Permalänk
Medlem

Streama CS:GO

Jag har länge funderat på att börja streama CS:GO, men jag har aldrig riktigt kommit igång.
Min dator och internet duger gott och väl men jag behöver lite tips och feedback på vägen.

Har ni några tips för hur jag ska komma igång i början eller vad tittarna är ute efter förutom grymt lir på CS:GO så klart.

Uppskattar alla svar väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

Streamar själv (Dota2) men har bara lyckats få 6 följare än så länge (har streamat i några månader). Men man måste visa en personlighet tror jag, har bara suttit och lirat med musik i bakgrunden och det kanske inte är så bra egentligen. Snacka med dom som tittar och kanske spela med vänner som du pratar med i Skype eller liknande. Skapa ett t.ex Twitter eller Facebook konto dedikerat för din streaming kanal, kanske även en Youtube kanal på det där du kan t.ex ladda upp VODS (antar att du streamar via Twitch och dom har ju inte kvar VODS i all evighet och ibland försvinner ljudet om det är musik med copyright på)

Permalänk
Medlem

Finns otroligt många som streamar CS:GO redan, så svårt att få många tittare om du inte är känd sen innan pågrund av tidigare CS karriär/känd CS spelare, eller har redan en fanbase av tittare ifrån något annat spel om jag ska vara ärlig. Annars så är ju Friterad's tips bra.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Var dig själv och var trevlig så går det nog bra Fixa någon du litar på som moderator och så vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Allt handlar om underhållning. Du måste vara underhållande. Streama inte bara ett spel utan ha ett större "utbud". Du får marknadsföra ditt varumärke. Du kan även "köpa" tittare så mycket du kan om du vill bli "känd" inom branschen, på ett snabbare sätt. Ha en bra dag!

Permalänk

Jag tror det är riktigt svårt att få subs på twitch, lättare på youtube... Men försök att ha bestämda tider så att alla vet att tex från 4-6 så är streamen igång. Det är ju som tidigare nämnt bra att ha en fb-sida eller ett twitterkonto. Sen kan ju veckans gäst vara kul samt att du filmar dig själv i höger hörn av bilden. Lycka till och länka streamen när du börjar!