Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man köpa Guild Wars 2 Gem Card online som download ?

Permalänk

Kan man köpa Guild Wars 2 Gem Card online som download ?

Eller måste man beställa en via Webhallen tex ?
Finns det möjlighet att ladda ner den och betala så vore jag mycket intresserad.

EDIT: Har Googlat men inte fått nåt konkret svar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Eller måste man beställa en via Webhallen tex ?
Finns det möjlighet att ladda ner den och betala så vore jag mycket intresserad.

EDIT: Har Googlat men inte fått nåt konkret svar där.

Vet inte hur det är med "gem cards" specifikt men det går ju att köpa gems inifrån själva spelet (kreditkort/paypal).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

du kan köpa det i spelet om du nu vill

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Vet inte hur det är med "gem cards" specifikt men det går ju att köpa gems inifrån själva spelet (kreditkort/paypal).

Skrivet av KlyfftPotatis:

du kan köpa det i spelet om du nu vill

Jo jag kom på det sen Men jag köpte en outfit och betalade med Gem, hur aktiverar man den ? Det står att jag ska dubbelklicka på den sen dra den till en speciell ruta men det funkar inte att dra den. Vet någon hur man gör för att aktivera sin outfit ?
Fick allt från "huvud" till bootsen men kan inte "byta om"

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Jo jag kom på det sen Men jag köpte en outfit och betalade med Gem, hur aktiverar man den ? Det står att jag ska dubbelklicka på den sen dra den till en speciell ruta men det funkar inte att dra den. Vet någon hur man gör för att aktivera sin outfit ?

Antar att det är någonting du kan dra in om du byter till "town clothes" (klickar på hatten ovanför karaktären i hero/equipment (H))?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Varför finns det så lite grejer att köpa ? Eller har jag missat nåt ? Blir det mera saker sen ju längre man kommer i spelet ?

En annan fråga - Om man köper Pets hjälper dessa till att kriga då eller finns dom bara där för skoj skull ? Är det värt att fixa en ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Varför finns det så lite grejer att köpa ? Eller har jag missat nåt ? Blir det mera saker sen ju längre man kommer i spelet ?

Vad är det du vill köpa?
Gems är för att köpa tillägg till spelet som t.ex. mer plats i banken, samt en hög mer eller mindre onödiga kosmetiska föremål / samlar-grejer. (Samt kan växlas till spelvärldens valuta.)

Det är ju i "trading post" som du köper faktiskt användbara föremål i själva spelet (i spelvärldens valuta).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Varför finns det så lite grejer att köpa ? Eller har jag missat nåt ? Blir det mera saker sen ju längre man kommer i spelet ?

En annan fråga - Om man köper Pets hjälper dessa till att kriga då eller finns dom bara där för skoj skull ? Är det värt att fixa en ?

De uppdaterar sin store då och då, så saker försvinner när event slutar etc. Man kan väl inte köpa pets där? Är det miniature du menar så är det bara för show off, bara rangers kan ha aktiva pets som gör något :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Allt i Gemstore är väl generellt bara showoff och townclothes. Dina Townclothes gäller bara i städerna.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Allt i Gemstore är väl generellt bara showoff och townclothes. Dina Townclothes gäller bara i städerna.

Nix. Det finns faktiskt rejält med matnyttigt där inne också.

Exempel:

1) Karma boosters - Om du har mycket karma på ingående (flaskor etc) och kör med booster + mat + buff så får du rejält (~60-70%) mer än du annars fått. 50% mer enbart från boostern.

2) Nycklar till Black Lion Chests - Dessa kan innehålla massa användbara grejer, inklusive t ex permanent bankaccess överallt.

3) Instant Repair Cannisters - Nånsin suttit i en highlvl fractal med en halvdan grupp? Om man måste reparera och är en bit från mål så finns det bara ett alternativ, Repair Cannisters.

4) Black Lion Salvage Kits - Av alla salvagekits i spelet så är det bara dessa som ger dig 100% säkerhet att få tillbaka runan/sigillet du vill spara eller komma åt. De ger dessutom 50% chans istället för det dyrare guldalternativet (25%) att få Globs etc vid salvage av rares/exotics.

5) ...

Så skippa definitivt inte ingameshopen helt och hållet.

Permalänk
Medlem

g2play.net är mycke billigare med gems än ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gemi:

g2play.net är mycke billigare med gems än ingame.

Faktiskt inte, de säljer 2000 Gems för 27,99€ (GW2 Gem Card - Som mig veterligt bara finns i 2k version)
I spelet har man olika alternativ som inte ligger jämnt på 2000, men valutan ligger jämnt.
Räknar man på det så blir det faktiskt dyrare att köpa Gem Card på G2Play

2000 Gems - 27,99 € = 0,013995 €/Gem

800 Gems - 10 € = 0,0125 €/Gem
1600 Gems - 20 € = 0,0125 €/Gem
2800 Gems - 35 € = 0,0125 €/Gem
4000 Gems - 50 € = 0,0125 €/Gem

Tittar man efter Gem Cards snabbt på nätet så har jag inte sett något ställe som är billigare än ingame.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

markeedragon.com finns, har för mig att dom säljer där så får man kod via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

markeedragon.com finns, har för mig att dom säljer där så får man kod via mail.

Electroworld har 2000 gem kort för 149kr med sin kampanj

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk