Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver tips på 24" 16:10 för gaming...

Permalänk
Medlem

Behöver tips på 24" 16:10 för gaming...

Godkväll i stugan!

Letar efter en 24" skärm i 16:10 format (1920x1200) primärt för gaming.

Bang for the buck är det jag är ute efter

Tips?!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Dell u2412m

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Dell U2412M. Dock är det kanske inte bästa skärmen för CS:GO. Har märkt att jag presterar bra sämre i denna med all latensen och till viss del den ghosting som uppstår med backglowen.

Annars underbar skärm, HP har en liknande skärm, samma panel inuti dock så spelar ingen roll vilken du köper.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Dell verkar ha en efterträdare till U2412m på gång som kan vara värd att kolla upp.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Har tyvärr inte sett den i några butiker ännu men lär säkert dyka upp inom några månader.

Annars är U2412m mer eller mindre standardsvar på frågan. Ingen perfekt skärm, men mångsidig och tillräckligt bra på det mesta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OSkar000:

Dell verkar ha en efterträdare till U2412m på gång som kan vara värd att kolla upp.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Har tyvärr inte sett den i några butiker ännu men lär säkert dyka upp inom några månader.

Annars är U2412m mer eller mindre standardsvar på frågan. Ingen perfekt skärm, men mångsidig och tillräckligt bra på det mesta.

Ser trevlig ut, dock var ju 2414m misslyckande med 1080p skärm.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dell U2412M. Dock är det kanske inte bästa skärmen för CS:GO. Har märkt att jag presterar bra sämre i denna med all latensen och till viss del den ghosting som uppstår med backglowen.

Annars underbar skärm, HP har en liknande skärm, samma panel inuti dock så spelar ingen roll vilken du köper.

Vad heter Hp skärmen som använder samma panel?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zalsson:

Vad heter Hp skärmen som använder samma panel?

Kika efter 1200p HP på prisjakt lanerad runt 2012.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kika efter 1200p HP på prisjakt lanerad runt 2012.

ok, hittade HP ZR24w och HP Z24i dom var dock dyrare än DELL skärmen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zalsson:

ok, hittade HP ZR24w och HP Z24i dom var dock dyrare än DELL skärmen

Ja det stämmer nog.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Godkväll i stugan!

Letar efter en 24" skärm i 16:10 format (1920x1200) primärt för gaming.

Bang for the buck är det jag är ute efter

Tips?!

Måste slå ett slag för Benq BL2411PT, högst genomsnittsbetyg på prisjakt bland skärmar som säljs idag.
Inte för att Dellen folk pratar om är dålig, men denna skärm är bättre och väl värd de extra kronorna enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Dell verkar ha en efterträdare till U2412m på gång som kan vara värd att kolla upp.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Har tyvärr inte sett den i några butiker ännu men lär säkert dyka upp inom några månader.

Annars är U2412m mer eller mindre standardsvar på frågan. Ingen perfekt skärm, men mångsidig och tillräckligt bra på det mesta.

Såg trevlig ut! Synd att inte nedkanten är lika tunn som de andra kanterna så man kan köra många skärma snyggt i porträttläge

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Skrivet av Blk:

Måste slå ett slag för Benq BL2411PT, högst genomsnittsbetyg på prisjakt bland skärmar som säljs idag.
Inte för att Dellen folk pratar om är dålig, men denna skärm är bättre och väl värd de extra kronorna enligt mig.

Den ser riktigt bra ut. Hur är kvalitén på BenQ nu för tiden?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Tack för alla svar.

Den ser riktigt bra ut. Hur är kvalitén på BenQ nu för tiden?

Det är min första Benq, så jag vet inte vad du har för tidigare erfarenheter..
Men jag har absolut inga klagomål alls på den, stabil fot och bra inställningsmöjligheter, gediget byggd och en kanon panel som inte har bbl eller några andra problem. 10/10 i betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Måste slå ett slag för Benq BL2411PT, högst genomsnittsbetyg på prisjakt bland skärmar som säljs idag.
Inte för att Dellen folk pratar om är dålig, men denna skärm är bättre och väl värd de extra kronorna enligt mig.

Baserat på 8 omdömen...

Jag menar bara att den statistiken är ett ganska lättviktigt argument, inget annat.

...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Baserat på 8 omdömen...

Jag menar bara att den statistiken är ett ganska lättviktigt argument, inget annat.

...

Absolut, men samtidigt så är det mycket oftare gnällspikar kommenterar. (Vilket du fint bevisar )
Så det är väl snarare det man ska ta med sig, 8 positiva brukar betyda minst 25 som gnäller på något.
Och avsaknaden av de, gör det till ett bra betyg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Tack för alla svar.

Den ser riktigt bra ut. Hur är kvalitén på BenQ nu för tiden?

Jag har haft två billiga BenQ-skärmar tidigare som varit mer eller mindre oanvändbara, men den här är faktiskt riktigt bra. Valde denna över Dellen främst på grund av dess flimmerfria backlight och relativt lätta anti-glare filter.

Det enda jag egentligen kan klaga på är att jag önskar att man kunde dämpa ljusstyrkan lite mer, och att den inte presterar superbra i mörka spel. Inte för att den är dålig på nåt sätt - jag är troligtvis bara extra petig och trött på LED-skärmar över huvud taget. Skapar jag tex en helsvart .png-bild och drar upp den i fullskärm i ett mörkt rum så ser jag ändå hur hela skärmen "lyser" svagt. Men det får duga tills OLED eller liknande dyker upp till ett vettigt pris.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Absolut, men samtidigt så är det mycket oftare gnällspikar kommenterar. (Vilket du fint bevisar )
Så det är väl snarare det man ska ta med sig, 8 positiva brukar betyda minst 25 som gnäller på något.
Och avsaknaden av de, gör det till ett bra betyg...

Jag gav såvitt jag kan se en högst relevant kommentar.

Men jag kanske stukade din uppblåsta "reklam-flash" för benqen?

...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”