Laptop för 3000-5000:- åt Morsan

Permalänk
Medlem

Laptop för 3000-5000:- åt Morsan

Tjena, ska köpa en laptop till morsan och undrar om någon har koll på vilka som är bäst i 3000-5000kr klassen. Jag är student så vet ni nå sjyssta rabatter man kan nyttja någonstans så vore det grymt

Hitta dessa på CDON :
Acer e5-551g http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-aspire-e5-551g-81t9-15...
HP Pavilion 15-g031no http://cdon.se/hemelektronik/hp/hp-15-g031no-15-6-a6-6310-8gb...

Men har dålig koll på vilka AMD cpu's som är bra och är lite kluven överlag på både hp och acer, har haft blandad erfarenhet av dem men det är nog ganska utdaterade åsikter.

Hon använder datorn mest till att kolla på film/serier, surfa och räkningar men hon skulle uppskatta om den klarade mindre krävande spel om hon får besök av barnbarnen en regnig dag. Hon uppskattar även bra batteritider och 15" skärm duger nog gått.

Edit:
Asus R553LN https://www.alina.se/Produkt.aspx?r=ad15&T2=R553LN-XO516H
Denna såg riktigt fin ut, men sträcker budgeten till bristningsgräns.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Okej. Varför? jag gillar att den har Full HD och har gillat lenovo fram tills "skandalen".. men den sträcker ut min budget till max..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av felix6:

Okej. Varför? jag gillar att den har Full HD och har gillat lenovo fram tills "skandalen".. men den sträcker ut min budget till max..

Du har ju satt en budget på 3000-5000kr och föreslår själv en dator för 6000kr. Sätt en budget inom det område som du kan tänka dig att betala. Denna dator är nära den du föreslog för 6000kr i prestanda, men ligger inom din budget. Den har en Intel Core CPU som enligt mig är det enda alternativet för en vettig bärbar. AMD har inga vettiga alternativ alls. Dessutom har den ett grafikkort som klarar enklare spel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet: