Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varför försvinner Origin från steam?

Permalänk

Varför försvinner Origin från steam?

Jag lägger till Orgin på steam och döper det till Battlefield 3, lägger det som favorites och allt funkar. Men dagen efter när jag starta steam så är BF3 aka orgin genvägen borta och jag måste lägga till det igen. Hur gör jag så att genvägen stannar kvar i mitt library ?

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Entusiast

Är det inte lättare att lägga till BF3 exen från Orgin mappen? Såvitt jag vet startar den Orgin med. Annars kan du ju bokmärka battlelog i webbläsaren istället

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Är det inte lättare att lägga till BF3 exen från Orgin mappen? Såvitt jag vet startar den Orgin med. Annars kan du ju bokmärka battlelog i webbläsaren istället

Ska testa med bf3.exe.

Kan man bokmärka sidor till steam? o.0 T.ex att jag bokmärka youtube så står det " X is now playing Youtube"

Edit: Haha ojdå läste fel med det att bokmärka. Såg inte att du skrev webbläsaren. Provade iallafall bf3.exe nu och det verkar funka.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du ska envisa dig att starta BF3 igenom Steam? Av egna erfarenheter så segar Steam ner spel när det startas genom Steam.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Får jag fråga varför du ska envisa dig att starta BF3 igenom Steam? Av egna erfarenheter så segar Steam ner spel när det startas genom Steam.

Av mina egna erfarenheter har ingenting blivit segare av steam. Origin däremot tar evigheter att starta.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Där har varit lite problem med en bugg i steam, när man startar om datorn utan att stänga Steam först så försvinner genvägarna m.m, inte helt säker på när/hur det händer, men men. Har haft det själv också men det är som sagt en steambugg och inte nått problem med sjävla genvägen.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

+1 Instämmer

Tycker själv att Origin startar dubbelt så snabbt som Steam. Föredrar Origin flera gånger framför Steam. Steam ser och fungerar lika dåligt som det alltid gjort, men tydligen så accepterar vi det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Tycker själv att Origin startar dubbelt så snabbt som Steam. Föredrar Origin flera gånger framför Steam. Steam ser och fungerar lika dåligt som det alltid gjort, men tydligen så accepterar vi det.

Jag tycker steam funkar fint, aldrig haft nått större problem. Men tydligen accepterar jag det.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Av mina egna erfarenheter har ingenting blivit segare av steam. Origin däremot tar evigheter att starta.

Laddtider blir långsammare, texturer och modeller laddar långsammare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Laddtider blir långsammare, texturer och modeller laddar långsammare.

Som sagt, dina egna erfarenheter betyder inte att mina egna erfarenheter är samma sak. Inget har segats ner av steam för mig, förutom när det var nytt och man gjorde hoppet från CS 1.5.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Tycker själv att Origin startar dubbelt så snabbt som Steam. Föredrar Origin flera gånger framför Steam. Steam ser och fungerar lika dåligt som det alltid gjort, men tydligen så accepterar vi det.

Steam har jag aldrig haft problem med, och blir det problem är det bara att ta bort nästan alla filer så installerar det sig själv igen. Inställningar sparas i molnet, inga problem att ta bort och lägga till spel och man behöver inte gå omvägen via webläsaren. Alla dessa små inställningar och funktioner som saknas i Origin.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Laddtider blir långsammare, texturer och modeller laddar långsammare.

Varken steam eller origin har ju något med dedär att göra

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Får jag fråga varför du ska envisa dig att starta BF3 igenom Steam?

Antar att han vill att vännerna på Steam ska se vad han spelar. Förutom det så finns det ju ingen större vits.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frux:

Antar att han vill att vännerna på Steam ska se vad han spelar. Förutom det så finns det ju ingen större vits.

Steam overlay för att kunna chatta ingame med steam.

Visa signatur

Meow