Permalänk
Avstängd

Wow 2 ?

Finns det förslag kring ett wow 2 ? Vilka förbättringar skulle du vilja se och fler chars och grupperingar ? Större möjligheter till quest och andra typer av dungenons och pvp ?

Större maps med fler grupperingar än horde och alliance, följa storyn från warcraft 3 med "horde" "humans" och "nightelfs", även "undead necromancer och zerg"?

Större spel yta och större map system. Med olika nivåer av ett race war med olika nivåer. av platser som paradiset, världen, Helvetet, Bottomless pitt och universum ?

Vilka bossar skulle du vilja se ? Diablo, baal etc ?

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Whats the point.
WOW har varit ute i 10 år, det är ett vuxet spel och fortfarande det största MMOG. Den är baserad på WC3, vad med WOTLK ?
Alla raser du pratar om finns, och några fler. Vad ska zerg i wow världen ?

Du har väl aldrig raidat Molten Core, för mig så ser det ut som helvetet. Finns säkert bossar som är baserad på Diablo och Baal.

WoW kommer leva vidare så länge det finns ekonomisk vinst för blizzard. Sen blir det någonting annat.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Som ovan, wow har vuxit till de spelet alla spelar. det är därför nya mmos har svårt att få subscribers då folk har glömt hur wow i vanilla var.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Tar hellre Warcraft 4 före WoW2/World of Blizzardcraft, det börjar bli torrt ute i RTS öknen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Det är nog ganska säkert att blizzards nästa mmo inte kommer vara ett "Wow 2". Enligt blizzards läckta roadmap så skulle spelet släppas 2014. Men man vet ju hur det gick med d3... Spelet kan handla om Vadsomhelst, känns lite onödigt att börja spekulera såhär tidigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vore kul att se ett förbättrad spel motor och utökad grafik. Wow2 skulle kunna använda sig av AMD´s ny teknik mantle och bygga vidare på en större stroyline. Med mer möjligheter till pvp, pve, quest etc.

Satsa på den teknik som finns och utöka möjligheterna för ett mer kvalificerat spel för 2010talet. Satsa på grafik motor som battelfield4. Även tillåta användning av 4k skärmar.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Vore kul att se ett förbättrad spel motor och utökad grafik. Wow2 skulle kunna använda sig av AMD´s ny teknik mantle och bygga vidare på en större stroyline. Med mer möjligheter till pvp, pve, quest etc.

Satsa på den teknik som finns och utöka möjligheterna för ett mer kvalificerat spel för 2010talet. Satsa på grafik motor som battelfield4. Även tillåta användning av 4k skärmar.

Bättre de gör en expansion med det innehållet än att starta om med ett nytt spel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kärlekstrollet:

Tar hellre Warcraft 4 före WoW2/World of Blizzardcraft, det börjar bli torrt ute i RTS öknen.

Oj som vi längtar (och antagligen kommer få fortsätta längta) efter ett WC4... Tycker faktiskt de borde släppa en uppföljare till det bästa strategispelet någonsin någon gång.

Skrivet av Sneaky_rhino:

Som ovan, wow har vuxit till de spelet alla spelar. det är därför nya mmos har svårt att få subscribers då folk har glömt hur wow i vanilla var.

Tack och lov är det ju inte så.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror knappast WoW kommer använda AMD mantle det är dumt då ett bra MMO håller i 5 år+ med tiden kommer grafikkorten ändrats samt att Intel och Nvidia är fortfarande större än AMD du vinner inte på att designa ett mmo för en tillverkare utan du utvecklar det för maximal kompilatet med alla grafikkort/cpu.

Tiden som det skulle ta att utveckla amd mantle skulle kunna läggs ner på något annat.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Tar hellre Warcraft 4 före WoW2/World of Blizzardcraft, det börjar bli torrt ute i RTS öknen.

Håller absolut med.. För oss som inte riktigt ville/kunde hänga med i online-världen, så vore ett WC4 en dröm.

..Fast frågan är hur mycket WoW har förändrat storyn.. Jag undrar hur mycket som har hänt i loren under alla dessa år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Tror knappast WoW kommer använda AMD mantle det är dumt då ett bra MMO håller i 5 år+ med tiden kommer grafikkorten ändrats samt att Intel och Nvidia är fortfarande större än AMD du vinner inte på att designa ett mmo för en tillverkare utan du utvecklar det för maximal kompilatet med alla grafikkort/cpu.

