Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg

Verktyg Visningsval
2012-04-16, 17:55   #1651

JL95

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Mycket bra surfplatta enligt mig, kommer räcka i flera år
JL95 är inte uppkopplad
2012-04-19, 19:02   #1652

str85

Medlem

Plats: Bromma - Stockholm

Registrerad: maj 2003

Hmm... nåågon som vet om:
ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201
är slutsåld i hela landet eller om den blivit indragen utan officiell anledning?
kollat webhallen, netonnet, inet, dustin, mediamark m.m. och slutsålt överallt med "osäkert leveransdatum"
ÖVRIGT: Galaxy S2 | PS3| Xbox360 | N. Wii | N. 3DS
str85 är inte uppkopplad
2012-04-19, 19:56   #1653

flIpz0R

Medlem

flIpz0Rs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av str85 Visa inlägg
Hmm... nåågon som vet om:
ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201
är slutsåld i hela landet eller om den blivit indragen utan officiell anledning?
kollat webhallen, netonnet, inet, dustin, mediamark m.m. och slutsålt överallt med "osäkert leveransdatum"
Ingen vet om det någonsin kommer att komma in fler i lager. Om man vill tro Asus så säger dom att det har varit så hög efterfrågan att tillverkningen inte räcker till.
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb
flIpz0R är inte uppkopplad Folding Överklockning
2012-04-19, 20:25   #1654

str85

Medlem

Plats: Bromma - Stockholm

Registrerad: maj 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flIpz0R Visa inlägg
Ingen vet om det någonsin kommer att komma in fler i lager. Om man vill tro Asus så säger dom att det har varit så hög efterfrågan att tillverkningen inte räcker till.
ajdå det suger ju.
låter ju som det måste vara något fel på dem? ovanligt dumt uttalande annars att säga att efterfrågan är för stor för att tillverka fler o_O eller är dem allergiska mot att tjäna pengar?
kanske off-topic då, men om man känner att en surfplatta är något man absolut inte behöver men prylkåtheten är så översvallande att man inte kan låta bli... kommer det någon android platta med likande layout som asus den närmaste framtiden? (dvs med tangenbords-dock till)
ÖVRIGT: Galaxy S2 | PS3| Xbox360 | N. Wii | N. 3DS
str85 är inte uppkopplad
2012-04-19, 20:51   #1655

flIpz0R

Medlem

flIpz0Rs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av str85 Visa inlägg
ajdå det suger ju.
låter ju som det måste vara något fel på dem? ovanligt dumt uttalande annars att säga att efterfrågan är för stor för att tillverka fler o_O eller är dem allergiska mot att tjäna pengar?
kanske off-topic då, men om man känner att en surfplatta är något man absolut inte behöver men prylkåtheten är så översvallande att man inte kan låta bli... kommer det någon android platta med likande layout som asus den närmaste framtiden? (dvs med tangenbords-dock till)
Jag skulle inte valt prime, jag har haft massor med problem med min. Nu har den precis kommit tillbaka från 1 månad i verkstaden i tjeckien. Så startar jag upp den och har exakt samma fel fortfarande. Nu skulle chefen ringt upp mig idag men självklart så fick jag inget samtal...

Jag tycker definitivt att du ska vänta på andra tillverkare, asus sköter inte detta med prime bra...
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb
flIpz0R är inte uppkopplad Folding Överklockning
2012-04-22, 09:50   #1656

Tjofaderalla

Medlem

Registrerad: sep 2011

Jag har i och med senaste uppgraderingen gått från att ha en mer eller mindre felfri platta till att äga en seg, buggig och krånglande sak:
- Låser sig
- startar om av sig själv, och ibland låser den sig under omstart.
- stänger av sig själv, utan att den går att starta om. Går igång först då laddkabeln kopplas i
- går inte att surfa som en dator, presenterar sig som mobiltelefon
- bivit seg och långsam

Är problemet Asus eller den senaste androiduppdateringen?
Tjofaderalla är inte uppkopplad
2012-04-22, 11:03   #1657

Hotel_Golf

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tjofaderalla Visa inlägg
Jag har i och med senaste uppgraderingen gått från att ha en mer eller mindre felfri platta till att äga en seg, buggig och krånglande sak:
- Låser sig
- startar om av sig själv, och ibland låser den sig under omstart.
- stänger av sig själv, utan att den går att starta om. Går igång först då laddkabeln kopplas i
- går inte att surfa som en dator, presenterar sig som mobiltelefon
- bivit seg och långsam

Är problemet Asus eller den senaste androiduppdateringen?

