Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Rek för FPS i CS:GO?

ok, ju mer ju bättre men finns det någon rek där det ska vara minst xx FPS för att det ska gå spela bra utan att det ska bli dåligt.

Tänker framförallt till bärbar standard datorer för de stationära brukar inte ha några problem att få höga siffrar men med en bärbara med standardgrafikkort kan det vara värre.

Permalänk

Droppa inte under 60 så är det spelbart.

Permalänk

Konstant 60 FPS i CS:GO för en följsam upplevelse på laptop (Vet ej om någon laptop med 120/144hz), det samma gäller för stationär (60hz) men 120/144hz är mer följsamt men kostar även mycket mer då det kräver en kraftfullare datorn samt en dyrare skärm.

Den bästa grafiska upplevelsen man kan få ut idag av CS:GO är ifall man använder en 4K/144hz skärm som matas konstant med 144+ fps :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

1280x960 stretch med
max_fps 300
m_ yaw 0,0165

på 144 hz skärm.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

1280x960 stretch med
max_fps 300
m_ yaw 0,0165

på 144 hz skärm.

Gör dock så att din sens blir fucked på riktigt.
Stretched gör att det känns fel eftersom allt är bredare men sensen ändras inte. Att ändra så att du har olika sens på lodräta och vågräta rörelser gör det väldigt konstigt.

Spelar du inget annat så sure.

Permalänk
Medlem

ok så 60 på en bärbara är ok.

Låter ju bra för den jag har nu är inte så gammal, bara typ 3 år men grafikkortet är inte bra så när jag testade så låg den i 30 fps och det var inte bra.

Eftersom jag använder bärbara så sällan då jag sitter vid den stationära så tänkte jag en Microsoft Surface 2 som ligger i 60 fps i CSGO men vet inte vilken upplösning den har. Tänkte då använda den till läsa och surfa med när jag inte använder den att spela med när jag är hos vännerna.

Permalänk
Medlem

Beror på vilken nivå du spelar på. Låg fps fuckar upp vissa hopp, framförallt ojämn fps kan förstöra rejält.
På cirka 60fps blir jag impad om du kommer över MG2.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte köra under 200, men det är ju olika.

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Beror på vilken nivå du spelar på. Låg fps fuckar upp vissa hopp, framförallt ojämn fps kan förstöra rejält.
På cirka 60fps blir jag impad om du kommer över MG2.

Han ligger på 60
https://www.youtube.com/watch?v=xZy1SKScBEg

Fast man vet ju inte, jag ser det som slöseri att köpa en bärbara dator som jag bara kommer använda 2ggr om året.
Men mer slöseri om jag köper en för att kunna spela på men det inte går

Skrivet av Jakoby:

Jag kan inte köra under 200, men det är ju olika.

Japp de är en smaksak men måste vara en grym bärbar dator om den ligger över 200
Eller i alla fall dyr om man nu bara använder den 2 ggr om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Ja? Han ligger på cirka 60 fps och den är riktigt ojämnt, varför citerade du mig?

Permalänk
Medlem

Jag citerar bara eftersom Jakoby kom före innan jag han svara dig.
Tänkte mer att du skrev att du blev impad om man kom över det i Surface 2 så jag ville bara visa vad jag har fått informationen ifrån så man kanske kan få en kommentar om det om det var något som inte stämde eller om man håller med.

Permalänk
Medlem

Ligger du på konstant 80+ fps får du en finfin spelupplevelse. Under 60fps börjar det lagga lite. I source fick jag upp fpsen till lite över 700 fps enligt den inbyggda fps mätaren. Finns en gräns på 300 fps, men den kan du ändra med max_fps xxx. Inte fan behöver man mer än 300 fps men varför inte, en liten coolhetsfaktor på lan med polarna.

I go ligger jag runt 150 fps vanligtvis.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Fast ska jag ligga på 80+ så blir det knappt en surfplatta utan en bärbar dator (kanske med Surface 3 i7 men den kostar multum)

Tittade lite på youtube klipp på personer som kör CS GO med en Surface 3 och den verkar inte heller gå upp så mycket mer än den i Surface 2 om man nu kör med en i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Gör dock så att din sens blir fucked på riktigt.
Stretched gör att det känns fel eftersom allt är bredare men sensen ändras inte. Att ändra så att du har olika sens på lodräta och vågräta rörelser gör det väldigt konstigt.

Spelar du inget annat så sure.

Jag förstår inte vad du menar med det.

Att ändra så att jag har högre sens lodrätt när jag har stretchat är ju mycket logiskt då man annars får högre sens vågrätt. Det blir ju helt skevt.

med m_yaw 0,0165 blir förhållandet lodrätt och vågrätt identiskt med 16:9 original.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

ok, ju mer ju bättre men finns det någon rek där det ska vara minst xx FPS för att det ska gå spela bra utan att det ska bli dåligt.

Tänker framförallt till bärbar standard datorer för de stationära brukar inte ha några problem att få höga siffrar men med en bärbara med standardgrafikkort kan det vara värre.

Själv tycker jag att om man droppar under 128fps på en 128tick server så kan jag känna ett "oflyt" i spelet, väldigt subjektivt men droppar aldrig under 300fps så märker direkt om något är fel när det droppar ner så lågt Dom som säger att 60fps duger har aldrig testat 60fps vs 128fps+.

Permalänk
Medlem

mm detta är inte lätt.
Den bärbara jag har nu är för dålig och köpa en ny bärbara bara för att ha den och spela typ 2 ggr om året är inte värt det.

Det var därför jag tänkte på en surfplatta för då har jag mer användningsområden.

Permalänk
Medlem

Source motorn IMO är lite speciell 250fps+ så känns det optimalt men om du cappar den vid 120/144fps fast du har en 120/144hz monitor så känns det inte lika smooth fast skärmen bara kan vissa 120/144fps.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB