Har 2 skärmar sämre och mindre bild på ena

Permalänk
Medlem

Har 2 skärmar sämre och mindre bild på ena

Hej jag har skaffat en till skärm kör nu med två stycken (inte samma) kör med HDMI > DVI men nu är det så att på min ena skärm den jag köpte nyss så är bilden mindre alltså det är som en svart rand 1-2 cm in på skärmen sen är upplösning väldigt dålig på den nya även fast jag har högsta inställningar (1920x1080) hjälp uppskattas väldigt mycket
tack i förväg

Permalänk

kör du med hdmi till dvi på båda eller är ena hdmi från kort till skärm och den andra är dvi till dvi? om du har amd graffe så finns det en inställning där som man kan ändra, om det inte funkar eller om du har nvidia så kan du prova ändra på skärmen i inställningar. prova också att byta så skärm 1 blir 2 och tvärt om och titta hur det blir då.

psst! du får inte bumpa trådar så du vet till nästa gång

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Har du ett ATI/AMD grafikkort?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Ändra i over/underscan i drivrutinerna så får du bort randen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Mvh Daemon, Moderator

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.