MSI GS Serien? Vad finns det för alternativ egentligen?

Permalänk
Medlem

MSI GS Serien? Vad finns det för alternativ egentligen?

Hejsan, jag har suttit och försökt grotta ned mig i bärbara marknaden ett bra tag nu. Till en början var det egentligen max prestanda/pengar som gällde men jag inser nu att en Asus ROG på 4kg och en profil på 5+cm kanske inte är så skönt egentligen. Har för närvarande en gammal 17 tums laptop som jag nästan tycker är för stor.

Efter lite letande hittade jag dock MSIs GS serie under 2cm profil och 2kg i vikt för 15.6" och något mer för 17".
Vad finns det egentligen för alternativ när det kommer till portabel gaming? Dessutom finns ju 15,6" med WQHD och IPS skärm som inte heller skadar.
Det är framförallt de här modellerna jag tittat på;
MSI GS60 WQHD 15.6" 256GB SSD
MSI GS70 Full HD 17" 256GB SSD
MSI GS60 Full HD 15.6" 128GB SSD

Vilken av dess känns bäst i era ögon? och jag lyssnar gladeligen på andra förslag

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag personligen hade nog kört på GS70 p.g.a den lite större skärmen WQHD + IPS ger säkert 15,6" ett lyft men beroende på användningsområde spelar det kanske mindre roll. Vid spelande i högre upplösning lär det blir mer svårdrivet för 970m än med standard 1080p TN. Det är helt enkelt en smaksak.

Spana in LinusTechTips review på GS70 Crimson Red (väldigt stilren i mitt tycke)
http://www.youtube.com/watch?v=cWuUuUvyHi4&list=UUXuqSBlHAE6X...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Jag personligen hade nog kört på GS70 p.g.a den lite större skärmen WQHD + IPS ger säkert 15,6" ett lyft men beroende på användningsområde spelar det kanske mindre roll. Vid spelande i högre upplösning lär det blir mer svårdrivet för 970m än med standard 1080p TN. Det är helt enkelt en smaksak.

Spana in LinusTechTips review på GS70 Crimson Red (väldigt stilren i mitt tycke)
http://www.youtube.com/watch?v=cWuUuUvyHi4&list=UUXuqSBlHAE6X...

Yes jag har sett den och tycker visst att den är schysst men man blir ju liiite kåt på 3k skärmar Skulle dock bli svart / silver för mig jo det är klart spela kommer man ju nog få göra på 1080p om det ska rulla men gillar ju färgerna och upplösningen på 3k IPS :

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Föredetting

Jag tycker GS70 är onödigt otymplig. Om det föreligger risk för att man behöver släpa med sig datorn någonstans är GS60 klockren. Dessutom är kylningen faktiskt bättre (omän marginellt) på GS60, och man kan få högre upplösning och IPS (även om nu inte TN-panelerna alls är dumma de heller).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag tycker GS70 är onödigt otymplig. Om det föreligger risk för att man behöver släpa med sig datorn någonstans är GS60 klockren. Dessutom är kylningen faktiskt bättre (omän marginellt) på GS60, och man kan få högre upplösning och IPS (även om nu inte TN-panelerna alls är dumma de heller).

Ja precis har ju tänkt att den ska vara med i skolan och då blir det lite jobbigt med en 17" även om den är smal och lätt. Men frågan då är ju vilken av modellerna ska man välja, grafikkortsmässigt finns bara 970M men lagring och skärm finns olika, åsikter på det? Är det värt att lägga 2000kr till för 3k IPS och 256GB SSD?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av LeJoke:

Ja precis har ju tänkt att den ska vara med i skolan och då blir det lite jobbigt med en 17" även om den är smal och lätt. Men frågan då är ju vilken av modellerna ska man välja, grafikkortsmässigt finns bara 970M men lagring och skärm finns olika, åsikter på det? Är det värt att lägga 2000kr till för 3k IPS och 256GB SSD?

Gällande skärmen är det ju bara du själv som kan svara på frågan egentligen. Jag tycker 3K-panelen ensam är värd de pengarna extra, det blir så mycket smidigare att arbeta på. 128GB SSD är lite litet, men det är återigen personliga preferenser.

