Bluescreen samt "flipper"

Permalänk
Medlem

Bluescreen samt "flipper"

Hej är helt ny här,och har inte en aning om det här är rätt del utav forumet för min fråga.

Såfall får gärna nån tipsa vart den ska vara så får den antingens flyttas eller så skapar jag ny

Iaf till problemet, det är så att jag sedan ett par månader tillbaka helt random ibland fått flipper på skärmen, händer aldrig när jag spelar.. utan endast när jag sitter och surfar runt på nätet..

Blir då att färgerna blir konstiga på skärmen och den flippar, och såfort jag trycker till strömbrytaren på datorn för att starta om så blir det normalt igen..

Sen har jag även vid tre tillfällen märkt att jag fått bluescreen när jag kollat på Swefilmer och snabbt hoppat fram och tillbaka för att hitta vart jag var sist på nån film.

Alla komponenter är köpta hos Inet i Augusti förra året, och pratade med deras support, som sa att det kan ta rätt många veckor för dem att lokalisera felet eftersom det endast sker ibland.
Kan ibland gå upp till en månad utan några problem.

Alla mjukvaror är uppdaterade till senaste.
Kör Windows 7 64 bit.

Min Setup är följande :
Moderkort : ASUS M5A97 EVO R2.0
SSD : A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB
Processor AMD FX-8350 8 4,0GHz Black Edition
Kylare : Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort : XFX Radeon HD7950 3072MB Dual Fan
Ram Minne Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz VENGEANCE PRO har två såna kit.
Nätagg: Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär
Chassi : NZXT H440

Mvh Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av amoreex:

Hej är helt ny här,och har inte en aning om det här är rätt del utav forumet för min fråga.

Såfall får gärna nån tipsa vart den ska vara så får den antingens flyttas eller så skapar jag ny

Iaf till problemet, det är så att jag sedan ett par månader tillbaka helt random ibland fått flipper på skärmen, händer aldrig när jag spelar.. utan endast när jag sitter och surfar runt på nätet..

Blir då att färgerna blir konstiga på skärmen och den flippar, och såfort jag trycker till strömbrytaren på datorn för att starta om så blir det normalt igen..

Sen har jag även vid tre tillfällen märkt att jag fått bluescreen när jag kollat på Swefilmer och snabbt hoppat fram och tillbaka för att hitta vart jag var sist på nån film.

Alla komponenter är köpta hos Inet i Augusti förra året, och pratade med deras support, som sa att det kan ta rätt många veckor för dem att lokalisera felet eftersom det endast sker ibland.
Kan ibland gå upp till en månad utan några problem.

Alla mjukvaror är uppdaterade till senaste.
Kör Windows 7 64 bit.

Min Setup är följande :
Moderkort : ASUS M5A97 EVO R2.0
SSD : A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB
Processor AMD FX-8350 8 4,0GHz Black Edition
Kylare : Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort : XFX Radeon HD7950 3072MB Dual Fan
Ram Minne Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz VENGEANCE PRO har två såna kit.
Nätagg: Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär
Chassi : NZXT H440

Mvh Robin

Ladda ner "WhoCrashed" så kan du se orsaken till bluescreenen, om det inte gör dig nå klokare kan du posta den här så kan jag kika på den

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Ladda ner "WhoCrashed" så kan du se orsaken till bluescreenen, om det inte gör dig nå klokare kan du posta den här så kan jag kika på den

Här är gårdagens crash iaf

Alla ser ut att vara likadana enligt mig.

On Thu 2014-10-23 11:31:53 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\102314-12776-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0xB129C)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF880078B829C, 0xFFFFF8800CC82950, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).

Permalänk
Medlem

Problemet
Leta upp nya drivare till ditt grafikkort: XFX Radeon HD7950 3072MB Dual Fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Problemet
Leta upp nya drivare till ditt grafikkort: XFX Radeon HD7950 3072MB Dual Fan

Hmm känns som det bara var en vecka sedan jag uppdaterade..
Ska kolla på AMDs hemsida..
Eller ska jag kolla på något annat ställe om det är XFX kort?

Permalänk
Medlem

Testade deras Autodetect och jag har redan senaste mjukvaran..

Permalänk
Medlem

Några fler tips? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av amoreex:

Några fler tips? :/

Installera om alla drivrutiner, ta ut kortet och blås rent det.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av amoreex:

Några fler tips? :/

Skrivet av oolllee:

Installera om alla drivrutiner, ta ut kortet och blås rent det.

BLÅS INTE PÅ DET, du har väldigt mycket fukt i din andedräckt, detta är inte bra för kortet. Dessutom, om du tar ut det, låt det svalna först.

Men skulle rösta på att blåsa rend datorn på drivrutiner från AMD och installera om till nya igen.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

BLÅS INTE PÅ DET, du har väldigt mycket fukt i din andedräckt, detta är inte bra för kortet. Dessutom, om du tar ut det, låt det svalna först.

Men skulle rösta på att blåsa rend datorn på drivrutiner från AMD och installera om till nya igen.

Med tryckluft självklart^^

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Jag formaterade datorn i Augusti med samband av nytt Chassi, och det strulade även före dess. och då blev det ju nya uppdateringar.

Kan det vara något med kortet trots allt som felar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Med tryckluft självklart^^

*pjuh* menar det!

Visa signatur

Citera för garanterat svar