Permalänk

WoW-Tokens

Nu blir det möjligt att köpa speltid och sedan sälja den för guld i spelet. Detta är ganska vanligt i många andra spel.

Vad tycker ni om detta? Helt ok för mig.

http://eu.battle.net/wow/en/blog/18141101/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag kan se är att det kan fungera som ytterligare incitament för folk att använda bots.

Permalänk
Medlem

Som lorgix säger, kommer bara öka antalet folk som bottar. Helst eftersom det är super simpelt att sätta upp en WoW-bot.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Lite konstigt. Nu har riktigt spelande inget riktigt inflytande över ekonomin. Vill du ha enchants, skaffa professions eller köpa en token? Tycker wow har blivit alltför bekvämt nu, tyckte det var kul när det var lite jobbigt, riktigt skönt att flying inte finns för tillfället iaf.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Helt OK för mig. Lär inte använda det för jag har det ganska knapert med guld, och tänker verkligen inte konvertera pengar till guld. Förstår att det är bra för många och ser det som bra att Blizzard försöker ta kontroll över marknaden.

Tror det kommer vara mycket diskussioner om det nu men om några månader är det bortglömt och WoW flyter på precis som vanligt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst som kommer man bara kunna sälja den en gång, att den blir soulbound för den andra ägaren.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Jättebra för mig som köper mycket guld
Bara hoppas att priserna blir bra också. Tänker inte betala några ockerpriser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Vad jag har läst som kommer man bara kunna sälja den en gång, att den blir soulbound för den andra ägaren.

Stämmer bra!

Skrivet av Billy Joe Bob:

Jättebra för mig som köper mycket guld
Bara hoppas att priserna blir bra också. Tänker inte betala några ockerpriser!

Det är ju upp till marknaden hur mycket du får ut av ditt token!

Permalänk
Medlem

Synd om man råkar lägga upp sin token för 1000g istället för 100000g :p, men verkar vara ett ok system :).

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinkn00b:

Synd om man råkar lägga upp sin token för 1000g istället för 100000g :p, men verkar vara ett ok system :).

Eftersom man inte själv bestämmer priset är det inga problem.

Q: How much gold will I receive when I sell a WoW Token?
A: The gold value of a Token will be determined dynamically based on supply and demand. When you put a Token up for sale, you'll be quoted the amount of gold you'll receive upon a successful sale. If you then decide to place the Token up for sale, that amount is locked in, and the gold will be sent to your mailbox after another player purchases your Token.

Men jo... guldfarmarna lär nog öka nu. Undrar hur Blizzard tänkte här egentligen?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Men jo... guldfarmarna lär nog öka nu. Undrar hur Blizzard tänkte här egentligen?

Det tänker som så att ju fler som spelar, desto fler som gör microtransactions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det tänker som så att ju fler som spelar, desto fler som gör microtransactions.

Jag förstår inte vad du menar. Du har förstås skrivit en korrekt mening, men jag ser inte hur du kopplar den till sammanhanget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Jag förstår inte vad du menar. Du har förstås skrivit en korrekt mening, men jag ser inte hur du kopplar den till sammanhanget.

Köpa tokens för guld = slippa lägga ut månadsavgift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Det tänker som så att ju fler som spelar, desto fler som gör microtransactions.

Vad har det gemensamt med guldfarmarna?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Denna vinner både Blizzard på och de som köper.

Blizzard tjänar på de som inte har guld så de måste köpa tokens.
De som har guld i massor köper tokens av de som säljer.

dock står det med den som köper av blizzard och säljer vidare att de måste köpa gametime online eller butik.
Då står frågan vad är det för mening med detta system? Du som köper måste använda själv token om du inte väljer subscriba annrs har du inget aktiv wow account och kan inte spela heller.

ENDA svarat jag kan se är att BLIZZARD vill ha/behöver mera pengar.. av både tokens + de som subscribar.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Får man sig en extra lunch ute varje månad

Folk lär ju inte behöva botta för att täcka sin månadskostnad, bara göra garrison missions så lär det duga.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Denna vinner både Blizzard på och de som köper.

Blizzard tjänar på de som inte har guld så de måste köpa tokens.
De som har guld i massor köper tokens av de som säljer.

dock står det med den som köper av blizzard och säljer vidare att de måste köpa gametime online eller butik.
Då står frågan vad är det för mening med detta system? Du som köper måste använda själv token om du inte väljer subscriba annrs har du inget aktiv wow account och kan inte spela heller.

ENDA svarat jag kan se är att BLIZZARD vill ha/behöver mera pengar.. av både tokens + de som subscribar.

Ett företag behöver väl ALLTID mer pengar och de företag som inte vill vara vinstdrivande kallast oftast för ideella organisationer.
Klart ett företag som Blizzard gör detta för att dom vill tjäna mer pengar, inte för att dom är i direkt behov av att göra det då dom tjänar multum redan på allt runt om.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

generellt sett så gillar jag inte att blanda in riktiga pengar i spelets egna marknad men å andra sidan, beroende på var priserna landar så kan det vara precis vad som krävs för att jag ska återaktivera mitt konto. Har gått över till andra mmon och kan inte motivera köp av playtime till två stycken.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

110000 guld till servern där mina karaktärer är kostar just nu 650 kr ca. Undra vad det kommer kosta att köpa en månads subscription med guld egentligen. Eller hur mycket man får när man säljer.

Kollade bara på en av sidorna som jag använde för några år sen, finns säkert billigare att hitta med.

Sätter de för dyra priser så känns det ju som guldförsäljningen kommer att öka.

Till er som spelar nu, är 110k guld mycket pengar? Jag har inte spelat sen level 85 men är lite sugen igen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

110000 guld till servern där mina karaktärer är kostar just nu 650 kr ca. Undra vad det kommer kosta att köpa en månads subscription med guld egentligen. Eller hur mycket man får när man säljer.

Kollade bara på en av sidorna som jag använde för några år sen, finns säkert billigare att hitta med.

Sätter de för dyra priser så känns det ju som guldförsäljningen kommer att öka.

Till er som spelar nu, är 110k guld mycket pengar? Jag har inte spelat sen level 85 men är lite sugen igen.

110k var vad jag gjorde 1 vecka in i WoD. Guld har aldrig varit så lätt att skaffa som nu!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

En slö fråga bara, är det något fast datum för när det ska sättas in i spelet och hur mycket ska det kosta på AH. Börjar ju gärna spela igen om man inte måste betala riktiga pengar för att spela, farma lite guld är ju inte så svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

110000 guld till servern där mina karaktärer är kostar just nu 650 kr ca. Undra vad det kommer kosta att köpa en månads subscription med guld egentligen. Eller hur mycket man får när man säljer.

Kollade bara på en av sidorna som jag använde för några år sen, finns säkert billigare att hitta med.

Sätter de för dyra priser så känns det ju som guldförsäljningen kommer att öka.

Till er som spelar nu, är 110k guld mycket pengar? Jag har inte spelat sen level 85 men är lite sugen igen.

Har inte spelat speciellt mycket, men har som mest haft 25-30.000 guld.
Så jag tycker det är mycket.. sedan finns säkert dom som spelar betydligt mer och säkert har mera guld.

Hade tänkt att vänta med att spela tills flygning införs igen, för jag tycker det är roligare att spela när man kan flyga.
Men tydligen så får inte Blizzard tummen ur och fixar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Har inte spelat speciellt mycket, men har som mest haft 25-30.000 guld.
Så jag tycker det är mycket.. sedan finns säkert dom som spelar betydligt mer och säkert har mera guld.

Hade tänkt att vänta med att spela tills flygning införs igen, för jag tycker det är roligare att spela när man kan flyga.
Men tydligen så får inte Blizzard tummen ur och fixar det.

I WOD behöver man ju verkligen inte kunna flyga, för man farmar ju inte grejer på samma sätt enligt mig.
Visst, det skulle kunna vara skönt i små doser här och där.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jättebra för mig som köper mycket guld
Bara hoppas att priserna blir bra också. Tänker inte betala några ockerpriser!

Min gissning är att du kommer få mindre guld/kr av att sälja gametime på auktion house än av att köpa guld av en säljare, för ska priset ner i närheten av priserna för att köpa gametime av säljare för guld nu så kommer det bli lågt.

Om en månad kostar ~15$ nu så gissar jag på att en månad som man säljer för guld sen kommer kosta 20$ att köpa in för att blizzard ska tjäna lite mer på det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Folk lär ju inte behöva botta för att täcka sin månadskostnad, bara göra garrison missions så lär det duga.

Fast det fungerar bara för spelare som har minst ett alt på level hundra.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det fungerar bara för spelare som har minst ett alt på level hundra.
B!

Man behöver inte vara 100 men det hjälper ju. Även mina alts med 5 followers drar in några hundra guld om dagen.
Sen kommer ju alla bli level 100 genom garrisons. Tar 97 imorrn på en alt som inte lämnat garrison sen 93.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.