Den stora League of Legends tråden!

Permalänk

Den stora League of Legends tråden!

Hej!

Jag tänkte helt enkelt köra igång en samlad tråd för allt som har med LoL att göra. Jag sökte lite grann på det och det verkade inte finnas så många samlingstrådar mer enstaka just någon speciell stream eller dylikt.

Jag kanske är helt ute och cyklar och sökte inte nog mycket efter någon stor lol tråd men det kanske var dags för en frisk start ändå

För att få igång lite av diskussion kanske vi kan prata om vilken lane vi föredrar och vilka champs vi faktiskt är bra på i den.

Själv spelar jag nästan bara top/jungle. Nasus/singed och mordekaiser(ibland blir det mid med morde också.) Nasus är ju alltid rätt brutal med tanke på att du kan förlora din lane först och bli helt uppägd i early game men fortfarande bli helt gudalik i endgame.

Och Elise/Hecarim/Trundle i jungeln, självklart spelas det väl mer olika champs men dessa champs har jag väldigt få dåliga games med.

Permalänk
Medlem

körde massa mid med kha förut men nu så har jag börjat att älska Eve(Evelyn) jungle, bra dmg och grymma ganks! men hon kan bli lite squishy ibland!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Skrivet av adillboy:

körde massa mid med kha förut men nu så har jag börjat att älska Eve(Evelyn) jungle, bra dmg och grymma ganks! men hon kan bli lite squishy ibland!

Jag har tänkt att skaffa henne men i min erfarenhet så brukar riktigt squishy junglers bli rätt sega att spela lategame, jag har kört shaco en del och han blir ju näst intill värdelös i lategame om du inte har blivit feedad under resten av gamet.

Eller vad har du för erfarenhet av henne i lategame?

Permalänk
Medlem

Nocturne i jungle är aldrig fel. Om man har bra medspelare som lyckas stunna den man gankkar så vinner man ganska lätt figter där man är i underlägw Bara att få motståndarna att TRO att man är OP. Spelade med Ashe en gång och blev lite fed, då ja blev 18lvl så vågade de inte börja slåss med mig om jag kom ensam och de var fem Om man lyckas med det konststycket så har mani princip rek vunnit Veigar mid är även en uppskattad kombination

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Brukar köra antigen top med Zinged eller Irelia. Kan inte säga att jag är speciellt bra, men det rullar på.

Sen väntar man bara på att riot ska nerf:a Aatrox.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

yi's ulti x 5.

Permalänk
Permalänk

Alltså ibland blir man ju så sjukt lack bara, jag har verkligen hamnat i något form av elo hell eller så märks det bara att sommarlovet har börjat.

Jag har haft ett helt sjukt winning streak men när man ska kvala in till guld så börjar trollen. Igår hade jag en jayce som började stor feeda och försökte ksa så mycket som möjligt bara för att han skulle vara värd pengar. Medger att han trollar och att han enbart flamar vlad.

Jag tror att jag har haft iaf en 70% av mina games de senaste veckorna har jag haft någon som bara trollar eller är helt lack på alla måste feeda.

Är det bara jag som märker av sommarlovet eller är det bara jag som förtjänar dessa människor?

Permalänk
Medlem

Föredrar själv att spela support (thresh, leona osv, aggresiva supports) och jungle (J4, Lee sin)
Börjat spela rätt mycket mid nu också (ahri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Jag har tänkt att skaffa henne men i min erfarenhet så brukar riktigt squishy junglers bli rätt sega att spela lategame, jag har kört shaco en del och han blir ju näst intill värdelös i lategame om du inte har blivit feedad under resten av gamet.

Eller vad har du för erfarenhet av henne i lategame?

hennes skada(dmg) blir så mycket i late game å de enda man behöver göra är att 1 shota adc och så har man gjort sitt jobb

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Alltså ibland blir man ju så sjukt lack bara, jag har verkligen hamnat i något form av elo hell eller så märks det bara att sommarlovet har börjat.

Jag har haft ett helt sjukt winning streak men när man ska kvala in till guld så börjar trollen. Igår hade jag en jayce som började stor feeda och försökte ksa så mycket som möjligt bara för att han skulle vara värd pengar. Medger att han trollar och att han enbart flamar vlad.

Jag tror att jag har haft iaf en 70% av mina games de senaste veckorna har jag haft någon som bara trollar eller är helt lack på alla måste feeda.

Är det bara jag som märker av sommarlovet eller är det bara jag som förtjänar dessa människor?

Jag kan säga att jag också har märkt av det, alla games är det trollare leavare eller dyl.

Permalänk

Vi kan väl skriva vilken division vi är i? Själv är jag i Gold I 25 LP, och sen, fyfan vad aatrox e op, krossar typ alla i lane och är as svår att döda.
Gillar ADC mest då spelar jag vayne,ez och draven mest.
Edit: Kopierar det jag skrev ifrån en annan tråd
Varför har inte LoL en egen forumdel? Det är ju världens största spel.
Jag kan bidra med några länkar för folk som är nya till spelet/ vill börja med spelet.

  • www.leagueoflegends.com är hemsidan till LeagueOfLegends.

  • www.reddit.com/r/leagueoflegends är den största LeagueOfLegends subredditen, där dyker allt möjligt upp, allt ifrån nyheter och ändringar av spelet till intervjuer med professionella spelare, mycket bra sida om man vill hänga med om vad som händer med spelet.

  • www.lolking.net dom har info om allt möjligt, sök på ditt namn (inte kontonamn som du regristrerade, utan det du får välja när du loggar in för första gången så får du reda på massor av bra och rolig information.

  • http://www.twitch.tv gå in på leagueoflegends, där kan du kolla på streams, vilket är spelare som visar när dom spelar och hur dom tänker osv, oftast är de väldigt bra så det är ett väldigt bra sätt att lära sig snabbt om spelet. Ett tips, om du använder google chrome så ladda ner lol stream browser (googla det) där ser du vilka som streamar och med ett klick kan du öppna deras stream, bra och enkelt.

Lite förklaringar:
Servrar:
EU West: EU West (förkortas EUW), är den största serven i Europa, kanske den största i världen, här spelar proffsen och nästan alla pratar engelska där. Rekommenderas av mig.
EU Nordic & East: EU Nordic & East (förkortas EUNE), är en server som svenskar hamnar på om man inte väljer en annan server, där spelar många svenskar, ryssar och polacker, när jag spelade där för länge sedan så var det inte många som pratade engelska vilket var jobbigt, vet dock ej hur det är nu när ryssarna fick en egen server.
Russia: Säger sig självt, en rysk server, finns typ ingen anledning att spela där.
Turkey: Turkarnas server, samma sak som ovan.
Förkortningar ingame:
ADC ADC står för Attack damage carry, vilket är gubbar som har range (att dom skjuter från håll) och att dom köper Attack damage items. ADC's brukar gå bot tillsammans med en support i >99% av fallen.
Support: Support går tillsammans med en ADC botlane, deras jobb är att skydda din ADC från att dö samt att göra så att ADC'n får kills och farm (cs). Supports köper wards som de lägger ut på mapen och gör så att man har syn över det området i 3min om motståndarlaget inte har sönder wardet. Det finns bara några få champions (gubbar) som är bra som support.
APC: APC står för ability power carry och de använder spells för att göra skada (damage), man brukar oftast kalla de för mid gubbar, för de går oftast mid.
Jungle: En jungler går inte i en lane utan den går i junglen, där får den döda små camps och sen kommer den till lanes och gankar vilket betyder att man kommer till en lane och försöker döda motståndare eftersom ni kommer att vara 2v1 eller 3v2 beroende på vart du gankar.
Top: Top kallas de som går i toplanen, det är rollen som mest gubbar kan köra, det kan vara alltifrån gubbar som bygger hp/armor/mr som gör att de blir svåra att döda till gubbar som bara bygger damage och sen finns det sånna som blandar skada och skydd, de kallas bruisers.
Har ni frågor om LoL så skicka ett pm eller fråga här!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Juste, om ni vill kan ni joina chatrummet "Sweclockers" för er som inte vet hur man gör så klickar man på de två pratbubblorna till höger om sin vänlista, sen klickar man på pluset och pratbubblan och skriver sweclockers, då får ni upp en chat, klicka på kugghjulet och kryssa i autojoin on startup så kommer ni med så fort ni loggar in.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Vi kan väl skriva vilken division vi är i? Själv är jag i Gold I 25 LP, och sen, fyfan vad aatrox e op, krossar typ alla i lane och är as svår att döda
Edit: Gillar ADC mest då spelar jag vayne,ez och draven mest

Själv är jag fortfarande i Silver 1 tack vare troll som förstör mina promotions.

Det brukar gå som så att man först vinner 3-4 stycken, kommer upp för promotion och sen får man trollen i sitt lag absolut måste köra sin lane och säger saker i stil med "top or i feed!".

Jag hade 20 wins och 6 losses innan, nu har det dock gått helt mot pipsvängen alltså.

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Själv är jag fortfarande i Silver 1 tack vare troll som förstör mina promotions.

Det brukar gå som så att man först vinner 3-4 stycken, kommer upp för promotion och sen får man trollen i sitt lag absolut måste köra sin lane och säger saker i stil med "top or i feed!".

Jag hade 20 wins och 6 losses innan, nu har det dock gått helt mot pipsvängen alltså.

Körde nyss en duo med min kompis som är i promotion till guld, vårt lag hade 0-25 i teamkills efter 14min, våran jayce hade typ 0-10 sen började deras xer diva oss bot och top

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Körde nyss en duo med min kompis som är i promotion till guld, vårt lag hade 0-25 i teamkills efter 14min, våran jayce hade typ 0-10 sen började deras xer diva oss bot och top

Låter väldigt roligt, hue hue.(Xerath <3)

Ont:
Jag har väl runt 2k games spelade nu, yay(ligger dock bara i silver 1, fan vad segt det går, 3-5 lp per win.)
Lärt mig vid det här laget att spela varje roll(hyfsat på alla.).

Det jag spelar är:

Top: Antingen Wukong,Zed eller Renekton(enstaka matcher med singed ochså.)

Mid: Xerath,Brand,Veigar,Twisted Fate,Vladimir,Kassadin.
Vem jag går beror på situationen(om det är rankad.) i normals så kör jag vilken jag nu känner för.

Adc: Caitlyn,Varus,Graves och Twitch.
Twitch är väldigt skön, enkel att lasthitta med, jag rekommenderar, och hans stealth gör många roliga jukes möjliga.

Sup:Taric, Alistar och ska börja spela lite Thresh. ^^
Taric så fab.

Jungle: Hecarim <3, Alistar.
Måste skaffa mer jungle heroes pga att Hecarim blir alltid bannad i rankade.
Men att ganka på lvl 2 som alistar(nu direkt efter blå i junglen.) ger oftast FB(firstblood.).

Bra sidor för LoL saker:
lolcounter.com
mobafire.com
solomid.net

Permalänk
Medlem

Har lirat LoL i flera år nu, av och till. Skitkul spel som jag väldigt gärna skulle vilja spela med andra svenskar! Polarna lirar inte lika mycket som jag och nyss hoppade en över till en turkisk server för att han säger att det är lättare att ranka upp där...

I alla fall så är mitt nick Pullarn om någon är intresserad Sitter och trycker på EU West.

Jag spelar mest och mainar AD Carry. Spelar dom flesta: Graves, Caitlyn, Ezreal, Draven, Varus, Vayne, Corki, Ashe, etc etc (i den ordningen).

Annars föredrar jag mid där jag är rätt vass med Vladimir Gillar honom och hans sustain, sen kan man ju argumentera om att han är en sjuhelvetes killstealer...

Om jag inte får någon av dessa roller brukar jag helst vilja gå Top, annars Support. Jungle gör jag ej, har inte tränat någonting och som ni säkert vet får junglers ganska mycket skit om dom inte gör bra ifrån sig.