Jag har tyvär fått samma problem efter uppdateringen till Version 4.0.3. Plattan fungerar i regel felfritt sålänge man använder den, men om jag exempelvis lägger den i standby med skärmen låst under natten så är den på morgonen svart, utan svar vid tryck på låsknappen. Detta löser jag genom att hålla lås/strömknappen intryckt i 10-15 sekunder, detta får plattan att starta om felfritt.

Jag har en känsla av att det är skärmen som slutar svara eftersom den fortfarande på System-monitor registrerar CPU-Användning fram tills dess att jag tvingar en omstart.

Jag hoppas att ASUS släpper en ny uppdatering till TF101 så snabbt som möjligt.
2012-04-24, 23:06   #1658

Tjofaderalla

Medlem

Registrerad: sep 2011

Verkligen lyckad uppgradering, inte ens apparna fungerar som de ska. Impoerande att lyckas försämra allt!
Tjofaderalla är inte uppkopplad
2012-04-25, 00:15   #1659

PickePock

Medlem

PickePocks avatar

Plats: Main City

Registrerad: feb 2012

Samma

Har alla konstigheterna som beskrivs ovan.

Även en ny efter att jag var tvungen att installer om den.

Kan inte längre lägga upp WIdgets på någon hemskärm.

Det tråkiga är att sisa uppdateringen av HC fungerade riktigt bra.

Nu me ICS....usch

Ska vi köpa den nya Ipaden istället? :-)
Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | XFX HD7970 Hydrocell | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

HTPC: E45M1-I (MPC-HC & LAV-filter)-> Onkyo TX-NR515
PickePock är inte uppkopplad
2012-04-25, 00:34   #1660

emahex

Medlem

Registrerad: jul 2010

Börjar bli rätt irriterande.. kan de inte bara släppa en fix >.<
Så svårt kan det inte vara
emahex är inte uppkopplad
2012-04-25, 12:40   #1661

wangox

Medlem

Plats: Nässjö

Registrerad: mar 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PickePock Visa inlägg
Har alla konstigheterna som beskrivs ovan.

Även en ny efter att jag var tvungen att installer om den.

Kan inte längre lägga upp WIdgets på någon hemskärm.

Det tråkiga är att sisa uppdateringen av HC fungerade riktigt bra.

Nu me ICS....usch

Ska vi köpa den nya Ipaden istället? :-)
Haha, ta mitt råd, sälj den till någon annan, och köp er en ipad istället.. Har inte stött på några problem, allt fungerar som det ska, och fungerar som butterysmooth som man brukar säga..
Visst erkänner jag att man kommer sakna widgets och androids gränsnitt, men hellre ett fungerande bra stabilt system än ett knappt godkänt där man aldrig vet om man hänger sig eller om den krashar, samt att mycket av apparna stinker rejält i android, dels för de är gratis. Inte alla , men många.

