Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Apple tv3 jailbreakad

Såg att jb är på gång till atv3:an.
Troligtvis när som?

http://www.appletv3jailbreak.com/search/label/Featured%20News...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

åååh tack för infon, läste senast igår på nån sida (kan varit gammal info) att det troligtvis inte alls skulle komma nån jailbreak.
Sitter nämligen å kollar runt efter en ny mediaspelare, och den här gången har jag tänkt köra med xbmc och inget annat.
atv3 blir ju det självklara alternativet isåfall..
Tror ni det kommer att gå att jailbreaka det nyaste ios eller ska man börja kolla efter äldre atvs på blocket/tradera me äldre ios version på?
Har aldrig ägt en ios enhet så har inte så står koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kau:

åååh tack för infon, läste senast igår på nån sida (kan varit gammal info) att det troligtvis inte alls skulle komma nån jailbreak.
Sitter nämligen å kollar runt efter en ny mediaspelare, och den här gången har jag tänkt köra med xbmc och inget annat.
atv3 blir ju det självklara alternativet isåfall..
Tror ni det kommer att gå att jailbreaka det nyaste ios eller ska man börja kolla efter äldre atvs på blocket/tradera me äldre ios version på?
Har aldrig ägt en ios enhet så har inte så står koll.

Japp. Skillnaden är att atv3 klarar streama fullhd och är väl lite vassare än atv2.

Jag köpte en atv3 nyligen som jag låter bli att uppdatera eftersom vi ej vet vilken version jb:n släpps till.
Enligt uppgift klarar den ej 24p // 24 fps. Lite dumt dock.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Men alla rippar kommer väl i 24fps?
Vad innebär det rent praktiskt att den inte klara 24fps?

Permalänk
Medlem

Lite OT men vill inte starta en ny tråd... Undrar bara varför skaffar man en Apple tv istället för en HTPC (eller vilken dator som helst) och har kopplad till tv:n? Nyfiken och kan inte ett skit om Apple TV...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Lite OT men vill inte starta en ny tråd... Undrar bara varför skaffar man en Apple tv istället för en HTPC (eller vilken dator som helst) och har kopplad till tv:n? Nyfiken och kan inte ett skit om Apple TV...

För att man vill ha Apple skämt åsido undrar jag med vad som är bättre med Apple tv

Permalänk
Medlem

Ja i mitt fall handlar det om att jag inte orkar/vill sätta ihop en htpc och jag tycker att alla "minidatorer" är för dyra.. Jag är bara ute efter att kunna köra xbmc och streama från min nas... Om folk vet av bättre alternativ i samma prisklass är jag öppen för förslag.. Skulle aldrig köpa en appletv utan att jailbreaka den.
Har en raspberry pi som jag testade lägga in raspbmc på igår men jag tycker den är alldeles för seg och verkar lite ostabil.. Har iofs inte tweakat ett dugg och det var ju out of the box.. Men ser den inte som ett stabilt alternativt... Den funkar väl i sovrummet eller nått.

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Lite OT men vill inte starta en ny tråd... Undrar bara varför skaffar man en Apple tv istället för en HTPC (eller vilken dator som helst) och har kopplad till tv:n? Nyfiken och kan inte ett skit om Apple TV...

Liten, tyst, billig och bra för sitt användningsområde (ifall man jailbreakar den).
Sen om man har andra Apple prylar t.ex. iPad så kan man streama material från paddan till ATV via airplay.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av kau:

Ja i mitt fall handlar det om att jag inte orkar/vill sätta ihop en htpc och jag tycker att alla "minidatorer" är för dyra.. Jag är bara ute efter att kunna köra xbmc och streama från min nas... Om folk vet av bättre alternativ i samma prisklass är jag öppen för förslag.. Skulle aldrig köpa en appletv utan att jailbreaka den.
Har en raspberry pi som jag testade lägga in raspbmc på igår men jag tycker den är alldeles för seg och verkar lite ostabil.. Har iofs inte tweakat ett dugg och det var ju out of the box.. Men ser den inte som ett stabilt alternativt... Den funkar väl i sovrummet eller nått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provat WDTV Live? Visserligen inte XBMC men den klarar streaming, uppspelning från USB, Netflix o Spotify.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Trevligt Ska bli skönt att kunna köra xbmc och inte bara netflix på min ATV3, förutsatt att jb:t funkar och att det inte är en massa bs som det var tidigare 2012

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Ja hur tillförlitlig är den där sidan som nyheten kommer ifrån? kanske bara är skitsnack

Permalänk
Medlem
Skrivet av kau:

Men alla rippar kommer väl i 24fps?
Vad innebär det rent praktiskt att den inte klara 24fps?

Att filmen hackar till vid panoreringar. hoppar över någon/några frames. inte alla som har ont av det dock.

