Battlefield 3 större än Battlefield 4?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 större än Battlefield 4?

Hej,

Var jag än vänder mig så ser jag att betygen är botten för Battlefield 4 medan de är höga för Battlefield 3. Själv har jag lite den känslan men frågan är om det verkligen är sant?

Var finns de flesta spelarna idag? Finns det fortfarande folk på BF3 servrarna i någon större mängd?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Var jag än vänder mig så ser jag att betygen är botten för Battlefield 4 medan de är höga för Battlefield 3. Själv har jag lite den känslan men frågan är om det verkligen är sant?

Var finns de flesta spelarna idag? Finns det fortfarande folk på BF3 servrarna i någon större mängd?

Finns mängder med folk som spelar bf3 fortfarande men en anledning är väl för att dom gav bort spelet gratis och att det funnits på humble bundle.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Moderator

Gametracker hävdar ca 13k spelare i BF3, ca 26k i BF4.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

okay, utmärkt då kör jag lite BF 3 då. Tack !

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka till BF3. Ett bättre spel. Dock är det en del nymodigheter i BF4 som jag gärna sett i BF3.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja hoppar mellan spelen .. tycker bf4a är roligt eftersom det är lite ny mapps osv .. men spelmesigt så tycker ja om bf3 mer

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Gametracker hävdar ca 13k spelare i BF3, ca 26k i BF4.

Totalt över hela världen? Kan inte stämma. Är ju INGENTING
Tror mer på 2.6 milj BF4 spelare..

kom igen?

EDIT: bara PC 26k ?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag om Battlefield 3 mer. Prövade fyran och det dög inte för mig helt enkelt.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Totalt över hela världen? Kan inte stämma. Är ju INGENTING
Tror mer på 2.6 milj BF4 spelare..

kom igen?

EDIT: bara PC 26k ?

Är väl online just nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av PointMan:

Gick tillbaka till BF3. Ett bättre spel. Dock är det en del nymodigheter i BF4 som jag gärna sett i BF3.

Samma här. BF4 är ett för stort steg mot konsol. Till exempel är allt GUI uppskalat och därmed suddigt. Tycker även BF3 är snyggare rent grafiskt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag avstår från BF4 främst på kartorna, tyvärr tycker jag de är riktigt tråkiga.

Det jag spelar främst med BF3 är dock close quarters så kanske BF inte är helt rätt spel för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Körde BF4 ett tag, men då mitt grafikkort inte var tillräckligt snabbt för 4:an så gick jag tillbaka till BF3.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av makn:

Totalt över hela världen? Kan inte stämma. Är ju INGENTING
Tror mer på 2.6 milj BF4 spelare..

kom igen?

EDIT: bara PC 26k ?

Som jag skrev, det är statistik för just det ögonblicket från Gametracker. Det är antagligen inte absoluta siffror men de flesta servrar kommer med där om jag minns rätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Samma här.
Köpte bf4 och spelade det en gång, gillade itne det alls.
Så jag gick tillbaka till bf3. Bättre gameplay där.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Totalt över hela världen? Kan inte stämma. Är ju INGENTING
Tror mer på 2.6 milj BF4 spelare..

kom igen?

EDIT: bara PC 26k ?

http://bf4stats.com/
12k på pc i skrivandes stund. Det är inte alls så många som man kan tro som spelar. visserligen är det ju förmiddag och runt natt i usa men det är ändå en tragiskt låg siffra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bf3 har 3 seat tanks. bf4 bara 2.. bara bf2 har 2 seat flyg

Bf4<bf3<bf2

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

BF4 med hagelbrakaren är najs

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

För min del känns Bf4 bättre än BF3 faktiskt. Framförallt den ökade valfriheten bland vapnen, karbiner och DMRs funkar för alla klasser. Personligen tycker jag att det har lett till mycket mer användning av alla klasserna. I BF3 var alla nästan uteslutande assault, vilket sög och att få ny ammo när det var slut kunde man ju drömma om, brukar gå i BF4 för support spelare existerar iaf iom att deras vapen är mer användbara och bättre balanserade än de var i BF3.

Sen så anser jag att s.k baseraping inte förekommer lika ofta (eller alls) i BF4 och det värderar jag högt faktiskt. Visa banor som Dawnbreaker kan bli lite väl mkt snipers på taken ibland men det slår ju att var varannan match ledde till att det ena laget blev fullständigt mosat iaf. Så jag föredrar banorna i BF4 helt enkelt, även om vertikaliteten kan bli lite dryg ibland.

