja/gebort delar löst från apple. Och om du köper en piratladdare så är alltid risken att din datorn och ev. omgivning brinner ner- dyrt och dumt,
sen finns alltid risk att man blir skadestånds skyldig om det börjar brinna….

mitt råd är samma som i tråden, köp en ny org. laddare, kostar 795 ny i vår butik, du kan såklart säkert få tag på en lite billigare någonstans på internet eller begagnat men förvänta dig inte något under 400 kr för original och fungerande…

Med vänlig hälsning

Tobias

då får jag beställa kontakten från ebay jippi
hur länge brukar det ta tills det e framme i Sverige ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HurMycket:

Apple har en utmärkt service som heter Apple Charger Connector Replacement Service. Du betalar endast $99 och skickar in den trasiga kontakten till Apple, så skickar de dig en ny kontakt. ACCRS gäller endast om du tecknade AppleCare när du köpte datorn.

eBay är nog bättre i det här fallet.

650kr eller 60.... xD håller med dig.

Skrivet av BriLiAnT:

svaret jag fick:
Hej!

Många bra råd i tråden, vi får dock inte sälja/gebort delar löst från apple. Och om du köper en piratladdare så är alltid risken att din datorn och ev. omgivning brinner ner- dyrt och dumt,
sen finns alltid risk att man blir skadestånds skyldig om det börjar brinna….

mitt råd är samma som i tråden, köp en ny org. laddare, kostar 795 ny i vår butik, du kan såklart säkert få tag på en lite billigare någonstans på internet eller begagnat men förvänta dig inte något under 400 kr för original och fungerande…

Med vänlig hälsning

Tobias

då får jag beställa kontakten från ebay jippi
hur länge brukar det ta tills det e framme i Sverige ?

Tur att det mer eller mindre är lag på att ha hemförsäkring i Sverige (ansvarsskydd).

Glöm inte att göra ett litet galleri på det sen =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av BriLiAnT:

*massa text*

då får jag beställa kontakten från ebay jippi
hur länge brukar det ta tills det e framme i Sverige ?

Jag handla ganska ofta småprylar på eBay från Kina.
Det brukar ta ungefär två veckor att få sina varor.
Kan ta tre veckor också, men de är inte så vanligt.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Herregud, tror faktiskt inte att Apple är riktigt normala. 800 kronor för en laddare...

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av azz0n^:

Herregud, tror faktiskt inte att Apple är riktigt normala. 800 kronor för en laddare...

Det är dock inte särskilt häpnadsväckande för en originalladdare. Dell, samsung och liknande har snarlika priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det är dock inte särskilt häpnadsväckande för en originalladdare. Dell, samsung och liknande har snarlika priser.

Jäklar, är de verkligen så dyra? Visste inte att laddare kunde vara himla dyra.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

det är billigt nu förtiden går vi tillbaks ett par år på laptops så kostade laddare till dom flesta 1000+ och en laptop laddare är inte billig att tillverka små komponenter med hög effekt

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

kan hålla med er att priset är högt, och jag tror till och med att laddaren är dyrare än själva datorn , då värderar jag den ur skick eller hur man säger datorn är alltså inte i sin bästa skick den är från 2006 men jag är nöjd med den för den gör sin jobb och det finns väldigt få av den modellen.
här är bild på datorn om ni undrar, bilden är från wikipedia så föreställ er någon repa och några skadade hörn
spec:320gb hdd 2.0 ghz dualcore 3gb ram 13.3 tum och den klarar av bootcamp utan några problem
och DavidtheDoom om jag får kontakten så lovar jag att göra ett litet galleri på det
bilden:

Permalänk
Medlem

fick nyss kvittot på beställningen, då är det bara att vänta

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur man lyckas ha sönder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Förstår inte riktigt hur man lyckas ha sönder den.

det förstår jag inte heller
jag hade inte lyckats för en million men ungen lyckades på någon sec . apple borde anställa honom i test labben