Tiden som det skulle ta att utveckla amd mantle skulle kunna läggs ner på något annat.

du har inte läst på mycket om mantle va? hela grejen med mantle är att det är 100% öppet! dvs att det är upp till Nvidia/intel att skriva drivare som fungerar tsm med mantle..

tycker det är extremt bra om många om inte alla går över till mantle, dels får vi det mycket mer öppet när det gäller operativ! då spelar det ingen roll om man sitter på windows, osx, linux eller varför inte android? och kör dom nyaste och snyggaste spelen istället för att sitta och vara fast med windows..

sen är det bara att hoppas på att AMD lyckas med mantle för så gott som alla vet nog att hade det vart nvidia som hade kommit på den iden så hade det med största sannolikhet vart exklusivt till just nvidia grafikkort! "dom giriga jävlarna"

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag hade helst sett att Blizzard utvecklade en ny grafikmotor till WoW. Typ som texturepack till GTA4. Samma spel, spela med andra, fast från din sida ser det snyggare ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

du har inte läst på mycket om mantle va? hela grejen med mantle är att det är 100% öppet! dvs att det är upp till Nvidia/intel att skriva drivare som fungerar tsm med mantle..

tycker det är extremt bra om många om inte alla går över till mantle, dels får vi det mycket mer öppet när det gäller operativ! då spelar det ingen roll om man sitter på windows, osx, linux eller varför inte android? och kör dom nyaste och snyggaste spelen istället för att sitta och vara fast med windows..

sen är det bara att hoppas på att AMD lyckas med mantle för så gott som alla vet nog att hade det vart nvidia som hade kommit på den iden så hade det med största sannolikhet vart exklusivt till just nvidia grafikkort! "dom giriga jävlarna"

Varför ska Intel och Nvidia skriv en driver för AMD mantle när Directx finns de har inte GCN kärnor så det är inte lönt att skriva någon driver till AMD Mantle det kvittar ifall AMD mantle är 100% öppet.

Jag förstår inte mig på dig du hatar att nvidia har exklusivitet men gillar AMD mantle när det är exakt samma sak.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag hade helst sett att Blizzard utvecklade en ny grafikmotor till WoW. Typ som texturepack till GTA4. Samma spel, spela med andra, fast från din sida ser det snyggare ut.

Håller helt med! , WoW är fortfarande väldigt intressant för mig med mycket att göra men WoW grafiken är det enda som tar lite kål på mig..
WoW skulle kunna hålla så långt med en grafik updatering..jag kom ihåg när dom bara updatera vattnet bara det var asa grymt och glor fortfarande lite på det ibland, Det har ju annonserats att nya karaktär modeller är på väg..så vi kommer ju få sen en uppdatering på det..och som du säger vill jag verkligen ha en texur uppdatering..men hur det är just nu kommer WoW ändå kunna hålla i princip 10 år till och med en grafik uppdatering ännu längre

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Entusiast

Det kommer inte ett WoW 2 inom det närmsta årtiondet i alla fall för Blizzard lägger allt krut på "Titan" just nu vilket förväntas komma cirka 2016.

Källa: http://venturebeat.com/2013/05/28/blizzard-delays-unannounced...

Men varför böla över det, Titan kan ju bli riktigt bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Varför ska Intel och Nvidia skriv en driver för AMD mantle när Directx finns de har inte GCN kärnor så det är inte lönt att skriva någon driver till AMD Mantle det kvittar ifall AMD mantle är 100% öppet.

Jag förstår inte mig på dig du hatar att nvidia har exklusivitet men gillar AMD mantle när det är exakt samma sak.

Det hela handlar om optimering! finns inget som säger att nvidias cuda kärnor inte fungerar tsm med Mantle! liksom sure det hela kan sluta som det gjorde med Glide men det behöver inte göra det! med lite tur så har man lärt sig av gamla misstag å gör inte samma igen!

jag tror på mantle som något öppet och som fungerar med likväl AMD som Nvidia, sen om det är något som kommer vara verklighet början av nästa år eller om det tar något år är en helt annan femma!

liksom hur det hela slutar återstår att se! jag hoppas på att Mantle ersätter directx som extremt många andra! sen om mantle vid det tillfället om det väl skulle ske ser ut som idag är en annan fråga! liksom om AMD väl lyckas med mantle så kommer nvidia ha tre val, ignorera mantle och ta den smällen (vilket förmodligen kommer bli extremt hård!), göra en egen API eller helt enkelt "bend over" och anpassa mantle och deras drivare för att fungera så bra som möjligt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

EVE online har bytt grafikmotor efter 7-8 år. Fungerade hur bra som helst.
Men dom har investerad mycket i det projektet.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hade en ide till vad de borde ha gjort när TBC kom. Undeads hörde aldrig hemma i "The Horde", inte heller blood elves. Från WC3 var det ju kael (bloodelf), vashj (naga), akama (drenai), och sylvanis (undead) som hjälpte illidan, dessa skulle bildat en tredje faction. The Horde hade dessutom ogres.

Men tycker det är för sent nu, de har kört ner wow i botten. Hade mycket hellre sett ett WC4 som story-mässigt fortsatte där WC3 slutade.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MrZodiak:

Vore kul att se ett förbättrad spel motor och utökad grafik. Wow2 skulle kunna använda sig av AMD´s ny teknik mantle och bygga vidare på en större stroyline. Med mer möjligheter till pvp, pve, quest etc.

Satsa på den teknik som finns och utöka möjligheterna för ett mer kvalificerat spel för 2010talet. Satsa på grafik motor som battelfield4. Även tillåta användning av 4k skärmar.

Va du kan redan spela WoW på 4K Nvidia och AMD stödjer detta Native i drivaren nu.

WoW motorn är 13 år gammal dom kan inte bara gör en ny det tar för mycket kraft.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

wow 2

zerg

Diablo,

baal

Jag skrattade lite inombords åt blandningen. Tack för det

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Det hela handlar om optimering! finns inget som säger att nvidias cuda kärnor inte fungerar tsm med Mantle! liksom sure det hela kan sluta som det gjorde med Glide men det behöver inte göra det! med lite tur så har man lärt sig av gamla misstag å gör inte samma igen!

jag tror på mantle som något öppet och som fungerar med likväl AMD som Nvidia, sen om det är något som kommer vara verklighet början av nästa år eller om det tar något år är en helt annan femma!

liksom hur det hela slutar återstår att se! jag hoppas på att Mantle ersätter directx som extremt många andra! sen om mantle vid det tillfället om det väl skulle ske ser ut som idag är en annan fråga! liksom om AMD väl lyckas med mantle så kommer nvidia ha tre val, ignorera mantle och ta den smällen (vilket förmodligen kommer bli extremt hård!), göra en egen API eller helt enkelt "bend over" och anpassa mantle och deras drivare för att fungera så bra som möjligt!

Hela AMD Mantle är byggd på att det ska funka bara med GCN kärnor. Det är väderlöst för Nvidia att skriva en driver till mantle.

http://www.dsogaming.com/news/mantle-will-require-a-gcn-archi...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Entusiast

Jag skulle gärna se ett "WoS" (World of Starcraft)
Kanske som en värdig utmanare till EVE online?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SysGhost:

Jag skulle gärna se ett "WoS" (World of Starcraft)
Kanske som en värdig utmanare till EVE online?

Finns ju ett projekt till detta en MOD i Starcraft 2

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Hela AMD Mantle är byggd på att det ska funka bara med GCN kärnor. Det är väderlöst för Nvidia att skriva en driver till mantle.

http://www.dsogaming.com/news/mantle-will-require-a-gcn-archi...

och vem säger att nVidia inte kan skriva om mantle en aning för att fungera med cuda cores?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Börjar spekulera om 40 år när det kanske kommer ett Antagligen aldrig.
Får väl se när ens "titan" kommer, då är man väl rullstolsbunden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Va du kan redan spela WoW på 4K Nvidia och AMD stödjer detta Native i drivaren nu.

WoW motorn är 13 år gammal dom kan inte bara gör en ny det tar för mycket kraft.

Nja... WoW's spelmotor baseras på kod från WC3 ursprungligen, men motorn har blivit omskriven både 2007 när Burning Crusade släpptes, därefter små versionsomskrivningar tills den skrevs om igen 2010 inför Cataclysm. En stor del av omskrivningen 2010 var för att införa flyg-zoner och underjords-zoner där det tidigare inte funnits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ju ett projekt till detta en MOD i Starcraft 2

Oh har du någon mer information kring detta Tvelander? låter ju som något man borde kolla lite mera på

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det ni menar innefattas i WoW-motorn? Så vitt jag har förstått har de skrivit om delar av motorn flera gånger under de 8 år som jag spelat. Grafiken har kanske inte ändrats så mycket, men det är som jag förstår det ett medvetet val. Några saker som har kommit till är ju tex möjligheten att förändra världen, inte slå sönder den, men att världen ser annorlunda ut när man gjort vissa saker i spelet. Har ju även kommit fordon och saker man kan göra med fordon.

Jag tror aldrig att de kommer att göra ett WoW 2. Varför skulle de. När alla tröttnat på WoW är det ingen som kommer att göra om samma resa i tvåan. Prova möjligtvis, men det kan aldrig bli en sådan kassako som WoW har varit.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon200213:

Nja... WoW's spelmotor baseras på kod från WC3 ursprungligen, men motorn har blivit omskriven både 2007 när Burning Crusade släpptes, därefter små versionsomskrivningar tills den skrevs om igen 2010 inför Cataclysm. En stor del av omskrivningen 2010 var för att införa flyg-zoner och underjords-zoner där det tidigare inte funnits.

Dom har sagt det själva.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Oh har du någon mer information kring detta Tvelander? låter ju som något man borde kolla lite mera på

Antar att det är Starcraft Universe som menas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080