Märk väl att jag faktiskt arbetar för MSI.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Gällande skärmen är det ju bara du själv som kan svara på frågan egentligen. Jag tycker 3K-panelen ensam är värd de pengarna extra, det blir så mycket smidigare att arbeta på. 128GB SSD är lite litet, men det är återigen personliga preferenser.

Märk väl att jag faktiskt arbetar för MSI.

Ja jag märkte det Men då blir det nog en gs60 wqhd helt enkelt, jag hittar inte någon egentlig värdig motståndare i samma prisklass.

Tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

..och jag lyssnar gladeligen på andra förslag

Alternativ finnes:

Clevos nya P650: http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-p505-gaminglaptop.html
Gigabyte P35 v3: http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-c504.html (900M i december)

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Jag kör själv med GS60, om än den "gamla" modellen med GTX870 istället för 970.
Har 1080-skärmen, såg ingen anledning att gå upp i pris för några få pixlar mer på den lilla skärmen.
Som portabel spelmaskin duger den jävligt bra, har än inte stött på ett spel den inte orkar driva runt i 60fps konstant utan att tumma på bildkvalitén. Har dock inte provat COD AW eller Assassins Creed än.
Jag är jävligt nöjd med min maskin, jävligt smidig när man ska packa ner den, väger inget och tar ingen plats heller.
Av mig får GS60 11 stjärnor av 10 möjliga!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk

Meantek: Ser att det börjat dyka upp modeller med NVIDIA® GTX 970M [6GB]. Har du någon koll då de börjas säljas i Sverige?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av threeminute:

Meantek: Ser att det börjat dyka upp modeller med NVIDIA® GTX 970M [6GB]. Har du någon koll då de börjas säljas i Sverige?

Har lite dålig koll på säljbitarna då jag egentligen jobbar med globala marknadsföringsprojekt. Jag skulle råda dig att höra med din återförsäljare, eller höra med folket som sköter norden på Facebook: https://www.facebook.com/MSINotebooksNordic - de kan svara bättre än jag kan. Eller, för den delen, Notebooktråden i MSI-forumet här på Swec: http://www.sweclockers.com/forum/152-msi-pa-engelska/1309413-...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Jag kör själv med GS60, om än den "gamla" modellen med GTX870 istället för 970.
Har 1080-skärmen, såg ingen anledning att gå upp i pris för några få pixlar mer på den lilla skärmen.
Som portabel spelmaskin duger den jävligt bra, har än inte stött på ett spel den inte orkar driva runt i 60fps konstant utan att tumma på bildkvalitén. Har dock inte provat COD AW eller Assassins Creed än.
Jag är jävligt nöjd med min maskin, jävligt smidig när man ska packa ner den, väger inget och tar ingen plats heller.
Av mig får GS60 11 stjärnor av 10 möjliga!

Är du fortfarande lika nöjd med din GS60?

Permalänk
Skrivet av tje1:

Är du fortfarande lika nöjd med din GS60?

Jag är fortfarande jävligt nöjd med min maskin.
Har faktiskt ingenting att klaga på.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk

Jag kollar lite grann på en MSI bärbar också (för att det precis som TS säger är det enda stilrena alt.)

Men jag funderar, hur är det med värmen? från vad jag hört är MSI rätt dåliga vad gäller ventilation, men detta är också vad jag hört, och säkert baserat på äldre modeller. Hur är det med dem nya?

Mer sugen på 17" än 15" och bryr mig inte jätte mycket om 1080p eller 3k, skärmen är för liten för att jag skulle märka nåt typ.

Skulle gärna vilja ha en med Maxwell grafikkort (900m serien) men priset drar iväg så in i bomben (budget på drygt 15) men undrar om inte ventilationen även skulle kunna klara Kepler (870m)

Meantek vad vet du om det förresten? det var ett tag sedan jag frågade vad de hade för arkitektur, men de sa att de bara hade Kepler i 800m serien..
Då Maxwell är mer effektiv så tänker jag att den troligen inte blir lika varm.. (Jag tar gärna "bara" ett 860m om det är Maxwell)

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag kollar lite grann på en MSI bärbar också (för att det precis som TS säger är det enda stilrena alt.)

Men jag funderar, hur är det med värmen? från vad jag hört är MSI rätt dåliga vad gäller ventilation, men detta är också vad jag hört, och säkert baserat på äldre modeller. Hur är det med dem nya?