Angående era övriga svar:

Man köper inte apple TV för att det är apple utan för att den är billig, strömsnål och klarar XBMC samt netflix galant.
Dessutom klarar den spela upp full HD. (nya modellen)

Jag tänker köpa apple TV för barnens rum annars blir jag tvungen att ha totalt 3 htpc:s vilket blir väldigt dyrt.
På huvudTV:n kör jag HTPC.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Vore ju helt underbart om det kom en JB till gen3, som jag har väntat

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

tror inte på JB för gen3 förrns greenpois0n skriver om d
förövrigt, när JB kommer ut så brukar d vara för den senaste ios-versionen som är ute atm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Det där är tyvärr skitsnack... Har letat efter en post på ca 1 sida där några insatta skriver om statusen på ett jailbreak till ATV3, men hittade den inte tyvärr. De flesta sidorna som skriver om att det snart släpps ett JB är scamsidor som tjänar pengar på reklamen de har på sina sidor, eftersom de får många träffar. Kolla FireCore's sida i fortsättningen för att se hur det ligger till

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Det där är tyvärr skitsnack... Har letat efter en post på ca 1 sida där några insatta skriver om statusen på ett jailbreak till ATV3, men hittade den inte tyvärr. De flesta sidorna som skriver om att det snart släpps ett JB är scamsidor som tjänar pengar på reklamen de har på sina sidor, eftersom de får många träffar. Kolla FireCore's sida i fortsättningen för att se hur det ligger till

Det finns fler som jailbreakar.
Dessutom tar de ju betalt firecore.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Det finns fler som jailbreakar.
Dessutom tar de ju betalt firecore.

Jo självklart, i denna posten jag nämnde så var det personer från olika kända grupper som jailbreakar. Det bästa är att kika runt på dessa gruppers Twitterkonton, för det är troligtvis där det kommer dyka upp en nyhet först.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej.

http://www.jailbreakappletv.com/blog/2012/12/20/the-state-of-...

Skrivet av sevusal:

this guy, John Colston, is a scammer. If you see his website www.appletv3jailbreak.com, he has been doing nothing but providing false promises to internet users. you would ask why?
well, ATV3 jailbreak has been the most difficult so far and pro-hacker like MuselNerd mentioned previously that it is difficult to find security hole in latest ATV3 box. the most trusted ATV2 jailbreak group Firecore has also posted that ATV3 jailbreak is far from reach at this moment: blog.firecore.com/9104
so what this guy is doing is creating hype about ATV3 jailbreak by doing false promises and attract web traffic to his web-site. the more traffic he gets the more advertisement revenue he will get. if you notice how conviniently the Amazon ATV3 deal is always on the first post on his website.
this is the same guy who started false publicity about iOS6 .
he also has the blog blog website : www.dailygossip.org.
his google+ profile: plus.google.com/102311857159400395739/posts
This guys is hurting people's trust and abusing the power of internet. If it was upto me, i would make this F@@ker life miserable by hacking his online identity.

sevusal (60 minutes ago | reply)

Sätt ett frågetecken bakom trådtiteln eller stäng tråden, för just nu är den väldigt missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Nej.

http://www.jailbreakappletv.com/blog/2012/12/20/the-state-of-...

Sätt ett frågetecken bakom trådtiteln eller stäng tråden, för just nu är den väldigt missvisande.

Och din källa är trovärdig? Sevusal, vem är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag tror att det där är fake, om man ska gå efter vad FireCore och Apple TV Hacks säger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av iwe647:

Jag tror att det där är fake, om man ska gå efter vad FireCore och Apple TV Hacks säger..

Möjligt. Jag hoppas på en jb snart så man kan använda hårdvaran i atv3.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Japp, sitter också och väntar på det.

Permalänk
Medlem

Vad exakt får man för fördelar av att jail breaka den?

Permalänk
Medlem

För min egen del är det att kunna köra XBMC på den.

Permalänk

Vi får kanske hoppas på en seriös designmiss i nästa Apple TV för denna verkar inte kunna knäckas.
Några rykten om när en sådan kan tänkas aviseras?

Jag vet att det går stick i stäv med Apples egna uppfattning om "ekosystem" men jesus christ vad de hade sålt slut på nolltid om
de tillåtit XBMC. "ALLA" hade ägt en Apple TV.

Permalänk
Medlem

Äsch överskattad. Köp en xtreamer sidewinder 3 och få stöd för 3d, bd isos, hd-ljud, 24p stöd och annat för samma pris som en Apple TV.

Enda fördelen med appletv är att den har airplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Äsch överskattad. Köp en xtreamer sidewinder 3 och få stöd för 3d, bd isos, hd-ljud, 24p stöd och annat för samma pris som en Apple TV.

Enda fördelen med appletv är att den har airplay.

Jo fast alla konstellationer av XBMC har stöd för airplay. Fördelen med ATV är att den är liten och fläktlös samt kraftfull nog för Full-HD filmer.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Jo fast alla konstellationer av XBMC har stöd för airplay. Fördelen med ATV är att den är liten och fläktlös samt kraftfull nog för Full-HD filmer.

fördelen med en xtremer tv är att den slår apple tv3 på alla punkter. Samt att den inte behöver hackas.

http://tv.xtreamer.net/en/comparison.php