Launch Day Preparation Guide

Permalänk
Medlem

Launch Day Preparation Guide

The game installer will be unlocked at 8:01 a.m. PDT on May 14.

Citat:

- Vilket blir 17.00 för oss Svenskar.

Citat:

Digital Presale Download
If you’ve purchased a digital copy you can begin downloading your client right now, and we highly encourage you to do so. We also have a Diablo III presale visual guide available that may be helpful. As it may take you some time to download the full game, it’s best that you begin early. This may afford you additional time to troubleshoot any downloader or installer issues you may encounter.

Early Install

Citat:

We will be unlocking the game's installer at 8:01 a.m. PDT on May 14 (17.00). This will allow you to begin installing the game, troubleshoot any issues you run into, download and install the launch day 1.0.1 patch, and be ready to play as soon as the servers come online.

Citat:

Global Play Launch Time
We’ll be turning on Global Play when the game has launched in all regions. This means that you will not be able to play in a region outside your home region until after the Americas’ midnight launch at 12:01 a.m. PDT on May 15 (09:01 Svensk tid) . We’ll provide an update once Global Play is enabled, and you’ll then be able to change the region you connect to through the game’s options. Please note that characters, items, and friends lists do not transfer across regions and players who use Global Play to connect outside of their home region will only be able to access the gold-based auction house.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

00:01.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Najs man kan installera i förväg!
Jag tar det som om att man kan spela vid midnatt på Europa servrarna.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

ja, kl 00,01 ser jag nu när jag läser det.

naaajs

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

ja, kl 00,01 ser jag nu när jag läser det.

naaajs

Då får alla se till att ha kissat, ätit och köpt godispåse så man kan spela hela natten.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset på när man kan börja installera, bugar och bockar:D

Permalänk
Medlem

Lanet planerat, 4a på rad och 3min(till fots) till butiken som har öppet 06:00-23:00.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Som om man inte redan har stora abstinensbesvär över att man inte kan kötta redan nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Då får alla se till att ha kissat, ätit och köpt godispåse så man kan spela hela natten.

Blir inget av den varan för min del. Jobbar den 15:e

Permalänk
Sötast

Källa vore fint

Får väl googla de då

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Blir inget av den varan för min del. Jobbar den 15:e

Buuuu

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Källa vore fint

Får väl googla de då

Var så klart saxxat ifrån bnet, varför tror du annars det hade varit så träffsäker.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Ledig hela den veckan

Permalänk
Skrivet av malte:

Ledig hela den veckan

Semester? Själv jobbar jag med är ledig fredag - söndag! Blir nog att testa D3 då.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

jag kommer inte spela på release nattens riktiga start tror jag pga all folk som väntat i 8 år för detta spel vilket är rätt så många som kommer att testa logga in sammtidigt och allt kommer bli som en DoS dära och crash 24/7 och när folk ligger och sover så sitter jag uppe utan lagg och njuter lol nej det kommer alltid vara lagg xd

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag kommer inte spela på release nattens riktiga start tror jag pga all folk som väntat i 8 år för detta spel vilket är rätt så många som kommer att testa logga in sammtidigt och allt kommer bli som en DoS dära och crash 24/7 och när folk ligger och sover så sitter jag uppe utan lagg och njuter lol nej det kommer alltid vara lagg xd

Då har Du inte spelat många spel under Blizzard märker Jag..

- Finns nog ett fall, det är väl vanilla wow och BC, annars hade det inte varit några problem.

- Vad jag snarare kan se som ett problem, kan vara emergancy mt's alt patchar.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Då har Du inte spelat många spel under Blizzard märker Jag..

- Finns nog ett fall, det är väl vanilla wow och BC, annars hade det inte varit några problem.

- Vad jag snarare kan se som ett problem, kan vara emergancy mt's alt patchar.

nog har jag spelat olika blizzard spel men det jag syftade på var när det var open beta och alla hade problem, så jag skrev att jag antar att det kommer bli liknande under release. förstår du nu vad jag menade?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

nog har jag spelat olika blizzard spel men det jag syftade på var när det var open beta och alla hade problem, så jag skrev att jag antar att det kommer bli liknande under release. förstår du nu vad jag menade?

Man kan ju hoppas att deras stress-test löser detta.

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem

Måste fråga, kan även vi som förhandsbokat spelet/köper det i butik preloada spelet med via deras sida? Eller gäller det bara dom som köpt det digitalt? Tolkade det som att vi kan börja preloada det med men bara ange nyckeln sen eller logga in med kontot och lira.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Måste fråga, kan även vi som förhandsbokat spelet/köper det i butik preloada spelet med via deras sida? Eller gäller det bara dom som köpt det digitalt? Tolkade det som att vi kan börja preloada det med men bara ange nyckeln sen eller logga in med kontot och lira.

Alla kan förinstallera spelet oavsett om du beställt det digitalt eller inte. Du kommer även kunna patcha spelet. Det som sker sen är själva aktiveringen av nyckeln via Battlenet och det är det som går live 00:01 (samt alla servrarna som hostar spelet förstås.)

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellum:

Alla kan förinstallera spelet oavsett om du beställt det digitalt eller inte. Du kommer även kunna patcha spelet. Det som sker sen är själva aktiveringen av nyckeln via Battlenet och det är det som går live 00:01 (samt alla servrarna som hostar spelet förstås.)

Ah precis som jag uppfattat det då Ser framemot detta!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag kommer inte spela på release nattens riktiga start tror jag pga all folk som väntat i 8 år för detta spel vilket är rätt så många som kommer att testa logga in sammtidigt och allt kommer bli som en DoS dära och crash 24/7 och när folk ligger och sover så sitter jag uppe utan lagg och njuter lol nej det kommer alltid vara lagg xd

Tror du inte att Blizzard, med all deras erfarenhet av BattleNet och ett extremt stort spelarantal, är väl förberedda?

Jag kommer börja logga in kl 00:01 och jag tvivlar inte en sekund på att Blizzard har ett grymt nätverk av inloggningsservrar i ryggen som kommer kunna ge oss en stabil natt.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ:

Tror du inte att Blizzard, med all deras erfarenhet av BattleNet och ett extremt stort spelarantal, är väl förberedda?

Jag kommer börja logga in kl 00:01 och jag tvivlar inte en sekund på att Blizzard har ett grymt nätverk av inloggningsservrar i ryggen som kommer kunna ge oss en stabil natt.

vad var det jag sa ;)!

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci