Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Flera hemsidor på samma ip?

Permalänk
Medlem

Flera hemsidor på samma ip?

Hej!

Är väldigt ny på det här med hemsidor, domäner, etc.
Jag använder mig utav WampServer och har gjort en hemsida till min CS server och en hemsida till min pappas företag då.

Frågan är då går det att skaffa en domän som hänvisar till t.ex. IP adressen 000.00.0.000/cstrike/ och en annan domän som hänvisar till t. ex. 000.00.0.000/foretag/?
Eller går det bara ha så att den hänvisar till endast IP-adressen, alltså så att man kommer till samma som på bilden nedanför?

Om man går in på min IP-adress kommer man alltså till:

Sen om man väljer foretag så kommer man alltså in på hemsidan för företaget.

Hoppas att det går att förstå vad jag menar.

EDIT: Ojdå, hur hamnade min tråd hit? Kan någon mod gärna flytta min tråd, jag kan inte hitta var man gör det själv, om det över huvudtaget går.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Vet inte direkt hur det är med HTTP Daemonen du använder just nu.
Men ja det går helt utan några som helst problem.

Med apache i alla fall så kan du ställa in Virtual hosts.
Vilket gör så att du egentligen kan ha hur många hemsidor som helst på samma IP.
Det enda du behöver göra är att peka domänet mot det IP't och sedan fixa resten ifrån Apache's vhost conf fil.

Sök på Virtual hosts på google så får du en bättre förklaring, för långt för att förklara det här

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, har fått det att fungera prima nu

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S