MSI GTX 560-Ti problem. Drivers?

Permalänk
Medlem

MSI GTX 560-Ti problem. Drivers?

På sista tiden har mitt grafikkort kraschat på ett rätt intressant sätt.
Det som händer är att hela skärmen blir rosa. Man ser fortfarande allt på skärmen, men det är rosa, med några starkare rosa prickar. Innan detta händer så kraschar ljudet också och upprepar de senaste 0.5 sekunderna i ungefär 3 sekunder. Efter kraschen kan jag fortfarande röra på musen, men inte klicka på något. Det är även en rosa linje som följer y-axeln av placeringen på musen. Varje gång detta händer måste jag reset:a datorn.

Är detta ett känt problem? Är det drivers som gör det svårt för mig?

Tack i förhand

Visa signatur

I5 2500K | 8GB Corsair XMS3 1333 | Asrock Z68 pro3 gen3 | MSI GTX 560-Ti | XFX 550W | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera om dina drivrutiner på datorn och att kolla så att alla sladdar sitter i ordentligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phuw:

På sista tiden har mitt grafikkort kraschat på ett rätt intressant sätt.
Det som händer är att hela skärmen blir rosa. Man ser fortfarande allt på skärmen, men det är rosa, med några starkare rosa prickar. Innan detta händer så kraschar ljudet också och upprepar de senaste 0.5 sekunderna i ungefär 3 sekunder. Efter kraschen kan jag fortfarande röra på musen, men inte klicka på något. Det är även en rosa linje som följer y-axeln av placeringen på musen. Varje gång detta händer måste jag reset:a datorn.

Är detta ett känt problem? Är det drivers som gör det svårt för mig?

Tack i förhand

Det har hänt samma sak för mig, jag har ett GTX 560ti med de senaste drivrutinerna installerade. Ibland kommer det upp att drivrutinerna kraschat och de återställs, men oftast måste jag starta om datorn för att jag inte kan göra något.

Permalänk
Avstängd

Har under senaste 2 veckorna fått precis samma fel, så nått är det ju säkert med kortet/korten då :S
Installerade senaste drivrutinerna också men hjälpte inte för mig iaf.. som tur händer det max 2ggr/vecka för mig, än så länge iaf

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av Chrizpoz:

Det har hänt samma sak för mig, jag har ett GTX 560ti med de senaste drivrutinerna installerade. Ibland kommer det upp att drivrutinerna kraschat och de återställs, men oftast måste jag starta om datorn för att jag inte kan göra något.

Om det inte hänt innan är det väl Troligen de senaste drivrutinerna som ställt till problem, skaffa äldre och testa

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det var drivers, rollade tillbaka till 285.62 och har slutat få problemen. Innan fick jag det 2 ggr per dag, nu får jag det aldrig. Får dock lite sämre prestanda i BF3 å skyrim, men det är definitivt värt det.

Visa signatur

I5 2500K | 8GB Corsair XMS3 1333 | Asrock Z68 pro3 gen3 | MSI GTX 560-Ti | XFX 550W | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

sitter på samma kort 560ti
fick detta problem med 296.10
kör nu på senaste betan 301.24
inte haft några som helst problem efter det
så har ni inte testat den prova

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Avstängd

Måste prova beta drivers imorgon då, om man sku få slut på det rosa helvetet

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Ser ut som några fått det löst med andra drivrutiner som ni skrivit men tänkte också tipsa om att kolla om det finns något nytt BIOS till era kort! Kan hjälpa de med!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5