Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-04-29, 23:02   #31

Galarix

Medlem

Registrerad: jan 2012

Köpte själv Msi;s kort, skit snyggt ju
2012-04-30, 00:19   #32

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Plats: SWECLOCKERS / Stockholm

Registrerad: dec 2001

Vi är många moddare här på forumet. finns t.om galleri ägnat för datorns utseende. Så vad gnäller folk över att han bryr sig om hur det ser ut? Jag förstår han helt och hållet, man vill ju inte köpa något som inte ser schysst ut.

Finner det lustigt att många inte förstår detta då vi hänger här på sweclockers, som är erkänt störst inom överklockning och moddning... wtf?
2012-04-30, 07:03   #33

Zcenicx

Moderator

Zcenicxs avatar

Plats: Gnällbältets huvudstad

Registrerad: maj 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skillz Visa inlägg
Vi är många moddare här på forumet. finns t.om galleri ägnat för datorns utseende. Så vad gnäller folk över att han bryr sig om hur det ser ut? Jag förstår han helt och hållet, man vill ju inte köpa något som inte ser schysst ut.

Finner det lustigt att många inte förstår detta då vi hänger här på sweclockers, som är erkänt störst inom överklockning och moddning... wtf?
Därför att det inte syns ens med plexi. Vad som syns är den svarta kanten på kylaren samt det svarta (alla är svarta vad jag vet) kretskortet. Zotacs är vad jag vet de enda där man ser en glimt av deras gula vinyl, men i övrigt krävs det att du ligger på golvet och tittar upp in i chassiet för att se klistermärket.

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.
Zcenicx är inte uppkopplad
2012-04-30, 07:29   #34

elajt_1

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zcenicx Visa inlägg
Köp ett annat då? Enda nämnvärda skillnaden på referenskorten från olika tillverkare är just klistermärket, så tycker du Gigabytes är ful kan du ta ett från Zotac, MSI, Asus, EVGA etc istället.
Inget av ref-korten är ju speciellt snygga. Men tycker man att det betyder så mycket så göra som Zcenicx skriver välj ett annat kort. Ex. detta:

Senast redigerad av elajt_1 2012-04-30 klockan 07:39.
elajt_1 är inte uppkopplad
2012-04-30, 07:43   #35

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Plats: SWECLOCKERS / Stockholm

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zcenicx Visa inlägg
Därför att det inte syns ens med plexi. Vad som syns är den svarta kanten på kylaren samt det svarta (alla är svarta vad jag vet) kretskortet. Zotacs är vad jag vet de enda där man ser en glimt av deras gula vinyl, men i övrigt krävs det att du ligger på golvet och tittar upp in i chassiet för att se klistermärket.

Beror väl på om man har datorn på skrivbordet eller inte, vissar har ju det (inte jag dock) eller om man vill att det ska se snyggt ut på LAN där oftast datorn är på bordet, vilket oftast moddare brukar åka till.. så..

Känns som om folk försöker gå offtopic med att säga att det inte är ett problem, och det är ju inte riktigt svar på den ursprungliga frågan..
2012-04-30, 07:47   #36

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kagamex Visa inlägg
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har en tendens att titta på skärmen istället för grafikkortet när jag spelar... Sen lär det ju sitta uppochner i chassit så det spelar ingen roll heller. Du kan nog hitta en tuschpenna du kan kladda på klistermärket med om du inte vill se det, hur fränt skulle det inte vara med ett skrikrosa kort?
Ja, jo, dom flesta kanske gör det.
Men sen så finns det ju ett ställe som kallas Sweclockers. Här är dom flesta av oss för upptagna med hur datorn ser ut på insidan, för att hinna lägga tid på att faktiskt stirra på skärmen
2012-04-30, 08:05   #37

LeVvE

Medlem

LeVvEs avatar

Plats: Värmland

Registrerad: jan 2008

Även om det inte syns så vet man att det ser ut så och det är DET man stör sig på.
Jag köpte nytt chassi bara för att jag fick en repa i mitt andra.

Om det fula märket sitter där så kommer man tänka på det varje gång man tänker på kortet, störande.
Som när man gör UI på wow, pixel perfekt annars blir man bara förbannad.

Ser inte datorn ut som man vill att den ska göra, även om det syns eller inte blir man deprimerad varje gång man ser den.

Senast redigerad av LeVvE 2012-04-30 klockan 08:16.
2012-04-30, 15:09   #38

JimmieSan

Medlem

JimmieSans avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeVvE Visa inlägg
Även om det inte syns så vet man att det ser ut så och det är DET man stör sig på.
Jag köpte nytt chassi bara för att jag fick en repa i mitt andra.

Om det fula märket sitter där så kommer man tänka på det varje gång man tänker på kortet, störande.
Som när man gör UI på wow, pixel perfekt annars blir man bara förbannad.

Ser inte datorn ut som man vill att den ska göra, även om det syns eller inte blir man deprimerad varje gång man ser den.
Känns som du borde söka hjälp för det där
Låter mer som OCD ^^
JimmieSan är inte uppkopplad
2012-04-30, 15:19   #39

JaZid

Medlem

JaZids avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2007

Det är inte så att TS menar den äckligt groteska "GTX680"-texten på sidan av kortet? Det är väl även det ett klistermärke.
Beyerdynamic DT-770 PRO 80Ω | Beyerdynamic DT-990 PRO 250Ω | Pro-Ject USB Box | Pro-Ject Head Box II | Pro-Ject RPM1.3 Genie | Pro-Ject Phono Box S | Asus Xonar Essence STX | HRT HeadStreamer | Asus Zenbook Prime UX31A | Dali Concept I | Dali Lektor II
Facebook - [Curreal] - [Simplicity] - [Purple Haze] - [Red Wine] - [Malay] - [Nano] - [Mono] - [Athene]
JaZid är inte uppkopplad
2012-04-30, 15:32   #40

AbeS

Medlem

AbeSs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2012

Frågan är väl inte: "Tycker ni att det är rimligt att jag vill ha ett snyggt grafikkort även om jag inte ligger under kortet 24/7 och betraktar utseendet?"

Tänkte väl....

OT: Täck över allt annat med tejp, klistra på mönster och sen fram med sprayflaskan! Andra sidan kan få en backplate så blir det hur snyggt som helst
PSU:
Corsair TXV2 650W
AbeS är inte uppkopplad
2012-04-30, 15:43   #41

LeVvE

Medlem

LeVvEs avatar

Plats: Värmland

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivity Visa inlägg
Känns som du borde söka hjälp för det där
Låter mer som OCD ^^
Nej da
2012-04-30, 15:52   #42

Skuggan74

Medlem

Plats: Någonstans i Stockholm

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wiztor Visa inlägg
Hej!

Jag vet att detta är ett utav världens största I-landsproblem. Funderar på ett GTX 680 ifrån GIGABYTE. Men det "klistermärket" som dom satt på är så sinnessjukt fult (i min mening). Är detta ett vanligt klistermärke som går att slita loss med lite vilja? Eller är det av något annat material?
Skaffa vattenblock det är snyggast, och en SLI brygga till det ser ännu fetare ut.

Skickades från m.sweclockers.com
Skuggan74 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb