Permalänk
Medlem

cs go fps drop

tja alla glada så här att jag har ett problem med mitt cs go så här ligger på runt 200+ fps på att men efter tag så dropar det ner till 30 fps o ligger där typ i 2 till 3 rundor sen upp igen i 200+ fps så undrar vrf om nån vet
sitter med en dator
amd fx 832 8 kärnig 3.50 processor
ram 8 gig
grafik kort geforce gtx 760 3 gig

plus har clokat grafik kortet hjälper inte

har upp täkt att gpu användningen går ner när jag får fps drop har provat igenom afterburner fattar inte vrf.... snälla nån hjälp mig

Permalänk
Medlem

Har en kompis som kör med en 8 kärnig amd fx 8370, ha får fps drops ibland på bf4 han brukar ligga runt 80-90 sen heltplötsligt får han ca 30. vet inte om det kan vara drivrutinerna har du kollat så du har senaste drivrutinerna om inte är det ett förslag.

ha en bra dag hoppas det ordnar sig

Permalänk
Medlem

Spelar du mm eller faceit? Det händer ibland and man får fpsproblem om man går med ett game från faceit via play-knappen istället för att skriva in ipn.

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

tackar för svar grabbar händer bara på mm för mig har aldrig spelat på faceit får dom här fps dropen med på bf 4 jiden som din kompis ska kolla med dom drivrutinerna tackar se om det hjälper

Permalänk
Medlem

Hur varm är din cpu? Amds 8cores tål ej mycket värme innan dom börjar throttla tror att din är 62grader enligt amd som dom rekommenderar och max tempen för socketen är 70. Antar detta är varför det börjar hacka för dig.

Permalänk
Medlem

hallå igen har gjort detta nu installerat om till windows 8 hört att det kan hjälpa har ej gjort min cpu temp ligger på 60 grader efter en stund max 65 men aldrig upp till 70 har provat massa grejor men tror jag kanske vet vad det är tror mitt grafik kort tappar kraft efter ett tag därför fps går ner men är inte säker för använder msi afterburner då ligger allt på typ mhz clok och det som det ska typ 800 3000 men plötsligt dropar allt ner till 500 / 400 ligger där när jag har 30 fps annars är det 200 på att kan det va det? kanske förklarar dåligt men säg te så försöker jag förklara bättre:P

Permalänk
Medlem

JAg hade liknande fel som dig. För ett tag sen kommer ej ihåg vilket av sakerna jag gjorde.
Men i AMD overdrive så stängde jag av enable graphics overdrive då den på något vänster blev konstig. Då värdena där i kunde ändras då och då vet ej varför. Men just nu har jag 0% power limit settings, sen 980 MHz gpu clock, 130 MHz på memory clock. Sen i msi afterburner ändrade jag även vissa andra inställningar. Jag ändrade ganska många och vet ej vilken som ändrade. Jag har för mig att det som fixade felet var att jag manuellt ställde in mina gpu inställningar där och lät inget vara automatiskt. Sen kolla även i power saving inställningar om du har så din pcie går i low power saving mode eller inte. Om du har den på så stäng av den.