Gjorde jag och har absolut inte ångrat mig, det ända som jag väntar på innan jag kommer fullt nöjd är jailbreak till ios 5.1, sen kan jag fixa alla appar gratis
Haha, eller så stannar ni kvar och hoppas på mera uppdateringar, kanske sämre eller bättre.
2012-04-26, 17:02   #1662

godspeed

Medlem

Plats: Narnia

Registrerad: nov 2004

Vet inte om jag är ensam om detta problem egentligen
Min platta fungerar utmärkt utan omstarter, drar inte ovanligt mycket batteri, kort och gott verkar hårdvaran fungera utmärkt!
MEN, prestandan är så sjukt dålig numera, webbläsaren ska man inte tala om, att bläddra bland appar i store, surfa och scrolla laggar något vansinnigt
Är det någon här som har några tips, har kollat swedroid osv men är mest gnäll där på dessa omstarter osv, har gjort factory reset tiotals ggr utan att få ändring och börjar bli så trött på den här att jag funderar på att göra mig av med den trots att jag gillar konceptet sjut mycket
2012-04-26, 17:41   #1663

JesperT

Medlem

JesperTs avatar

Registrerad: jul 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av godspeed Visa inlägg
Vet inte om jag är ensam om detta problem egentligen
Min platta fungerar utmärkt utan omstarter, drar inte ovanligt mycket batteri, kort och gott verkar hårdvaran fungera utmärkt!
MEN, prestandan är så sjukt dålig numera, webbläsaren ska man inte tala om, att bläddra bland appar i store, surfa och scrolla laggar något vansinnigt
Är det någon här som har några tips, har kollat swedroid osv men är mest gnäll där på dessa omstarter osv, har gjort factory reset tiotals ggr utan att få ändring och börjar bli så trött på den här att jag funderar på att göra mig av med den trots att jag gillar konceptet sjut mycket
Hmm, min har bara blivit snabbare hela tiden (förutom uppstarten som är rätt trög).
Har du provat att slå på hårdvaruacceleration med GPU:n i plattans "utvecklaralternativ" ?
JesperT är inte uppkopplad
2012-04-26, 17:48   #1664

godspeed

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JesperT Visa inlägg
Hmm, min har bara blivit snabbare hela tiden (förutom uppstarten som är rätt trög).
Har du provat att slå på hårdvaruacceleration med GPU:n i plattans "utvecklaralternativ" ?
-------------
Jag ska testa det här
Det jag nu har gjort på uppmaning av transformerforumets ena hjälpnisse är att göra en reset av allt tre gånger på följd på vissa sätt, detta fixade iallafall en stor del av laggigheten, det gjorde underverk med youtubeappen åtminstone som nu flyter bättre än någonsin, det verkar även ha hjälpt till stor del för originalets webbläsare, har nu fått för mig att svårigheten att scrolla beror på att den förut laddade in en bit av sidan i taget, nu laddar den texten först och sen flashklippen...verkar vara mycket beroende på flash på sidorna iallafall.. hmpf, idiotiska adobe flash som vanligt!
2012-04-27, 00:28   #1665

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Registrerad: jul 2005

Har inte använt mig irssi connectbot på ett tag för att det krånglade med tangenbordet innan men nu fungerar det helt perfekt! Styr min linux server och chattar och kan hantera torrenter med ontiga kommandon och det känns som man sitter på en riktig laptop

Älskar min transa och avänder den nog i snitt 1-2 timmar per dag när jag är hemma.

Long live Asus!

Edit: Fyller 1 år tillsammans om bara några dagar woho

Senast redigerad av ceogar 2012-04-27 klockan 00:56.
2012-04-29, 19:34   #1666

Hotel_Golf

Medlem

Jag håller med ceogar, Android ger mig alla möjligheter jag kan tänkas behöva!
Det är däremot tråkigt att en på många sätt perfekt uppdatering kommer med så pass många småsjukdomar som går ut över alla möjligheter operativet i sig för med sig!

Med det sagt flashade jag 3.2 stock som alltid fungerat lysande, rootade sedan och satte dit min lilla överklock till 1544 Mhz. Mycke fint!

Har ett år ihop den 27e Juli i år!!!

Skicka ett PM om ni vill ha hjälp samt tillgång till de fungerande Nvflash filerna.

Senast redigerad av Hotel_Golf 2012-04-29 klockan 19:41.
2012-04-30, 13:05   #1667

blue_swede

Medlem

Plats: Partille

Registrerad: jun 2011

Hård eller mjuk reset?

