Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köptankar på Asus Vivo PC, någon som har erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Köptankar på Asus Vivo PC, någon som har erfarenheter?

Funderar att köpa en Asus Vivo PC för att se film och serier på TVn.

Jag bara antar att man kör webläsare för typ Netflix eller HBO för att mata bilden via HDMI till Tvn eler tänker jag fel?

Sen blir det XBMC eller liknande för filmtittande?

Ge mig era tankar och erfarenheter av Asus Vivo PC, Tack!

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

För ditt användningsområde räcker det med en burk för under hälften av den summan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ja kanske det, men jag gillar utseendet och hittar inte någon annan som passar mig i smaken lika mycket.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Då verkar det rätt onödigt att fråga om andras åsikter, köp.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag har redigerat mitt tidigare inlägg. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig i frågan om folks erfarenheter av Asus Vivo PC.

Det handlar således inte om att hitta billigaste apparaten utan mer om folk är nöjda med funktionen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag är lite inne på samma sak, har planer på att köpa denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200315-asus_vivopc-vc60-b159r_i3-3110m-4gb-500gb-intel_hd_4000-windows_8 Någon som har den och/eller har några åsikter om den?
Kommer stå i vardags rummet vid tv:n för att titta på film från nas och viaplay, blir väl en del surfande också men inga spel.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Jag är lite inne på samma sak, har planer på att köpa denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200315-asus_vivopc-vc60-b159r_i3-3110m-4gb-500gb-intel_hd_4000-windows_8 Någon som har den och/eller har några åsikter om den?
Kommer stå i vardags rummet vid tv:n för att titta på film från nas och viaplay, blir väl en del surfande också men inga spel.

Tacksam för svar

Onödigt dyr för vad den ska användas till.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ja kanske, men har en minix neo x7 där nu. Som jag inte riktigt tycker duger, haft den i en månad och den känns redo för papperskorgen. Vill ha en riktig dator.
Funderat på nuc, men denna känns enklare. Och vill ha win 8.
Om man vill ha en dator som är någorlunda snabb, 4 gb ram räcker men vill inte ha en sämre processor än i3.
Då är väl den vivopc jag länkade ett ganska bra val?
Den kanske är lite dyr men man ska ju känna sig nöjd med produkten också.
Eller har ni några bättre förslag?