Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

amazon avgifter?

Permalänk
Medlem

amazon avgifter?

Hej, jag vill köpa den här skärmen: http://www.amazon.com/gp/product/B00IEZGWI2/ref=olp_product_d...
och jag undrar om man kan man åka på några extra avgifter vid beställning och i så fall hur mycket?

Permalänk
Medlem

Du kan åka på både tull och moms.

Permalänk
Medlem

Skärmen finns på deras brittiska sida(http://www.amazon.co.uk/Samsung-U28D590D-inch-Ultra-Monitor/d...), och därifrån borde man inte kunna åka på samma tullavgift då UK är inom EU. Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reinholdsson:

Du kan åka på både tull och moms.

Du betalar direkt i kassan hos amazon summan som tillkommer är "Import Fees Deposit USD 166.32"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ePPz:

Skärmen finns på deras brittiska sida(http://www.amazon.co.uk/Samsung-U28D590D-inch-Ultra-Monitor/d...), och därifrån borde man inte kunna åka på samma tullavgift då UK är inom EU. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har rätt, det är ingen tull inom EU och Amazon sköter även om att betala momsen så man slipper själv räkna ut vad slutpriset blir, det syns direkt i kassan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Amazon.com har inte fri frakt på den internationellt, de skickar ens en gång inte den internationellt, bara inom USA. De som annars var billigast skickar däremot internationellt, så priset blir $550 + $170 i frakt och sen tilllkommer tull (?) och moms 25% på det hela.

Alltså även utan tull och moms blir det avsevärt dyrare än att köpa den i Sverige, så det är helt vansinnigt att köpa den därifrån. Hade det varit billigare hade jag ändå inte gjort det, för får du problem med skärmen så blir det inte roligt med frakt tillbaka till USA.

Det engelska priset var bättre heller, köper du av Amazon själva eller de som säljer i deras namn få du betala svensk moms istället för engelsk som priset står i nu (de drar alltså av den engelska momsen och lägger på den svenska som är högre). Likadant där, får du problem är det mycket bättre om du köpt den i Sverige pga osäkerhet om fraktkostnaderna tillbaka, så köp den i Sverige istället.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakwetu:

de skickar ens en gång inte den internationellt, bara inom USA.

Pro tip, Jo det gör dom.

Permalänk
Medlem

Finns den på Amazon.co.uk så är det ju bara att beställa därifrån.
Onödigt och beställa från USA om det inte behövs

Permalänk
Medlem

Det står bara "domestic" på amazon när man kollar i listan över leverantörer http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00IEZGWI2/ref=dp_olp_... Det betyder väl att de inte skickar internationellt?

Som sagt, eftersom man inte sparar nåt på att köpa den på amazon är det bättre att köpe den här istället.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakwetu:

Det står bara "domestic" på amazon när man kollar i listan över leverantörer http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00IEZGWI2/ref=dp_olp_... Det betyder väl att de inte skickar internationellt?

Som sagt, eftersom man inte sparar nåt på att köpa den på amazon är det bättre att köpe den här istället.

Om säljaren är Amazon så skickar dom utomlands även om det står domestic på den där listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Det står bara "domestic" på amazon när man kollar i listan över leverantörer http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00IEZGWI2/ref=dp_olp_... Det betyder väl att de inte skickar internationellt?

Som sagt, eftersom man inte sparar nåt på att köpa den på amazon är det bättre att köpe den här istället.

Lägger man den i korgen och klickar på "Estimate your shipping and tax" kommer det upp fraktkostnad och "Import Fees Deposit", så nog skickar Amazon den väl allt till Sverige. Annars brukar man få felmeddelande att någon produkt inte kan levereras till vald adress...

Permalänk
Avstängd

Du ska se till att du köper från Amazon och inte en tredjepartssäljare, tredjepartare på .com siten brukar vara väldigt kinkiga med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Jag har försökt beställa ifrån Amazon flera gånger... men oavsett vad man valt så får man alltid upp felmeddelandet "can't ship to current destination" eller vad det nu står.

Förstår inte vart man ska kolla för att se vart produkten kan levereras?

Nu börjar det osa offtopic här, men Search for Items Eligible for International Shipping kanske vore något för dig?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Verminator:

Jag har försökt beställa ifrån Amazon flera gånger... men oavsett vad man valt så får man alltid upp felmeddelandet "can't ship to current destination" eller vad det nu står.

Förstår inte vart man ska kolla för att se vart produkten kan levereras?

Har du loggat in så att Amazon vet vart du vill ha frakten ?
Vad står det i rutan för din adress då ?
"Ship to: ditt namn och ort "

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Undvik amazon.com om varan finns på amazon.co.uk.
Beställer du från USA så kan du räkna med en extra kostnad på ca 30% i tull och skatt.
Dessutom får du miste om alla garantier och reklamationsrätter vi har inom EU.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ozo64:

Undvik amazon.com om varan finns på amazon.co.uk.
Beställer du från USA så kan du räkna med en extra kostnad på ca 30% i tull och skatt.
Dessutom får du miste om alla garantier och reklamationsrätter vi har inom EU.

Håller med, Amzon själva är så stora att de omsätter mer än de summor som gör att de alltid per automatik tar ut moms och ev tull vid import till EU, därför är det bäst att köpa inom EU om det gäller Amazon för att få åtminstone ett grundläggande konsumentskydd vilket man inte har vid handel utom EU.

Om man vill handla och hoppas att prylarna kommer in utan moms bör man handla småprylar på Ebay eftersom det är en "loppmarknad" det är med få undantag nån liten Kinesisk handlare som säljer där och inte ett stort bolag, handlar det om saker för nån hundring passerar det ofta utan moms, men är det dyrare saker så är det ofta så att paketen inte släpps igenom från Kina/Hong-kong heller, men tillbehör och elektronikkomponenter brukar vara oerhört billiga att köpa på Ebay men man bör räkna med 2-3 veckor i frakttid om man tar gratisfrakterna men det går att få delar från Asien på 1 dygn om man vill, jag har provat. (när jag inte behövt stå för frakten själv )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför vill man köpa en skärm från amazon finns den bara däreller? måste vara inte mycket man sparar med tanke på att en skärm kostar väl lite att skicka ? sen är det väl bättre ifall nåt strular du har köpt från en butik i sverige.. det är inte billigt att skicka tunga paket direkt idag som privatperson..