Gillar också att medelavståndet på eldstrider är längre i BF4. Men det är inte lika "snappy" som BF3 var. Var ofta lätt att ta ner 3 spelare eller mer med ett magasin i BF3 för kulor registrerade bättre, eller snabbare. Händer inte lika ofta i BF4. Blir i regel bara två spelare man kan ta ner med ett magasin med lätthet för man slösar helt enkelt kulor efter att de dött. Gick att förutse "när" de borde vara döda i BF3 och byta mål snabbare.

Så jag lirar 4 an iaf. Det har haft problem men jag har kul iaf, främst pga banorna är roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en hel del BF3 > close quarters > Gun master nu och gillar det faktiskt fortfarande. Det jag gillar är att det är instant action.

Har provat en några av BF3 traditionella maps(har samtliga DLC:s) men väldigt ofta innebär det att springa en kvart och sen involvera sig i en fight som håller par sekunder och sen är det börja om igen. Det blir dessutom inte lättare av att man inte kan spawnas vid flaggorna utan måste börja från base eller från en annan medlem.

Så då är frågan, om man gillar mer instant action som BF3 > close quarters ger, finns det liknande alternativ att tillgå? Börjar tröttna lite på kartorna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Testade bf4 när det var gratis en helg på Origin men kunde inte hitta nån anledning att lägga pengar på det.
Spelar bf3 ibland när jag blir sugen på shooter och tycker det funkar bra. Alltid folk som spelar och aldrig svårt att hitta servrar.

Jimmy: Jag är lite inne på ditt spår med. Gillar inte dom stora kartorna där man kan springa runt i en kvart utan att se någon. COD: BO2 funkar imo också om man vill ha instant action. Brukar varva BO2 och BF3 så tröttnar man inte lika fort på kartorna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

För min del känns Bf4 bättre än BF3 faktiskt. Framförallt den ökade valfriheten bland vapnen, karbiner och DMRs funkar för alla klasser. Personligen tycker jag att det har lett till mycket mer användning av alla klasserna. I BF3 var alla nästan uteslutande assault, vilket sög och att få ny ammo när det var slut kunde man ju drömma om, brukar gå i BF4 för support spelare existerar iaf iom att deras vapen är mer användbara och bättre balanserade än de var i BF3.

Sen så anser jag att s.k baseraping inte förekommer lika ofta (eller alls) i BF4 och det värderar jag högt faktiskt. Visa banor som Dawnbreaker kan bli lite väl mkt snipers på taken ibland men det slår ju att var varannan match ledde till att det ena laget blev fullständigt mosat iaf. Så jag föredrar banorna i BF4 helt enkelt, även om vertikaliteten kan bli lite dryg ibland.

Gillar också att medelavståndet på eldstrider är längre i BF4. Men det är inte lika "snappy" som BF3 var. Var ofta lätt att ta ner 3 spelare eller mer med ett magasin i BF3 för kulor registrerade bättre, eller snabbare. Händer inte lika ofta i BF4. Blir i regel bara två spelare man kan ta ner med ett magasin med lätthet för man slösar helt enkelt kulor efter att de dött. Gick att förutse "när" de borde vara döda i BF3 och byta mål snabbare.

Så jag lirar 4 an iaf. Det har haft problem men jag har kul iaf, främst pga banorna är roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade en del BF4 i början, hade väll inte så mycket problem med spelet i sig och ansåg faktiskt att grund spelet är bättre än BF3 MEN kartorna är något av de tråkigaste jag någonsin stött på tyvärr. MEN så gillar jag inte stora kartor där man får springa mil innan man får lite action, jag är mer för små och händelserika kartor även om det inte alltid är så realistiskt.

För mig hade BF gärna fått bestå av 2 delar. En grund motor och sen map packs till det men tyvärr försvinner kartor när ny version kommer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Gillar också att medelavståndet på eldstrider är längre i BF4. Men det är inte lika "snappy" som BF3 var. Var ofta lätt att ta ner 3 spelare eller mer med ett magasin i BF3 för kulor registrerade bättre, eller snabbare. Händer inte lika ofta i BF4. Blir i regel bara två spelare man kan ta ner med ett magasin med lätthet för man slösar helt enkelt kulor efter att de dött. Gick att förutse "när" de borde vara döda i BF3 och byta mål snabbare.

