köpa macbook pro nu, eller vänta tills de nya kommer ut?

Permalänk
Medlem

köpa macbook pro nu, eller vänta tills de nya kommer ut?

Hej,

Frågan är som rubriken lyder om jag ska köpa en macbook pro 13" 8GB ram & 256GB hårddisk nu eller köpa motsvarande när de nya macbook proarna kommer ut om några månader. Börjar gymnasiet till hösten så kommer behöva en dator men är det värt att lida utan dator någon månad för att sedan köpa när de nya lanserats? notera att jag sålt min stationära dator och enda datorerna jag har till mitt förfogande äe de i skolan samt mammas laptoö, pappas laptop och min lillasysters laptop. Smidigaste lösningen är förstås att köpa en redan nu och inte vänta men kommer de nya vara mycket bättre än de nuvarande? Och är det värt att vänta med köpet?

Daniel

Permalänk

Befinner mig i samma situation som du.

Enligt Macrumors så blir den försenad på grund av att broadwell blir försenad.

Källa:http://retinamacbookpro.macrumors.com/

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Skrivet av Dando:

Hej,

Frågan är som rubriken lyder om jag ska köpa en macbook pro 13" 8GB ram & 256GB hårddisk nu eller köpa motsvarande när de nya macbook proarna kommer ut om några månader. Börjar gymnasiet till hösten så kommer behöva en dator men är det värt att lida utan dator någon månad för att sedan köpa när de nya lanserats? notera att jag sålt min stationära dator och enda datorerna jag har till mitt förfogande äe de i skolan samt mammas laptoö, pappas laptop och min lillasysters laptop. Smidigaste lösningen är förstås att köpa en redan nu och inte vänta men kommer de nya vara mycket bättre än de nuvarande? Och är det värt att vänta med köpet?

Daniel

Varför väntar du inte bara tills du börjar gymnasiet? Får ni inga datorer i skolan? Om så är fallet; varför ska du ha två laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå långt ifrån alla skolor som ger sina elever laptops?

Det beror väl på vad du ska göra med datorn om det är värt att vänta eller ej.
Ska du skriva arbeten i word och surfa kan du lika gärna köpa en nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Varför väntar du inte bara tills du börjar gymnasiet? Får ni inga datorer i skolan? Om så är fallet; varför ska du ha två laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

Skolan börjar om 1 månad (bor i finland) och dom nya macbookarna är inte lanserade före skolstarten. Och för tillfället är jag utan dator, så om jag väntar till julen med köpet kommer jag behöva skriva alla arbeten på någon dator i skolan eller låna en värdelös laptop av min mamma/lillasyster när jag behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcato-:

Det är väl ändå långt ifrån alla skolor som ger sina elever laptops?

Det beror väl på vad du ska göra med datorn om det är värt att vänta eller ej.
Ska du skriva arbeten i word och surfa kan du lika gärna köpa en nu.

Ska bara skriva arbeten i word och excel, surfa och kolla på film. Ett alternativ är att jag köper en macbook nu och säljer den till julen och köper en ny macbook pro då.