Mer sugen på 17" än 15" och bryr mig inte jätte mycket om 1080p eller 3k, skärmen är för liten för att jag skulle märka nåt typ.

Skulle gärna vilja ha en med Maxwell grafikkort (900m serien) men priset drar iväg så in i bomben (budget på drygt 15) men undrar om inte ventilationen även skulle kunna klara Kepler (870m)

Meantek vad vet du om det förresten? det var ett tag sedan jag frågade vad de hade för arkitektur, men de sa att de bara hade Kepler i 800m serien..
Då Maxwell är mer effektiv så tänker jag att den troligen inte blir lika varm.. (Jag tar gärna "bara" ett 860m om det är Maxwell)

Har jag inte helt galet fel (är inte helt hemma i laptop branschen). Så är det bara 9xxm serien som kör maxwell, men vet att bärbart är riktigt lurigt med beteckningar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har jag inte helt galet fel (är inte helt hemma i laptop branschen). Så är det bara 9xxm serien som kör maxwell, men vet att bärbart är riktigt lurigt med beteckningar.

Roligt nog är finns 860m i både Maxwell Och Kepler.. sen tror jag även 850m byggs på Maxwell, men den kör DDR3 minne, så det är inte direkt något prestanda monster.. Om jag inte minns fel fanns 860m i Kepler först, sen de första Maxwell som släpptes var också kallat 860m (Bara GM107, istället för GK104, dock behövs GPU-Z för att få fram detta)

Men det spelar mindre roll, 860m finns i både Maxwell och Kepler, det är jag säker på, och precis när det kom ut så frågade jag MSI (via support) vilket 860m de använde och de sa uteslutande Kepler. Men det säger ju inte att de inte bytt nu

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Föredetting

GS60 och 970M är en riktigt bra kombo, maxar på 85 grader även med rätt stöddig överklockning av grafikkortet:

Gällande 860M vågar jag inte svara på om det fasats in Maxwell eller inte, hänvisar hellre till vårt underforum i "Butiker och Tillverkare".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Köpte en GS60 under blackfriday via netonnet som jag tyvärr returnerade i lördags då flera tangenter inte fungerade. Nu verkar det vara svårt att få tag i GS60 2QE-modellen.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

GS60 och 970M är en riktigt bra kombo, maxar på 85 grader även med rätt stöddig överklockning av grafikkortet:

http://i.imgur.com/qhigedq.png

Gällande 860M vågar jag inte svara på om det fasats in Maxwell eller inte, hänvisar hellre till vårt underforum i "Butiker och Tillverkare".

Tydligen Maxwell förvånansvärt nog.

Skrivet av MSI_Bart:

Hi Plasmatic,

The model currently available GS70 2PC-285NE is with Maxwell GPU.

BR,
Bart

Det är svinbra nyheter, då är det enda andra just att det är TN panel och hur värmeutveckligen blir..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Roligt nog är finns 860m i både Maxwell Och Kepler.. sen tror jag även 850m byggs på Maxwell, men den kör DDR3 minne, så det är inte direkt något prestanda monster.. Om jag inte minns fel fanns 860m i Kepler först, sen de första Maxwell som släpptes var också kallat 860m (Bara GM107, istället för GK104, dock behövs GPU-Z för att få fram detta)

Men det spelar mindre roll, 860m finns i både Maxwell och Kepler, det är jag säker på, och precis när det kom ut så frågade jag MSI (via support) vilket 860m de använde och de sa uteslutande Kepler. Men det säger ju inte att de inte bytt nu

Just det, så kan det vara. riktigt rörig marknad för bärbart

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Supernöjd med min GS70, första generationen. Har man tillräckligt stor väska är den inga problem att få med sig, den är ju tunn nog. Nätadaptern är rimlig i både storlek och vikt också. Tyst vid icke-load blev den också efter första biosuppdateringen (men någon supersmygis är det inte...) Det blir utan tvekan en ny GS70 när denna gjort sitt.

Spelar mest Total War och CivBE för tillfället, den tuggar i sig dessa utan problem. Denna första generation GS70 har bara 765M, det har ju hänt massor till 970M.