Anledningen att jag föredrar bf3 är att man kan spela mer självsäkert. I BF4 är det ett rent helvete i gunfights och man måste i stortsett ha mycket liv hela tiden vilket gör att man spelar långsammare. När man spelar Bf3 kan man rusha ett par motståndare med 10hp för man vet att har man bra aim så kan man utan problem ta dom.

När ni tänker efter hur ofta ni sprayat ner 4-5 fiender i bf3 vs bf4 så förstår ni nog hur jag menar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Anledningen att jag föredrar bf3 är att man kan spela mer självsäkert. I BF4 är det ett rent helvete i gunfights och man måste i stortsett ha mycket liv hela tiden vilket gör att man spelar långsammare. När man spelar Bf3 kan man rusha ett par motståndare med 10hp för man vet att har man bra aim så kan man utan problem ta dom.

När ni tänker efter hur ofta ni sprayat ner 4-5 fiender i bf3 vs bf4 så förstår ni nog hur jag menar.

Ja precis, just detta uppskattar jag efter som det blir mer intensiv action istället för springa 10 minuter och sen dö i 1 sekunds action. Visst är det kanske inte så realistiskt men man ska veta att ett spel ska hamna på den där fina linjen där det är relativt realistiskt men ändå kul att spel. Skulle allt varit så realistiskt man kan få det i ett spel så hade också spelet tilltalat en mycket mindre skara dedikerade.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

MEN så gillar jag inte stora kartor där man får springa mil innan man får lite action, jag är mer för små och händelserika kartor även om det inte alltid är så realistiskt.

Nu är det ju i så fall inget problem som drabbar dig, eftersom det inte finns stora kartor i varken BF3 eller BF4.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nu är det ju i så fall inget problem som drabbar dig, eftersom det inte finns stora kartor i varken BF3 eller BF4.

Allt som är större än close quarters klassar jag som stora kartor. De kartor jag egentligen tänker som stora och långsamma kartor är de med fordon på där man oftast får springa ganska långt innan man stöter på någon. Enligt mig är det riktigt jäkla tråkigt att börja i ingenstans, springa någon minut för att sedan va med i lite aktion som varar några sekunder och sen börja om allt igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

Totalt över hela världen? Kan inte stämma. Är ju INGENTING
Tror mer på 2.6 milj BF4 spelare..

kom igen?

EDIT: bara PC 26k ?

De flesta spelar på konsol, så de stämmer nog rätt bra.
Är typ 20k på pc i Cod medans 200+k xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har spelat en hel del BF3 > close quarters > Gun master nu och gillar det faktiskt fortfarande. Det jag gillar är att det är instant action.

Har provat en några av BF3 traditionella maps(har samtliga DLC:s) men väldigt ofta innebär det att springa en kvart och sen involvera sig i en fight som håller par sekunder och sen är det börja om igen. Det blir dessutom inte lättare av att man inte kan spawnas vid flaggorna utan måste börja från base eller från en annan medlem.

Så då är frågan, om man gillar mer instant action som BF3 > close quarters ger, finns det liknande alternativ att tillgå? Börjar tröttna lite på kartorna.

+1
Saknar verkligen någonting som motsvarar Close Quarters-banorna och Gun Master i BF4...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Allt som är större än close quarters klassar jag som stora kartor. De kartor jag egentligen tänker som stora och långsamma kartor är de med fordon på där man oftast får springa ganska långt innan man stöter på någon. Enligt mig är det riktigt jäkla tråkigt att börja i ingenstans, springa någon minut för att sedan va med i lite aktion som varar några sekunder och sen börja om allt igen.

Man måste inte spawna i sin uncappable varje gång man dör, vettu. Sen är kartorna inte stora i alla fall.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Samma här. BF4 är ett för stort steg mot konsol. Till exempel är allt GUI uppskalat och därmed suddigt. Tycker även BF3 är snyggare rent grafiskt.

Själv tycker jag GUI i BF4 är bättre. De har förbättrat tydligheten och i BF4 så är inte GUI extremt litet på 1440p skärmar som det är på BF3.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man måste inte spawna i sin uncappable varje gång man dör, vettu. Sen är kartorna inte stora i alla fall.

De betraktas säkert inte som stora efter som BF allmänt är könt för STORA kartor men de är ganska stora jämfört med close quarters kartor. Har du spelat både och så förstår du den stora skillnaden. I close quarters springer man oftast inte merän någon sekund innan man stöter på någon, det blir med andra ord mycket mer aktion på kort tid vilket jag föredrar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide