Permalänk
Medlem

Space Engineers

Hallå alla.

Inte sedan beta-släppet av Minecraft har jag känt ett riktigt sug att spela (okej, Diablo III släppet var coolt!) men nu äntligen finns där ett nytt spel som nu i dagarna tog klivet från super beta till spelbar beta i och med dedicatet server.

För er som missat tidigare trådar på Swec eller helt enkelt levt i en annan värld de senaste månaderna så finns här lite länkar:
http://www.spaceengineersgame.com/
http://www.spaceengineersgame.com/dedicated-servers.html
http://store.steampowered.com/app/244850

Det var många många år sedan jag lirade med andra swecare men känner att det hade varit riktigt ball. Tyvärr valde min ISP precis att hoppa från statiskt till dynamiskt IP så jag håller på att trixa med detta innan jag får upp en server.
Finns det andra som vill köra så skriv gärna en rad, alternativt lägg upp bilder på era skapelser.

Är det någon swecare som sitter på en egen SpaceE-server så säg till så lägger jag upp den här.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk

Är också lite småkär i spelet, hittade det dock väldigt nyligen, så kan väl inte så mycket än tyvärr Stör mig dock rätt mycket på att man inte kan korta ner welding-tiden, tar en fruktansvärd tid att bygga baser i survival.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ja, men tanken är att du ska bygga welding-skepp vilket gör stora projekt lite lättare.

Inga fler som lirar?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är också lite småkär i spelet, hittade det dock väldigt nyligen, så kan väl inte så mycket än tyvärr Stör mig dock rätt mycket på att man inte kan korta ner welding-tiden, tar en fruktansvärd tid att bygga baser i survival.

Tjaa, man kan ju men det kan klassas som fusk, det är bara att editera en textfil för att ändra welding tider.
Men kör man bara själv och vill ha lite kul ensam så ser jag absolut inga problem med det, ändrade själv alla welding tider efter att ha testat spelet i nån halvtimme.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Tjaa, man kan ju men det kan klassas som fusk, det är bara att editera en textfil för att ändra welding tider.
Men kör man bara själv och vill ha lite kul ensam så ser jag absolut inga problem med det, ändrade själv alla welding tider efter att ha testat spelet i nån halvtimme.

Ah, coolt, det visste jag inte Ingen i bekantskapskretsen spelar det, så har hittills bara blivit att jag provat lite själv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Geeks Gaming

Jag lirar och är ganska desperat för en bra server. Har kört med en polare sedan i lördags och har redan 18 timmar. Älskar verkligen det här. Som man gjorde med minecraft back in the day.

Min polare har inte loggat in på hela kvällen så vet inte hur jag ska överleva utan att kunna bygga klart mitt weldingskepp. Gjorde om skeppet för fjärde gången och hann inte bli klar innan jag var tvungen o gå o lägga mig. Så vill gärna ha en server som mest är inriktad på att bara bygga o ha kul. Känner inte för PVP närmsta tiden, dels för att jag vill lära mig spelet och dels för att jag inte känner att PVP i en Alpha där man är tvungen o lägga ner mycket tid för att komma någon vart är särskilt produktivt.

Så har någon en bra server o lira på så hänger jag gärna på!

//Alvar