Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med andra skärm, BenQ GL2450

Permalänk

Problem med andra skärm, BenQ GL2450

EDIT:

Det löste sig när jag nedgraderade BIOS till en under den nyaste av nån anledning.

EDIT 2:

Samma problem uppstod när jag drog igång datorn efter den varit avstängd.

Hej,

för lite drygt två veckor sedan köpte jag en GL2450 att ha som andra skärm för diverse saker. Från dag ett har allt fungerat som det ska, skärmen dyker upp när man startar datorn och inget problem. Men imorse när jag startade datorn så fick den ingen signal. Testade byta DVI ingångar på mina grafikkort, byta kabel med min primära skärm, uppdatera GPU drivisar samt BIOS, men inget fungerar.

Jag är säker på att skärmen inte är trasig för när jag uppdaterade BIOS failade den först och då fick jag upp en bild på bägge skärmarna, spegling. Men när jag väl fick igenom BIOS uppdateringen så fungerar den inte iaf.

Skärmen får helt enkelt ingen signal, har googlat runt men inte hittat något som löser mitt problem. Någon därute som vet vad som kan ha gått snett?

Har som sagt var senaste BIOS samt GPU drivrutiner.

Datorns spec:

Asus P8P67 Deluxe
2 x XFX 6950 2GB
i5 2500K
8gb RAM
Primär skärm: Dell U2412M
Sekundär: BenQ GL2450

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Syns båda om du höger klickar på skrivbordet och väljer antingen tillverkarens eller Windows bild/grafik kontrollpaneler?
Du ska se siffrorna 1 och 2 i två rutor.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Syns båda om du höger klickar på skrivbordet och väljer antingen tillverkarens eller Windows bild/grafik kontrollpaneler?
Du ska se siffrorna 1 och 2 i två rutor.

Nope, det gjorde det igår kväll dock när jag satt och lirade. Det är just det som jag inte riktigt förstår vad det är som skitit sig.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk

Jag fick möjlighet att testa med en annan dator idag och det verkar som DVI ingången på skärmen som spökar. Det fungerade nämligen inte med HDMI-DVI eller DVI-DVI men med VGA-VGA till den andra datorn fungerar det klockrent.

Ser ut som att jag får åka till Webhallen och reklamera denna...

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"