Strömavbrott, nu vägrar skärmen (Asus VG278HE) att starta. Tips och råd uppskattas.

Permalänk
Medlem

Strömavbrott, nu vägrar skärmen (Asus VG278HE) att starta. Tips och råd uppskattas.

Hej, vill väl bara ha bekräftat att min skärm är död. Fick 30 minuters strömavbrott, tänkte inte mer på det och när elen kom tillbaka så startar inte andra skärmen (ASUS 27" VG278HE 144Hz). Inte heller någon av knapparna lyser eller fungerar. Har testat att byta uttag och det hjälper föga.

Som sagt skriver detta från andra skärmen så är inget komponentfel. Och om ingen har några ess i rockärmen eller shaman healing-ritualer jag kan pröva mig på så får jag väl konstatera att detta är slutet för min 3 månader gamla skärm :'(

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Byta sladd?

Permalänk
Medlem

nix, fortfarande strömlöst bara att kasta skiten i väggen

Permalänk
Medlem

När strömmen kommer tillbaks efter ett strömavbrott blir det som en kick och är det större risk att saker brinner upp.
Är prylen på väg att bli lite halvdålig så är det som ett brev på posten...

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Hade ju hellre sett att min 4 år gamla skärm brann upp isåfall istället för min 3månader gamla o.O

Permalänk

Detta borde ju gå på garantin tycker man.

Permalänk
Medlem

Ja, ska ta mig ett snack med inet imorgon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Detta borde ju gå på garantin tycker man.

Hemförsäkringen, menar du nog. Garantin är till för fel, inte skador.

Visa signatur

///M4

Permalänk

I det här läget skulle jag nog fan inte säga att det var ett strömavbrott utan bara säga att den slutat funka. Ja egentligen skulle man ha skyddsprodukter och UPS och allt möjligt, men asså....strömavbrott har alltid funnits och kommer alltid finnas och jag vill nog tycka att en ny produkt idag ska vara lite tåligare än så. Fan räcker ju att fisa på saker idag så går dom sönder, och den hade nog inte hållit i 3 år iallafall. Plus att wtf förr hade man en tv i 10 år, idag får man vara glad om skiten håller garantitiden ut??

Nä reklamera säger jag. Tycker inte det går under skada.

Permalänk
Medlem

Har aldrig bekantat mig med inets support förut så vi får se hur det går. Antar att hemförsäkringen får vara backup-plan!

Permalänk
Skrivet av hoski:

Hemförsäkringen, menar du nog. Garantin är till för fel, inte skador.

Jo jag vet. Men Inet är så himla snälla och bussiga när det gäller såna här typer av ''skador''.
Jag hade ett GTX 660 Ti som fick smaka på 12V och brann. Och gissa vad... Inet gav mig nypris för det Gotta love Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hemförsäkringen, menar du nog. Garantin är till för fel, inte skador.

Men vi vet ju inte att det är en skada? Det finns en hypotes om att strömavbrottet har orsakat detta, men det är bara en hypotes. Jag hade direkt skickat in detta som ett garantiärende i första hand.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hemförsäkringen, menar du nog. Garantin är till för fel, inte skador.

Strömavbrott är inte en skada.
Hade det varit blixtnedslag eller överbelastning hade fler saker gått sönder.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Strömavbrott är inte en skada.
Hade det varit blixtnedslag eller överbelastning hade fler saker gått sönder.

Detta är en bra poäng! Skall hållas i minnet när jag står i försvarsbåset

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...