Köp!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Skrivet av doolar:

Supernöjd med min GS70, första generationen. Har man tillräckligt stor väska är den inga problem att få med sig, den är ju tunn nog. Nätadaptern är rimlig i både storlek och vikt också. Tyst vid icke-load blev den också efter första biosuppdateringen (men någon supersmygis är det inte...) Det blir utan tvekan en ny GS70 när denna gjort sitt.

Spelar mest Total War och CivBE för tillfället, den tuggar i sig dessa utan problem. Denna första generation GS70 har bara 765M, det har ju hänt massor till 970M.

Köp!

Tack, Lagt min beställning på en med 860M som jag tror räcker för mina behov, om inte har komplett 45 dagar öppet köp

Enlig vad jag skrev ovan ska den ha Maxwell, vilket jag gissar skulle ge lite svalare GPU vid belastning, förhoppningsvis

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Tack, Lagt min beställning på en med 860M som jag tror räcker för mina behov, om inte har komplett 45 dagar öppet köp

Enlig vad jag skrev ovan ska den ha Maxwell, vilket jag gissar skulle ge lite svalare GPU vid belastning, förhoppningsvis

Den äldre varianten av GS-serien d.v.s. de med 860m och 870m har inte maxwell!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Den äldre varianten av GS-serien d.v.s. de med 860m och 870m har inte maxwell!

Hmm, får kolla det snabbt när jag får den.. men enligt vad jag fick reda på i den andra tråden skulle just GS70 2PC-285NE ha Maxwell.. sen vet jag inte om det är samma modell namn som den äldre generationen, men.. ja.. jag vet inte vad den äldre modellen hette

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

GT840 och GTX850 är maxwell, GTX860 kan vara både kepler och maxwell, flesta nya modeller (hösten nu) har GTX860 maxwell.

GTX870 är bara kepler, samt 970 och 980 är vad man kallar maxwell II.

Vad som kommer är nya GT940, GTX950 och GTX960 med maxwell II

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hmm, får kolla det snabbt när jag får den.. men enligt vad jag fick reda på i den andra tråden skulle just GS70 2PC-285NE ha Maxwell.. sen vet jag inte om det är samma modell namn som den äldre generationen, men.. ja.. jag vet inte vad den äldre modellen hette

Mig veterligen så finns det ingen laptop i G-serien med Maxwell. Detta p.g.a. att 870M (som var toppmodellen) är Kepler och att man därmed gick med kepler även för den något sämre varianten p.g.a. att man annars skulle vara tvungna att ha olika moderkort på de båda modellerna.

Edit: Hade för övrigt en GS70 med 860m hemma för några veckor sedan. Älskade designen och allt annat runtomkring förutom att den blev så sabla varm och att 860m är ett rätt pissigt kort när man pungat ut 12 000kr.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Mig veterligen så finns det ingen laptop i G-serien med Maxwell. Detta p.g.a. att 870M (som var toppmodellen) är Kepler och att man därmed gick med kepler även för den något sämre varianten p.g.a. att man annars skulle vara tvungna att ha olika moderkort på de båda modellerna.

Edit: Hade för övrigt en GS70 med 860m hemma för några veckor sedan. Älskade designen och allt annat runtomkring förutom att den blev så sabla varm och att 860m är ett rätt pissigt kort när man pungat ut 12 000kr.

Enligt vad en representat ifrån MSI skrev häromdagen så ska just den modellen ha Maxwell..

#15067649

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Enligt vad en representat ifrån MSI skrev häromdagen så ska just den modellen ha Maxwell..

Låter konstigt... Finns inga uppgifter online om att en sådan modell skulle finnas.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Låter konstigt... Finns inga uppgifter online om att en sådan modell skulle finnas.

Nej, och det hade den inte heller.

Enligt MSI skulle just den modellen ha Maxwell, enligt kartongen och undersidan av datorn är det exakt samma modell, och när jag kör GPU-Z så står det GK104 (Kepler)

Något stämmer inte.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Nej, och det hade den inte heller.

Enligt MSI skulle just den modellen ha Maxwell, enligt kartongen och undersidan av datorn är det exakt samma modell, och när jag kör GPU-Z så står det GK104 (Kepler)

Något stämmer inte.

Snarare så att allt stämmer eftersom ingen variant med maxwell ska finnas?

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013