Permalänk

Val av ny skärm

Hej.

Jag funderar på att köpa en ny primär skärn(har 2) men vet inte riktigt vad jag ska välja eller vad som är bra.

Antingen vill jag ha en 27" skärm 16:9 eller en 29" 21:9.

Har ni några tips inom prisklass 2000-3000, håller på med både videoredigering, photoshop och spel så vill helst ha en IPS skärm

Visa signatur

AMD Phenom II x6 || Kinstong HyperX 16 GB 2400 Mhz || Force gt 120gb ssd || EVGA GeForce GTX 780 || NZXT H440 || Zalman CCNPS 9900MAX

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera 1440p på båda dina tänkta skärmar. Något som med IPS kostar 4000-5000 kronor. Jag skulle rekommendera att du sparar lite till innan du köper.

Om du specifikt vill köpa nu så tror jag att du tjänar mest på en 29" 21:9 skärm. Med de saker som du tycks syssla med tjänar du på den extra bredden. 1080p borde fungera på den storleken men IPS förblir tveksamt om du har råd med. Kika på många reviews så vet du hur färgåtergivningen är.

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Skrivet av Sidju:

Jag skulle rekommendera 1440p på båda dina tänkta skärmar. Något som med IPS kostar 4000-5000 kronor. Jag skulle rekommendera att du sparar lite till innan du köper.

Om du specifikt vill köpa nu så tror jag att du tjänar mest på en 29" 21:9 skärm. Med de saker som du tycks syssla med tjänar du på den extra bredden. 1080p borde fungera på den storleken men IPS förblir tveksamt om du har råd med. Kika på många reviews så vet du hur färgåtergivningen är.

Ska bara köpa en skärm och för tillfället klarar jag mig bra med 1080p

Visa signatur

AMD Phenom II x6 || Kinstong HyperX 16 GB 2400 Mhz || Force gt 120gb ssd || EVGA GeForce GTX 780 || NZXT H440 || Zalman CCNPS 9900MAX