Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fick tillbaka en hardcore gubbe som var död

Permalänk

Fick tillbaka en hardcore gubbe som var död

När jag kom tillbaka till diablo 3 igår efter att inte ha spelat det på ett halvår så hade jag inga gubbar kvar när jag väl loggade in fastän jag hade en WD i hyfsad gear förr. DÅ tror jag att nån hacker har varit inne o stulit mina saker och sedan deletat min gubbe så då ska jag göra ett försök att 'reviva' honom där man switchar gubbar i högra hörnet längst ned. Då får jag till min förvåning tillbaka min hardcore barb i 55 som dog bara en dryg månad efter spelet kommit ut och långt långt innan min WD skulle ha kunnat deletas! Så det e så det e, wtf? Inget mer att göra då antar jag då man bara 'får' en chans? Blizzard hjälper inte till med detta så vitt jag vet men att få tillbaka en hardcore gubbe e buggit som fan o tråkigt då blizzards bugg dödade min 'riktiga' gubbe och gav mig en jag inte bryr mig så mycket om.

Kommentera gärna eller ge förslag om något går att göras! danke

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Skrivet av tvåpunktnoll:

När jag kom tillbaka till diablo 3 igår efter att inte ha spelat det på ett halvår så hade jag inga gubbar kvar när jag väl loggade in fastän jag hade en WD i hyfsad gear förr. DÅ tror jag att nån hacker har varit inne o stulit mina saker och sedan deletat min gubbe så då ska jag göra ett försök att 'reviva' honom där man switchar gubbar i högra hörnet längst ned. Då får jag till min förvåning tillbaka min hardcore barb i 55 som dog bara en dryg månad efter spelet kommit ut och långt långt innan min WD skulle ha kunnat deletas! Så det e så det e, wtf? Inget mer att göra då antar jag då man bara 'får' en chans? Blizzard hjälper inte till med detta så vitt jag vet men att få tillbaka en hardcore gubbe e buggit som fan o tråkigt då blizzards bugg dödade min 'riktiga' gubbe och gav mig en jag inte bryr mig så mycket om.

Kommentera gärna eller ge förslag om något går att göras! danke

Lite rörigt vad du menar men.. är du hackad och fått din gubbe deletad så bara kontakta blizz så löser de det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Lite rörigt vad du menar men.. är du hackad och fått din gubbe deletad så bara kontakta blizz så löser de det.

Jag tolkar det som att han blev hackad, fick sin gubbe borttagen och när han skulle "återuppliva" den fick han istället tillbaka en lvl55 HC barb som dog strax efter att spelets släpptes (långt innan han skapade sin WD som blev borttagen).

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Jag tolkar det som att han blev hackad, fick sin gubbe borttagen och när han skulle "återuppliva" den fick han istället tillbaka en lvl55 HC barb som dog strax efter att spelets släpptes (långt innan han skapade sin WD som blev borttagen).

1. Mitt account blev förmodligen hackat och min WDs gear blev stulen och deletad

2. Jag försöker återuppliva honom genom funktionen i menyn men får tillbaka min hardcore gubbe

3. I och med att jag får tillbaka min hardcore gubbe och inte min vanliga gubbe som jag borde fått tillbaka blir jag pissed.

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Avstängd

Har du ens pratat med blizzard?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Vem ska göra något åt saken förutom blizzard, inte så att vi sitter på nån hemlig programmerarlönndörr där vi kan ge tillbaka din karaktär.

Permalänk
Inaktiv

Blizzard kan återställa allt på ett wow-konto. Bör väl gå lika bra med diablo?

Edit: Så att man inte får ett otrevligt svar så förtydligar jag.
Vad jag menade med "återställa" var att de återställer items, lvl osv.
Kan de se att en annan ip adress varit inne på kontot efter tiden du anger att du slutat spela så brukar de inte bråka.

Permalänk
Medlem

Skriver du till Blizz om att ditt konot blivit hackat. Så är det första dom gör att låsa hela kontot tills du skickat in kort på ID m.m . Rekommenderas bara om du gillar krångla som fan.

Permalänk

Ett enkelt tips: skaffa authenticator
Blizzard nästan bokstavligt, kastar dom på användarna. (ger bort dom)
Om du inte vill ha en hemskickad, kan du ladda ner deras authenticator app för smartphone. (antager en i-telefon)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Vi får se om den öppnar igen efter rensning. Under tiden är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Om tråden öppnas igen vill jag se en bättre attityd från alla!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad och öppnad*

TS: Om du vill ha hjälp så föreslår jag en något vänligare och diplomatisk taktik.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord