Permalänk
Medlem

Problem med CS GO!

Tjena! Nu i julas köpte jag CS:GO, är inget jättestort fan men det var på rea så köpte det ändå.

Nu är det bara så att jag har ett par problem med spelet som jag skulle behöva hjälp med:

- Spelet kraschar ibland, kommer inte fram någonting! Det bara POOF! så är det nedstängt!
- Det "laggar", inte i själva spelet, när jag t.e.x trycker på Alt+Tab för att kolla Skype eller någonting, tar lång tid att starta upp det igen och ibland blir det bara black screen och datorn segas ner.
- Ljudet hackar sig. (Har dock hittat en lösning på det tror jag... tydligen ska man uppdatera sina högtalare.... :3 )

Tacksam för svar!

Vill bara tillägga att min dator klarar spel som BF4, AC Unity, Watch Dogs o.s.v utan problem på Högst/Höga inställningar.
Samt att RAM "arbete" (Det man ser när man öppnar aktiviteshanteraren) ligger runt 30%, så inget fel med det vad jag ser. (Har 8 RAM)

EDIT: Har också för hög Ping när jag inte borde ha det.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH... Brukar hjälpa mot de flesta problem.

Se till att uppdatera drivrutiner.

Permalänk
Medlem

om du startar spelet med launch option: -autoconfig

så resettas alla inställningar. kan vara bra om det är något som har gått snett i configen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH... Brukar hjälpa mot de flesta problem.

Se till att uppdatera drivrutiner.

Kan man/ska man uppdatera sin processors drivrutiner? :S (Har aldrig gjort det i så fall....)

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk

Jag och 3 kompisar har Cs Go fungerat klockrent för jämt, men sen för någon månad sen släppte dom en uppdatering och för alla oss så kraschar spelet helt random ibland, som man avslutat processen :s
Men det är väl som alla uppdateringar nu för tiden, antingen gör de sakerna segare och/eller kraschar..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att när spelet krashar när du tabbar in?

Det är en vanlig bug som pågår just nu att om du tabbar ner i väntan på server så krashar spelet när du tabbar in när du väl kommit in på servern.

§ 5 raderat.
Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad + inlägg redigerat.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Kan det vara så att när spelet krashar när du tabbar in?

Det är en vanlig bug som pågår just nu att om du tabbar ner i väntan på server så krashar spelet när du tabbar in när du väl kommit in på servern.

Tack, då är det därför!

Visa signatur

Målar och gör spel : )