Någon som är duktig på att felsöka macbook

Permalänk
Medlem

Någon som är duktig på att felsöka macbook

Min macbook pro a1286 mid 2010 är helt död laddaren lyser men datorn startar inte. tips tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av dancorp:

Min macbook pro a1286 mid 2010 är helt död laddaren lyser men datorn startar inte. tips tack

Provat att nollställa SMC? Om inte så kan det nog vara värt ett försök:
https://support.apple.com/sv-se/HT201295

Lycka till!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Den verkar inte få någon ström batteri indikatorn blinkar lite och dör

Permalänk
Medlem

går det få ut batteriet? I så fall testa ta bort batteriet och kör med enbart med sladd.

Permalänk
Medlem

redan testat att ta ut batteriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dancorp:

redan testat att ta ut batteriet

Även har testat att nollställa SMC genom att koppla ur batteriet och hålla inne strömknappen i 5s? Vet att detta hjälpte när en väns MBP betedde sig på samma vis, men antar att det lika gärna kan vara något annat som spökar i ditt fall.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Hedersmedlem

Istället för att skapa ett flertal trådar om samma sak som dessutom inte hade speciellt tydliga eller bra frågeställningar så ber jag dig läsa samtliga regler igen för att undvika en upprepning. Denna gången låser jag inte samtliga trådar utan låter denna vara öppen, men händer det igen riskerar du låsning och förlorad möjlighet till hjälp.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro