Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPad 3 ---> iPad 4 via iCloud

Permalänk
Medlem

iPad 3 ---> iPad 4 via iCloud

Skulle någon vänlig själv kunna hjälpa mig!

Jag vill återskapa min kopia från 3:an till min nya 4:a, jag har 1 iCloud-konto på den gamla paddan som jag gjort säkerhetskopiering på men hur får jag den till den nya paddan? Jag blir galen, skulle jag kunna få precis som mina gamla padda var skulle jag bli jätteglad men går det att endast få över alla anteckningar vore det guld värt!

Permalänk
Medlem

Antar att du redan startat upp din 4a och loggat in och valt att INTE återställa från säkerhetskopia. i så fall måste du börja om, gör en total reset av din ipad 4.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Livsnjutare 😎

Beror även på hur mycket utrymme du har på iCloud och då att hela 3an fått plats, kolla backupstatus på den i inställningar.

Annars hade jag kopplat in 3an till datorn, gjort en backup - kopplat in 4an och återställt via GUI't i iTunes.
Går 100ggr snabbare, fungerar kanon.

Gjort så med alla byten av iPhone modeller, från 4an till 5an, 5an till 6an osv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Beror även på hur mycket utrymme du har på iCloud och då att hela 3an fått plats, kolla backupstatus på den i inställningar.

Annars hade jag kopplat in 3an till datorn, gjort en backup - kopplat in 4an och återställt via GUI't i iTunes.
Går 100ggr snabbare, fungerar kanon.

Gjort så med alla byten av iPhone modeller, från 4an till 5an, 5an till 6an osv.

Precis samma sak som att köra via iCloud.
Går typ lika snabbt också.

Men precis som du säger får inte alltid hela paddans backup plats på iCloud.
Jag valde att spendera hutlösa 9kr/månaden på att uppgradera iCloud till 20gb/månad istället så jag slipper det problemet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SunQ:

Precis samma sak som att köra via iCloud.
Går typ lika snabbt också.

Men precis som du säger får inte alltid hela paddans backup plats på iCloud.
Jag valde att spendera hutlösa 9kr/månaden på att uppgradera iCloud till 20gb/månad istället så jag slipper det problemet

Att säkerhetskopiera till iCloud går sällan prällan lika snabbt.
Säg att du har en 64gb iPad, och vill ha backup på ALLT, och att 80% används.

Även om du skulle ha fiber på 500/500 hemma så hade du inte kunnat tanka upp lika snabbt till apples servers som USB2.0's 480mbit/sek till lokal diskkopia.

Sure sure, man kan ha inkrementell backup till iCloud - men bara för att byta plattform rakt av.. varför krångla.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Antar att du redan startat upp din 4a och loggat in och valt att INTE återställa från säkerhetskopia. i så fall måste du börja om, gör en total reset av din ipad 4.

Tack!

Jag håller på återställa den nu igen, jag knappar bara in mitt iCloud-login som jag har på den andra iPaden då på den nya?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av tripple:

Tack!

Jag håller på återställa den nu igen, jag knappar bara in mitt iCloud-login som jag har på den andra iPaden då på den nya?

Japp, och välj att du vill återställa.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Precis. Du kommer få frågan om du vill återställa från icloud

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

STORT tack alla! Det funkar kanon nu efter lite om och men! Stort tack!