När ni ändå är inne på bra sidor som är till för LoL:
http://www.championselect.net/ - Se all information om alla champs, inklusive counters för alla.
http://www.lolnexus.com/ - Se mer information om de du möter just nu och i vilken rank/league dom är i.
http://www.elophant.com/ - Lite kul sida där du t.ex. kan se hur mycket Lifetime IP du har tjänat, titta på din egna profil eller andras, osv.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Alltså ibland blir man ju så sjukt lack bara, jag har verkligen hamnat i något form av elo hell eller så märks det bara att sommarlovet har börjat.

Jag har haft ett helt sjukt winning streak men när man ska kvala in till guld så börjar trollen. Igår hade jag en jayce som började stor feeda och försökte ksa så mycket som möjligt bara för att han skulle vara värd pengar. Medger att han trollar och att han enbart flamar vlad.

Jag tror att jag har haft iaf en 70% av mina games de senaste veckorna har jag haft någon som bara trollar eller är helt lack på alla måste feeda.

Är det bara jag som märker av sommarlovet eller är det bara jag som förtjänar dessa människor?

Tycker inte elo hell finns..började med LoL för ungefär 1 o halv månad sedan ?
och jag kör support i ranked..och ibland får man väl någon adc som man irriterar sig på
men jag kör mycket på ping då och dirigerar (stavning?) min adc , istället för att sitta och skrika på han
samt att jag kör på enbart wards , mobility boots , reverie..såna builds..

det var bara ett exempel , alltså visst människor kan dö mer än andra..men problemet
i LoL är att alla ska ha en sådan negativ attityd , tillexempel ligger man under..så är spelet kört direkt (?)

Och jag kör inte enbart support , har samlat på mig 58 champions än så länge så kör allt
i normalt då , för att få en grasp på alla roller..

(är i silver 5) , och jag kan erkänna att jag ligger negativt med W/R just nu , men det är inget
jag kollar på...när man är i så låg league som vi är..så handlar det om att lära sig och
helt enkelt bara få översyn på spelet , man ska inte bara tänka på att vinna..

*Tips: som jag har märkt , warda ovansett roll , människor i låg league wardar dåligt , och det
är en så viktig sak , som kan ändra ett spel direkt.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Är det fler som upplevt att deras FPS är ostabil efter senaste patchen?

Innan körde jag allt på max med v-sync etc och låg konstant på 66fps

Nu efter patchen spelar det ingen roll om jag kör medium till max med eller utan v-sync så pendlar min fps mellan 46-70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusminator:

Är det fler som upplevt att deras FPS är ostabil efter senaste patchen?

Innan körde jag allt på max med v-sync etc och låg konstant på 66fps

Nu efter patchen spelar det ingen roll om jag kör medium till max med eller utan v-sync så pendlar min fps mellan 46-70

min vän hade problem med det iallafall. Själv så har jag fått fps drops när jag tabbar in i spelet, det tar 3-4s innan min fps drar upp till konstant 60.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

min vän hade problem med det iallafall. Själv så har jag fått fps drops när jag tabbar in i spelet, det tar 3-4s innan min fps drar upp till konstant 60.

Mitt problem var att det höll på så genom hela matcher.

Dock löste jag det

Var tydligen inställningen framerat cap som spökade (innan update så hade jag bara inställt på stabil framerate, något som ändrats iom. den senaste uppdateringen). När framerate cap på 60fps är valt så pendlar min fps mellan 46 och 70

Jag valde no framerate cap, fick över 250 FPS med allt på max, kryssade i vertical sync och den andra grejen vad den nu heter och vips har jag konstant 66fps

Permalänk
Medlem

Med lol så funkar det bara upp till 60 fps. Så även om du har ungefär 60-300 fps så gör det fortfarande ingen bättre skillnad en den som sitter på 60 fps.

Permalänk
Medlem

Kör mest Top/bot. Mest Master yi, Teemo eller Blitzy.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production