Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

J1900 - Har ni fått till playkanaler?

Permalänk
Medlem

J1900 - Har ni fått till playkanaler?

Hej!

Någon som fått till playkanaler att flyta på J1900?

Windows 8.1 med alla drivare uppdaterade och 1080p via nas funkar klockrent med Xbmc och VLC men kör man svt play via xbmc eller webbläsaren så hackar den fram.

Konstiga är att min ATV2 klarar svt play utan problem så nåt knas måste det vara.

Bios, chipset och grafikkortsdrivarna är senaste, kan det vara nån codec som saknas?

Jag kör på ett Asus J1900I-C med 8Gb minne och ssd disk.

Permalänk
Medlem

Kör MSI J1900I med Win 7, har inga problem alls med playkanaler i XBMC.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Bios, chipset och grafikkortsdrivarna är senaste, kan det vara nån codec som saknas?

Jag kör på ett Asus J1900I-C med 8Gb minne och ssd disk.

Jag har likadant moderkort, vilka grafik drivrutiner kör du med dem från asus eller intel's hemsida?
Vet inte om det är nån större skillnad på dem men kan va värt att prova.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag har likadant moderkort, vilka grafik drivrutiner kör du med dem från asus eller intel's hemsida?
Vet inte om det är nån större skillnad på dem men kan va värt att prova.

Jag kör med Asus senaste och enligt intel driver update så är det den aktuella.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om du fått det att fungera bättre nu? Jag är lite sugen på att bygga något med J1900 men om inte playkanaler fungerar som de ska är det tyvärr en deal breaker. Antar att felet ligger i hårdvaruaccelereringen?

Permalänk
Medlem

Jag kör med J1900 (MSI) och har inga problem alls med playkanalerna, kör Win 7 och XOT i XBMC.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarra:

Tänkte höra om du fått det att fungera bättre nu? Jag är lite sugen på att bygga något med J1900 men om inte playkanaler fungerar som de ska är det tyvärr en deal breaker. Antar att felet ligger i hårdvaruaccelereringen?

Installerade windows och testade bara 2 dagar då det var en på jobbet som var intresserad av att bygga sig en HTPC men nej jag fick det aldrig att fungera under den tiden.

Provade 3 olika webbläsare och kollade igenom alla drivare för säkerhetsskull men det var riktigt hackig uppspelning.

Kan hända att det har nåt med windows 8 att göra men jag provade aldrig installera windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med play-kanaler eller för den delen någon annan uppspelning heller på mitt Asrock Q-1900 men Windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Installerade windows och testade bara 2 dagar då det var en på jobbet som var intresserad av att bygga sig en HTPC men nej jag fick det aldrig att fungera under den tiden.

Provade 3 olika webbläsare och kollade igenom alla drivare för säkerhetsskull men det var riktigt hackig uppspelning.

Kan hända att det har nåt med windows 8 att göra men jag provade aldrig installera windows 7.

Tack för svar. Köpte en BRIX med I3-processor i istället och håller tummarna att det ska fungera bättre.