Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bärbar speldator - HP ENVY 17-J166no eller HP ENVY 17-J165eo

Permalänk
Medlem

Bärbar speldator - HP ENVY 17-J166no eller HP ENVY 17-J165eo

Hej!

Nu är tiden kommen för ett inköp av en ny bärbar speldator. Jag sitter och jämför dessa två datorer:
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Compare.aspx?sel=PCNB

HP ENVY 17-J166no är nyare och har dubbelt så mycket minne, har bättre grafik (?) och är konstigt nog billigare, någonting som jag fortfarande inte har förstått. Jag ska använda datorn för att spela spel såklart, och med spel hade jag tänkt alla The Sims 3 expansioner och prylpaket, (vilka är cirka 21 st), och till hösten även The Sims 4. Jag vill kunna spela dessa med de högsta inställningarna utan lagg. Jag hade även tänkt mig lite CoD samt filmtittande. Detta vill jag kunna göra utan att fläkten brusar upp helt och hållet.

Vet någon kunnig om datorerna kommer att klara av mina krav, och vilka för- och nackdelar de har. Förslag på andra datorer är jag också öppen för. Tack så mycket på förhand!

Edit: Ursäkta, jag har felplacerat tråden, då den istället borde vara i kategorin "Bärbara datorer: Köpråd". MOD får mer än gärna flytta denna tråd dit.

Tråd bör flyttas till kategorin "Bärbara datorer: Köpråd"
Permalänk
Hedersmedlem

GT750M är bättre än GT840M. Det skiljer inte jättemycket, så de andra fördelarna med den billigare datorn väger lätt upp den prestandaskillnaden.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

GT750M är bättre än GT840M. Det skiljer inte jättemycket, så de andra fördelarna med den billigare datorn väger lätt upp den prestandaskillnaden.

Tack så mycket för svaret! Jo, GT750M ska väl ha lägre processorhastighet än GT840M, men dubbla mängden RAM-minne, vilket är användbart vid bygge av städer och landskap i The Sims 3. Jag borde kanske tillägga att jag får studentrabatt, så för mig blir priset i slutändan 7990 kronor för båda datorerna.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad och rensad*

Tråd flyttat till rätt forumdel, har man råkat posta i fel forumdel går det bra att kontakta en moderator eller anmäla sin egen tråd. Tog även bort ett bumpinlägg. Såna bidrar till ett orättvist forum och är därför inte tillåtna.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers btw
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...