Permalänk
Medlem

Xtreamer ultra2

Vart kan man få tag på och köpa en Xtreamer ultra2 ?

Efter allt jag läst om den och dess stora möjligheter så är jag sugen på skaffa en,
men jag hittar inte någon som säljer den. Är det någon som har något tips på vart
den finns att få tag på?

Permalänk
Medlem

vad jag vet så har den utgått ur Xtreamer´s sortiment även fast de fortfarande visar den på deras hemsida.
Denna mediaspelare/dator lanserades 2012, mycket har hänt sedan dess...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

Det som tilltalar mig mycket är det låga priset den haft och det faktum att
det är i botten som en "vanlig" dator där man dels kan installera open-elec
men även Windows och att även enkelt går att ansluta en liten usb Bluray/dvd
combo enhet till den.

Men ni kanske är något bättre förslag på något som uppfyller dessa och till
ett bra pris och helst utan för mycket skruvade för att få det fungera.

Permalänk
Lego Master

Vad har du för krav, annat än att det ska vara billigt och kunna lira media?
Jag snodde farsans gamla stationära HP och byggde HTPC av den med Win 8.1 och XBMC på autostart så tösen inte behöver starta nåt manuellt, funkar skitbra och tokigt billigt. Men snygg är den ju inte. Så möjligheter till billig HTPC finns alltid.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag vill att den ska vara liten (inte ta för stor plats på tv-bänken), kunna strema med XBMC
och att den på ett enkelt sätt ska kunna spela Dvd/Bluray skivor.

Så en vanlig stationär dator faller bort.

Permalänk
Medlem

om jag skulle köpa en produkt som du beskriver idag så hade det blivit en Intel NUC, de är riktigt bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av gisburne:

Jag vill att den ska vara liten (inte ta för stor plats på tv-bänken), kunna strema med XBMC
och att den på ett enkelt sätt ska kunna spela Dvd/Bluray skivor.

Så en vanlig stationär dator faller bort.

Varför det?

Det är väl bara att skaffa en pico-PSU och ett litet chassi?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har en ultra2 som jag kör arch-Linux på och den klarar att streama mina hd-filmer fint. Xbmc funkar också kalas.
Jag är nöjd för priset som den kostade då. Köpte den på netonnet men tror inte de har den längre. Tangentbordet var dock ingen höjdare så jag köpte ett litet trådlöst tangentbord istället.

Visa signatur

///Arch