Koppla ljud från chromecast separat

Permalänk
Medlem

Koppla ljud från chromecast separat

Jag har tänkt köpa mig en chromecast och vill kunna spela musik genom den utan att behöva slå på tvn. Finns det någon bra adapter så man får ut ljudet separat från hdmi? Det är lite synd att tvn inte använder högtalarna då när/om man tittar på "vanlig" tv, men att kunna lyssna på musik med tvn av är värt mer.
Högtalarna jag tänkt koppla är JBL creature II med en 3.5 mm-kontakt.
Är det någon som har tips på en hdmi-kontakt eller något billigt så man för ut ljud/bild separat från hdmi?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thes:

Jag har tänkt köpa mig en chromecast och vill kunna spela musik genom den utan att behöva slå på tvn. Finns det någon bra adapter så man får ut ljudet separat från hdmi? Det är lite synd att tvn inte använder högtalarna då när/om man tittar på "vanlig" tv, men att kunna lyssna på musik med tvn av är värt mer.
Högtalarna jag tänkt koppla är JBL creature II med en 3.5 mm-kontakt.
Är det någon som har tips på en hdmi-kontakt eller något billigt så man för ut ljud/bild separat från hdmi?

Sök på HDMI AV Splitter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar över litegran samma sak som TS.
Kan man koppla in en Chromecast direkt i recievern? Och på det sättet strömma spotify genom telefon/surfplatta utan att starta TVn!?
Dels för att spara ström, och dels för att jag har en plasma tv. Så vill helst inte ha en statisk spotify bild på i ett par timmar.

Jag har just nu en extern bluetooth adapter inkopplad i förstärkaren. Men den buggar, ljudet spelas både långsammare och snabbare ibland. Antar att det är problem med mottagningen eller störningar.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Jag funderar över litegran samma sak som TS.
Kan man koppla in en Chromecast direkt i recievern? Och på det sättet strömma spotify genom telefon/surfplatta utan att starta TVn!?
Dels för att spara ström, och dels för att jag har en plasma tv. Så vill helst inte ha en statisk spotify bild på i ett par timmar.

Jag har just nu en extern bluetooth adapter inkopplad i förstärkaren. Men den buggar, ljudet spelas både långsammare och snabbare ibland. Antar att det är problem med mottagningen eller störningar.

Kopplar du in den i förstärkaren med hdmi fungerar det utmärkt att spela upp musik med tv avstängd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Kopplar du in den i förstärkaren med hdmi fungerar det utmärkt att spela upp musik med tv avstängd...

Sedan är de ju så billiga att man kan köpa två. Jag har en i TV:n och en i stereon (som inte står där TV:n står alltså). Ska köpa en till ungarnas TV på ovanvåningen också.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."