Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fjärrstyra surfplatta från datorn?

Permalänk
Medlem

Fjärrstyra surfplatta från datorn?

Finns det någon fullt fungerande app som man kan fjärrstyra en surfplatta (Android) med från en PC (Windows)?

Jag vill via min dator kunna hjälpa gamla föräldrarna med ev inloggningar eller hitta rätt information etc. på deras surfplatta då vi bor långt ifrån.
Installera nya appar etc kan jag göra via datorn åt dem, det vet jag går, men jag vill kunna komma åt allt och "peka och visa" som går att göra mellan PC/PC.
Går det ens?

Permalänk
Medlem

Vad är det för surfplatta?
Är det en Windowsplatta så kan man ju fjärrstyra den med Teamviewer.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad är det för surfplatta?
Är det en Windowsplatta så kan man ju fjärrstyra den med Teamviewer.

En android platta..

Permalänk
Medlem

TeamViewer funkar på vissa plattor.

Permalänk
Entusiast

Ja det går med Teamviewer, har själv styrt min dator från min Android-mobil så det borde inte vara några problem.
Nedladdning: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teamviewer....

Edit: Kom på att det kanske inte fungerar lika bra åt det andra hållet men det är ju bara att prova.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

En android platta..

Han redigerade sitt inlägg efteråt.

Hur många punkter vill du ha? Har en hel del över ........................................................

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det går att fjärrstyra Samsungplattor med teamviewer. De har ordnat något tillägg. Försöker man fjärrstyra övriga plattor får man bara information om plattans prestanda, vilket appar som körs etc.

Permalänk
Medlem

Det är en Samsungplatta (10 tum) så Teamviewer lär fungera. Utmärkt tips, tack så jättemycket!

Permalänk
Skrivet av Stressad:

Finns det någon fullt fungerande app som man kan fjärrstyra en surfplatta (Android) med från en PC (Windows)?

Jag vill via min dator kunna hjälpa gamla föräldrarna med ev inloggningar eller hitta rätt information etc. på deras surfplatta då vi bor långt ifrån.
Installera nya appar etc kan jag göra via datorn åt dem, det vet jag går, men jag vill kunna komma åt allt och "peka och visa" som går att göra mellan PC/PC.
Går det ens?

Unified Remote är annars bra https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Relmtech.Re... om du vill slippa att just se skärmen (för mig när jag prova så var det segt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Han redigerade sitt inlägg efteråt.

Hur många punkter vill du ha? Har en hel del över ........................................................

Står inte så du kan få tillbaka till punkter.

........................................................

Dold text
Permalänk
Medlem

Ta en titt på Splashtop.
Jag brukar styra min dator via surfplattan, är dock osäker på om det funkar tvärtom.
Funkar på liknande sätt som TeamViewer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ta en titt på Splashtop.
Jag brukar styra min dator via surfplattan, är dock osäker på om det funkar tvärtom.
Funkar på liknande sätt som TeamViewer.

Bärplockaren: Splashtop är överkurs för dem, jag behöver verkligen ground basic enkelt på gräsrotsnivå, dom har aldrig ens hållit i en surfplatta,
och jag tror du har rätt, det verkar inte gå att styra plattan från datorn med programmet. Tack ändå!