Citat:
-- klipp --
Det jag nu har gjort på uppmaning av transformerforumets ena hjälpnisse är att göra en reset av allt tre gånger på följd på vissa sätt -- klipp --
Hård eller mjuk reset?
Har du tid och ork att berätta hur, eller länka till en instruktion, vore det superschysst!
blue_swede är inte uppkopplad
2012-04-30, 13:41   #1668

godspeed

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av blue_swede Visa inlägg
Hård eller mjuk reset?
Har du tid och ork att berätta hur, eller länka till en instruktion, vore det superschysst!
-------------
Här
Denna borde göras en sticky på här, faktiskt, detta hjälpte mig nåt enormt, jag trodde inte på det först, trodde inte mina egna ögon ens för det verkar som rena hokus pokuset

http://www.transformerforums.com/for...ory-reset.html

Följ instruktionerna till pricka!
Sen, fick jag också tipset om att trycka i det där om gpu-accelerationen ovan, gör det med
Batteritiden blev mycket bättre, plus att jag har ställt in så att plattans wifi stänger av sig när skärmen stängs av, allt som allt gjorde det här underverk med batteritid och jag tycker prestandan blev mycket bättre dessutom
Jag har kört in ett program i taget efteråt, alltså ominstallerat dem "clean" och det verkar fungera än så länge

Edit:
Fick just en uppdatering till den, ska bli intressant att se vad som sker nu...
2012-04-30, 15:27   #1669

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Nya firmwareupdate ute precis Någon som vet vad som är ändrat/fixat?
2012-04-30, 15:57   #1670

blue_swede

Medlem

Citat:
-------------
Här
Denna borde göras en sticky på här, faktiskt, detta hjälpte mig nåt enormt, jag trodde inte på det först, trodde inte mina egna ögon ens för det verkar som rena hokus pokuset

http://www.transformerforums.com/for...ory-reset.html

Följ instruktionerna till pricka!
Jag tackar! Hittade just denna när jag letade lite på egen hand, innan jag frågade här, men den verkade lite för spooky för mig att våga... så jag tackar för att få dela dina erfarenheter! Mycket vänligt, detta blir kvällens pyssel.

Jag fick min firmware-uppdatering imorse, jag märker dock ingen jätteskillnad, varken i gränssnitt eller prestanda. Men jag använder dock paddan bara till surf och mail. Möjligen att den laggar mindre när jag skriver?
2012-04-30, 16:52   #1671

godspeed

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av blue_swede Visa inlägg
Jag tackar! Hittade just denna när jag letade lite på egen hand, innan jag frågade här, men den verkade lite för spooky för mig att våga... så jag tackar för att få dela dina erfarenheter! Mycket vänligt, detta blir kvällens pyssel.

Jag fick min firmware-uppdatering imorse, jag märker dock ingen jätteskillnad, varken i gränssnitt eller prestanda. Men jag använder dock paddan bara till surf och mail. Möjligen att den laggar mindre när jag skriver?
-------------------------
hehe, okej, men prova får du se, det här gjorde som sagt väldigt mycket för mig
Vet inte exakt vad senaste uppdateringen gör, men är säkert bara buggfixar av mindre sort
2012-04-30, 21:11   #1672

blue_swede

Medlem

Tuggat igenom hela metoden nu, tipstack!
2012-05-01, 00:42   #1673

berra200

Medlem

berra200s avatar

Plats: Haninge

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ceogar Visa inlägg
Nya firmwareupdate ute precis Någon som vet vad som är ändrat/fixat?
Efter uppdateringen har min platta inte rebootat på 6timmar(2normalt innan) och android flyter på mycket bättre enligt mig.

Tack Asus för uppdateringen, bättre sent än aldrig!
2012-05-01, 09:30   #1674

SweSG

Medlem

Plats: SWE

Registrerad: jan 2010

Min startar om fortfarande eller så fryser den så man inte har något batteri kvar.

Jag som hade hoppas på en bra firmware .

EDIT:
Har testat den nya firmwaren lite bättre nu, den är bättre men inte bra… Den startar om ibland om man jobbat med plattan ett tag. Ett par till så kanske den blir bra

Vad tycker ni? Är den bättre för er också?

Senast redigerad av SweSG 2012-05-05 klockan 12:27.
2012-05-12, 16:33   #1675

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SweSG Visa inlägg
Min startar om fortfarande eller så fryser den så man inte har något batteri kvar.

Jag som hade hoppas på en bra firmware .

EDIT:
Har testat den nya firmwaren lite bättre nu, den är bättre men inte bra… Den startar om ibland om man jobbat med plattan ett tag. Ett par till så kanske den blir bra

Vad tycker ni? Är den bättre för er också?
Hmm har inte märkt några större skillnader ännu.
2012-05-13, 07:24   #1676

Skrewdriver

Medlem

Registrerad: nov 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hotel_Golf Visa inlägg
Jag håller med ceogar, Android ger mig alla möjligheter jag kan tänkas behöva!
Det är däremot tråkigt att en på många sätt perfekt uppdatering kommer med så pass många småsjukdomar som går ut över alla möjligheter operativet i sig för med sig!

Med det sagt flashade jag 3.2 stock som alltid fungerat lysande, rootade sedan och satte dit min lilla överklock till 1544 Mhz. Mycke fint!

Har ett år ihop den 27e Juli i år!!!

Skicka ett PM om ni vill ha hjälp samt tillgång till de fungerande Nvflash filerna.
Trevlig klock på plattan, kan du ge lite benchmarks med den klockningen?!?!
Antutu / quadrant / Linpack vore trevligt !
Skrewdriver är inte uppkopplad
2012-05-13, 10:25   #1677

foxyperson

Medlem

Registrerad: nov 2011

Den senaste fw (.21) har inte fôrândrat ngt men..
Citat frân swedroid:
Kolla den här tråden på xda. Sign Jtrosky verkar betatesta nästa firmware och han är väldigt positiv. Har inte fått några
reboots el frysningar än. Lovande!

http://forum.xda-developers.com/show...56914&page=118
foxyperson är inte uppkopplad
2012-05-16, 11:48   #1678

foxyperson

Medlem

Registrerad: nov 2011

Äntligen, laddar ned denna atm på min USA platta
http://www.swedroid.se/forum/showthr...95#post1008995
foxyperson är inte uppkopplad
2012-05-22, 17:33   #1679

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Måste säga att jag är sjukt nöjd med att Asus fortsättare att uppdatera och oftast förbättra plattan trots att den är över ett år nu. Brukar ju mest vara Apple som tar hand om sina saker så väl.
2012-05-26, 17:26   #1680

Hotel_Golf

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver Visa inlägg
Trevlig klock på plattan, kan du ge lite benchmarks med den klockningen?!?!
Antutu / quadrant / Linpack vore trevligt !
Hej, det skall jag absolut bjuda på. Körde de alldeles nyss ute i solsken, detta med klockhastigheten 1544 mhz, och med inställningen "performance" i SetCPU för att hålla klockfrekvensen på max hela tiden.

Resultat:

Vellamo: 1859

Linpack, Multi-thread: 120,77
Linpack, Single-thread: 89,097

Quadrant Standard: 3755, strax under Asus Transformer Prime i jämförelselistan.

Jag kan personligen rekommendera en klock som denna då samtliga applikationer samt hela OS:et spinner på helt problemfritt. Ännu bättre än vad jag redan innan tyckte att det gick. Detta gäller även för en stor mängd applikationer, så som krävande spel och liknande.

Kom ihåg att välja antingen "Interaktiv eller "Efter behov/on-demand i SetCPU om det är applikationen du använder för att ändra klockhastighet. Med dessa inställningar märker jag personligen inga större batteriförbrukningsskillnader vid vanligt användare. Vid spelande
går förbrukningen upp lite mot för en vanlig klock. Inget som nämvärt påverkar "timmarna" av spelande.

/Hampus
Sök jobb