Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

BFBC2 - Server fråga!

Tjenare! Nu är det så att jag har Bad company 2 på mitt steam, och igår köpte min polare spelet fast på skiva. Kommer man kunna lira tsm eller hur fungerar det?

MvH/ Sneel

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Tjenare! Nu är det så att jag har Bad company 2 på mitt steam, och igår köpte min polare spelet fast på skiva. Kommer man kunna lira tsm eller hur fungerar det?

MvH/ Sneel

Ja. Ni båda loggar in på eran EA konto och väljer server.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Ja. Ni båda loggar in på eran EA konto och väljer server.

Skickades från m.sweclockers.com

antar att du menar origin konton

Permalänk

jag har alltså köpt det via steam, inte bara lagt in det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

jag har alltså köpt det via steam, inte bara lagt in det där

Inne i spelet loggar du in med ditt EA konto. Spelar ingen roll vart du köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Inne i spelet loggar du in med ditt EA konto. Spelar ingen roll vart du köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej! Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Är inte det rätt dött online nu för tiden? Sist jag var inne var för drygt ett år sen, och då var det inte speciellt mkt folk, och stor andel som fuskade, tror de har slutat kontrollera fusk i det spelet helt nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är inte det rätt dött online nu för tiden? Sist jag var inne var för drygt ett år sen, och då var det inte speciellt mkt folk, och stor andel som fuskade, tror de har slutat kontrollera fusk i det spelet helt nu.

Finns sjukt många aktiva servrar just nu. Har aldrig varit dött.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är inte det rätt dött online nu för tiden? Sist jag var inne var för drygt ett år sen, och då var det inte speciellt mkt folk, och stor andel som fuskade, tror de har slutat kontrollera fusk i det spelet helt nu.

Du kunde inte ha mer fel. Finns otroligt många servrar uppe och folk verkar förstå att BC2 är det bästa sen BF2 med marginal. Det som är dött är tyvärr Vietnam som var helt fantastikt.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Du kunde inte ha mer fel. Finns otroligt många servrar uppe och folk verkar förstå att BC2 är det bästa sen BF2 med marginal. Det som är dött är tyvärr Vietnam som var helt fantastikt.

Kul att höra, kanske blev en nytändning när alla insåg hur kassbt BF4 är. Hur är det med hackers? Kommer det fortfarande ut punkbuster updateringar? Blev lite sugen på att lira det igen nu

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kul att höra, kanske blev en nytändning när alla insåg hur kassbt BF4 är. Hur är det med hackers? Kommer det fortfarande ut punkbuster updateringar? Blev lite sugen på att lira det igen nu

Jag har då aldrig stött på en hacker under mina 200 timmar som jag spelat BC2, det är absolut inget problem. Det har aldrig varit dött, det har alltid varit en stabil ström av spelare på BC2 då det är ett väldigt bra spel och ser otroligt bra ut trots att det var ett tag sedan det kom ut.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Jag har då aldrig stött på en hacker under mina 200 timmar som jag spelat BC2, det är absolut inget problem. Det har aldrig varit dött, det har alltid varit en stabil ström av spelare på BC2 då det är ett väldigt bra spel och ser otroligt bra ut trots att det var ett tag sedan det kom ut.

Jag älskar flytet i BC2, efter BF3 tycker ja alltid det varit små hack här och där och eftersläpningar i nätkoden, även när man har hög FPS. Ska ta å dra in BC2 när jag kommer hem igen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag älskar flytet i BC2, efter BF3 tycker ja alltid det varit små hack här och där och eftersläpningar i nätkoden, även när man har hög FPS. Ska ta å dra in BC2 när jag kommer hem igen

Upptäckte min kopia av BC2 häromdagen och fick för mig att prova och HERREGUD SÅ BRA DET ÄR. Kan inte sätta fingret på det men det är någonting med känslan i spelet som jag saknar från både BF3 & 4, så ska definitivt spela mer

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Skrivet av Eriksson_91:

Upptäckte min kopia av BC2 häromdagen och fick för mig att prova och HERREGUD SÅ BRA DET ÄR. Kan inte sätta fingret på det men det är någonting med känslan i spelet som jag saknar från både BF3 & 4, så ska definitivt spela mer

Det gör du rätt i, jag kan inte understryka hur mycket bättre BC2 är än sina efterträdare, bara helt enkelt fantastiskt

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Fan jag har inte haft tid att lira nått. Nu är jag riktigt sugen )

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har kört några matcher nu Var väldigt kul faktiskt. Lite sniper-fest på vissa banor, men det har det väl alltid varit. Får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar igen. Men tycker det är mer fart/flyt enkelhet i det jämfört med BF3/4. Mer fokus på att ha kul än att det ska va realistiskt. Gillar den enklare grafiken mer också, det är lite väl överdrivna ljuseffekter som distraherar i senare BF.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har de patchat bort sniper shotgun i BC2? BC2 var bra men kartorna var långt ifrån BF anda.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ja nu blev man sugen på BC2 igen. Loggade också i det för något år sedan och fann det helt dött, men det kanske berodde på att BF3 var relativt nytt.
Jag minns knappt banorna och vilka vapen som var bra, lär bli en upplevelse när jag väl tar mig för att starta upp en match ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

2142 och BC2 har alltid varit mina BF favoriter, dom klart bästa spelen i serien enligt min mening.

Timmarna man har lagt på dom två spelen åkandes i helikopter (med en riktigt duktig pilot) och totalt ägt allt och alla i fiendelaget är sanslöst många, saknar verkligen 2142 :/

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Har de patchat bort sniper shotgun i BC2? BC2 var bra men kartorna var långt ifrån BF anda.

Jag är också nyfiken på vad som hänt i de senare patcharna men hittar inte patch notes någonstans.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

För er som är nyfikna på hur många servers som är uppe.
http://www.gametracker.com/search/bc2/

Spelade igår och då var webbhallens servrar helt fulla.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Haha! Tyckte att jag spelade rätt mycket BC2 när det begav sig, men jag är visst bara rank 24 och 1800ish kills. Jag var antagligen sämre på spelet än vad jag minns

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Haha! Tyckte att jag spelade rätt mycket BC2 när det begav sig, men jag är visst bara rank 24 och 1800ish kills. Jag var antagligen sämre på spelet än vad jag minns

Jag är uppe i 32, men har rätt kass K/D, var lite besatt av det när jag spelade som mest. Störde mig. Men nu bryr jag mig inte alls. Kör på kul Tror jag lackar ur för lätt när jag tar det på för stort allvar hehe inte bra för mitt psyke.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Har de patchat bort sniper shotgun i BC2? BC2 var bra men kartorna var långt ifrån BF anda.

Jo, slugs är långt ifrån lika effektivt som det var tidigare. Det gör inte längre lika mycket skada (speciellt på långt håll). Fungerar fortfarande okej på medelavstånd och nära håll. Var ett bra tag sedan det patchades bort. Egentligen väldigt bra att det gjorts, men man kunde ha riktigt kul på lite avstånd

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jo, slugs är långt ifrån lika effektivt som det var tidigare. Det gör inte längre lika mycket skada (speciellt på långt håll). Fungerar fortfarande okej på medelavstånd och nära håll. Var ett bra tag sedan det patchades bort. Egentligen väldigt bra att det gjorts, men man kunde ha riktigt kul på lite avstånd

Var ju hysteriskt att man plockade snipers med det. Banorna var inte stora nog att ge snipern sitt spelrum och utan prone vilket gjorde att den var i princip värdelös.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Var ju hysteriskt att man plockade snipers med det. Banorna var inte stora nog att ge snipern sitt spelrum och utan prone vilket gjorde att den var i princip värdelös.

Du kan fortfarande göra det men det är ytterst få som faktiskt använder shotgun, absolut inget problem.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag haft sjukt kul i helgen med BC2. Framför allt tycker jag communityt har blivit trevligare. De som fortfarande spelar, har spelat länge. Visst, det flamas fortfarande i chatten, men många som är trevliga också. Absolut en annan kännsla mot va det var i början.

Saker som jag märkte firekt att jag aknat jämfört med BF3, som är bättre i BC2 dvs:

  • Inte lika överdriven bullet dropp. Vapnen känns överlag bättre och skönare att använda.

  • Inte överdrivet mycket unlocks och annat trams, framför allt att man inte behöver låsa upp RDS för varje vapen separat, det var ju ett helvete i BF3. Hatar ironsight.

  • Inget pronte, vilket leder till att folk inte ligger å trycker bakom en sten lika mkt. Snipers i BF3 är ännu mer störande än va de är i BC2. Även om man kan störa sig på dom i BC2 också.

  • Hellikoptrarna är SJUKT mkt lättare att flyga. Vet inte hur dom tänkte där med de nyare spelen.

  • Grafiken. Visst det ser inte lika "Ballt" ut, men fysiken är bra, och ljuseffekterna är inte lika överdrivna som i BF3. I bf3 blir man ju bländad av allt.

  • Flytet. Inge micro stutters eller konstiga hack. BF3 var också bra efter alla patchar, men flytet är bättre i BC2. Och då menar jag inte högre FPS utan hur spelet faktiskt känns. Jag hade bra FPS i BF3 också, alltid över 60 med rätt inställningar.

  • Max 32p kartor. Gillade aldrig 64 spelar kartorna i BF3, det funkade på tex Caspian Border och andra STORA kartor, men i Metro tex. så var det ren kaos.

  • MYCKET bättre ljud. Älkar WarTapes, har jag hörlurar på mig hör jag direkt om någon är bakom mig. Kommer så tydligt ihåg att jag blev knivad i BF3 så sjukt många gånger för att jag inte kunde höra om någon gick bakom mig.

  • Nätkoden. Vet inte va DICE gjorde med BF3-4 men i BC2 är det mkt mindre fall där man dör efter att man gått bakom skydd osv, eller att det känns helt random vem som vinner i en 1vs1 fight.

  • Sist men inte minst. Slippa Battlelog. Så skönt att bara starta spelet utan att behöva va inne på nån jäkla hemsida samtidigt, när chrome dessutom drar massa RAM i onödan.

  • Sämre Draw Distance. Saker poppar upp på skärmen när man kommer närmare, mkt mer än i BF3.

  • Inga flygplan.

  • Inte lika många vapen. (dock saknar jag inte det direkt, men kan va kul att testa nytt ibland)

  • Få servrar på Rush, verkar som alla kör Conquest bara.

  • Inget Caspian Border (var min vaforitkarta i BF3).

Nån som känner för att lira kan lägga till mig. Tror jag heter BrottOchStraff. Brukar larva mig en hel del i chatten på kul, så om någon har spelat med mig redan så får ni inte ta det på för stort allvar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

massa text

Om du känner för att lira lite senare ikväll så hoppa in på min TS3-server, esab86.no-ip.org.

Vi är två, kanske tre, som lirar men fler folk i squaden skulle ju vara bra så man kan ha en av varje av dom viktigaste rollerna.

Om någon annan känner för att lira lite så är dom också såklart välkomna in på servern, vore ju kul om man kunde få ihop två hela squads på en och samma server och totalt smula sönder motståndet

EDIT: Och förresten angående det där med draw distance, kan man stå på ena berget på Heavy metal med en tank och se små pixlar (aka fiendesoldater) springa runt på motsatta berget så duger väl draw distance ?? slaktade fiendelaget totalt igår på den banan

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14819362']Om du känner för att lira lite senare ikväll så hoppa in på min TS3-server, esab86.no-ip.org.

Vi är två, kanske tre, som lirar men fler folk i squaden skulle ju vara bra så man kan ha en av varje av dom viktigaste rollerna.

Om någon annan känner för att lira lite så är dom också såklart välkomna in på servern, vore ju kul om man kunde få ihop två hela squads på en och samma server och totalt smula sönder motståndet

EDIT: Och förresten angående det där med draw distance, kan man stå på ena berget på Heavy metal med en tank och se små pixlar (aka fiendesoldater) springa runt på motsatta berget så duger väl draw distance ?? slaktade fiendelaget totalt igår på den banan

Grymt! Har aldrig använt TeamSpeak får slänga in det och testa.

Ang. Draw distance. Soldater ser man, ananrs vore det ju märkligt. Men stenar/skuggor/gräs osv poppar ganska mkt ju närmare man kommer. Inget jättestörande dock, lite fult bara

EDIT: Kanske kan byta trådtitel och göra detta till en samlingstråd för BC2, såg ett par trådar till nu där folk undrade om det fortfarande spelas och vill spela med någon.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Grymt! Har aldrig använt TeamSpeak får slänga in det och testa.

Ang. Draw distance. Soldater ser man, ananrs vore det ju märkligt. Men stenar/skuggor/gräs osv poppar ganska mkt ju närmare man kommer. Inget jättestörande dock, lite fult bara

EDIT: Kanske kan byta trådtitel och göra detta till en samlingstråd för BC2, såg ett par trådar till nu där folk undrade om det fortfarande spelas och vill spela med någon.

Installera du TS och hoppa in på servern redan nu, jag ska iväg en sväng men en kompis sitter redan på TS och lirar BC2. Han skulle nog uppskatta lite hjälp

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/