bifoga dokument till hotmail, ipad air 2.

Permalänk

bifoga dokument till hotmail, ipad air 2.

Jag köpte en ipad air 2 nyligen till mitt arbete och mina studier. Jag skulle vilja skicka mina dokument som jag skriver på min padda till min hotmail (eller gmail) men det funkar inte? Det finns ett plustecken där man kan ändra dokumentet till exempel word och sedan kan man dela dokumentet via mail. Men jag har provat att skriva in min hot/gmail i fältet, men får inget mail? Gör jag fel, eller går det helt enkelt inte att maila dokument till sin hotmail? Kan man enbart bara dela saker från sin padda via dropbox?

Samma problem har jag när jag vill maila och bifoga dokument, så går inte detta?

Tacksam för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Det vore nog bra om du berättar vilken mailapp du använder för det skiljer ju lite mellan dem hur man ska göra men jag har allt fått mail med bilagor från iosanvändare så det går att skicka bilagor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

När jag har mitt dokument framför mig (pages) kan jag trycka på en knapp som ser ut som en pil i en fyrkant. där kan jag göra om mitt dokument till pdf, word m.m. Efter detta så kan jag dela mitt dokument till exempel en mail. Det står bara mail. Där ligger mitt bifogade dokument och när jag skriver in den hotmailen eller gmailen jag vill skicka till och trycker på skicka så får den personen jag mailar ändå inget mail. Jag använder inga mailappar. (jag har en gmailapp, men på den syns inte att jag har fått något mail, om jag mailar mig själv). Är mitt problem tydligare nu?

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du att det inte kommer nått mail överhuvudtaget eller bara att bilagan inte kommer med ? Kan du maila utan bilagor ?
Jag har inte ios så jag är dålig på hur de funkar men jag har allt fått mail med bifogade dokument som skickats från ios.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.