Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

problem att streama tex netflix mm till tv

Permalänk
Medlem

problem att streama tex netflix mm till tv

Hej. Köpte en mimix neo x7 igår och är totalt kass på att få igång sådana grejer. Har trådlöst nätverk igång och googel konto installerat på den. Hur streamar jag från min mobil " Samsung S4 "???? Kan bara visa bilder!!!! Har sedan tidigare apple tv till min ipad och det hoppade bara igång med airplay.

Är det någon app jag behöver ha i telefonen och i mimix???

Skall ha den till att streama netflix och viaplan och gärna köra spotify till tvn.

Tacksam för svar. " teknisk idiot "

Permalänk
Medlem

Försöker förstå vad du försöker göra... Kör du Netflix-appen på mobilen och vill streama via WiFi till boxen för att visa bilden på din TV-skärm?
Det är nog bättre att installera Netflix-appen på Minix. Då behöver du inte använda mobilen, såvida du inte använder remote-appen för att styra boxen.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Hej, tack för svaret!!! Jag skulle vilja streama från mobilen men laddade hem både netflix och viaplay men kan inte välja med fjärrkontrollen!!?? Knske behöver ett tangentbord?? Flummade runt på netflix på mimix men kunde inte välja film.

Permalänk
Medlem

Du kan testa med remote-appen på din mobil. Den finns inte i Google Play, men du kan ladda ner den genom att i mobilens webbläsare gå till sidan: http://minix.com.hk/downfile/RC_MINIX.apk
(Du kanske måste ändra i inställningarna att vill du tillåta att appar installeras från "osäkra" källor.)

Under inställningarna i boxen, klickar man i en kryssruta så boxen kan styras med hjälp av remote-appen via WiFi.
När remote-appen startas på mobilen så borde den hitta boxens IP-adress automatiskt.

Ett problem jag hade var att min router gjorde så att boxen fick en ny IP-adress ibland. Det gjorde att remote-appen inte hittade boxen under en stund. Jag löste det genom att se till att routern alltid tilldelar boxen samma IP-adress.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Länken jag inkluderade ovan kanske bara funkar för X8-boxarna.
För X7 är det nog denna som gäller: http://minix.com.hk/firmware/MINIX_Android_remote.apk

Se http://www.minix.com.hk/Apps.htm för mer info.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital