Ring Of Royal Grandeur

Permalänk
Medlem

Ring Of Royal Grandeur

Vad krävs för att få denna förbannade ring ? göra bara rifts kan man ju göra i all evighet och ändå inte få den hatar det..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Vad krävs för att få denna förbannade ring ? göra bara rifts kan man ju göra i all evighet och ändå inte få den hatar det..

Du kan enbart få den från lådan du får för att göra alla act1 bountys, den kan alltså inte droppa i rifts.

Med det sagt så tror jag inte på att ringen finns längre... har kört över 3000 act1 bountys och fått en jäkla massa Maces, shoulders mm men inte en ända jäkla ring...

Permalänk
Medlem

act1 bounties.
Tar nog inte mer än en kväll så har du minst en ring.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad krävs för att få denna förbannade ring ? göra bara rifts kan man ju göra i all evighet och ändå inte få den hatar det..

Om du bara kör Rifts lär du aldrig se skymten av den då du enbart kan få den genom bounties i A1 och A4 (större chans i A1 då A4 bounties kan ge items från alla akter).
Det enda du kan göra för att få den är därmed att farma så mycket bounties du bara kan, förslagsvis med 4 personer där alla tar varsin bounty i A1, borde inte ta mer än max 5 minuter per run.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Inte för att strö salt i såren, men jag hade riktig röta och fick den som första legendary typ mitt femte cache.

Permalänk
Medlem

Den finns kvar hjälpte en polare, han fick den efter 4-5 bounty rundor act1.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Jag har fått 3 på ca 2000 bounties så den finns iaf.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Farma act 1 på normal i public så går det snabbt!

Permalänk
Medlem

"Reduces the number of items required for Set Bonuses by 1 (To a minimum of 2.)"

Finns detta på fler items eller bara ringen i fråga?

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Skrivet av __Marcus:

"Reduces the number of items required for Set Bonuses by 1 (To a minimum of 2.)"

Finns detta på fler items eller bara ringen i fråga?

Bara ringen i fråga, därför "alla" vill ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

Farma act 1 på normal i public så går det snabbt!

Det beror på, tyvärr. Under Juli månad har jag kört 65% splitfarming och 35% solo på normal.

Jag har öppnat ungefär 20-25 bounty caches varje dag under 30 dagar. Jag har då inte hittat någon ring.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det beror på, tyvärr. Under Juli månad har jag kört 65% splitfarming och 35% solo på normal.

Jag har öppnat ungefär 20-25 bounty caches varje dag under 30 dagar. Jag har då inte hittat någon ring.

Du måste ju fortfarande köra act 1 eller 4 är bara där du kan få den.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

försök köra enligt principen "junger", bara o söka om ni inte vet vad detta innebär! Har enligt vissa visat sig vara en bra idé eftersom man hittar så få items som möjligt och därigenom borde få spelet att generera mer rrog i cacharna eftersom man hittar mindre legs/timme!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Bara ringen i fråga, därför "alla" vill ha den.

Ojdå, då har jag skrotat minst en ring

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk

Det tog 3074 rifts på mitt ena konto att få en ring, det andra fick jag en ring efter 60 så snacka om random drop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Du kan enbart få den från lådan du får för att göra alla act1 bountys, den kan alltså inte droppa i rifts.

Med det sagt så tror jag inte på att ringen finns längre... har kört över 3000 act1 bountys och fått en jäkla massa Maces, shoulders mm men inte en ända jäkla ring...

0.o Jag har kört kanske 200 act1 bountys, har fått minst 5 ringar. MINST. Fick den trifecta, så behövde inte farma mer

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

ah jag menade bounties inte rifts.. hade ju varit najs å ha denna känns som alla jag kollar på har den blää Det är nu man önskar auction house var kvar, hade hellre köpt en halvdålig och försöka uppgradera den själv sen man har ju massvis med guld till ingen nytta nu det känns ju också sådär värdelöst egentligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du måste ju fortfarande köra act 1 eller 4 är bara där du kan få den.

Att det var enbart act 1 glömde jag att säga. Jag trodde det var självklart eftersom vi snackar om RoRG.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

försök köra enligt principen "junger", bara o söka om ni inte vet vad detta innebär! Har enligt vissa visat sig vara en bra idé eftersom man hittar så få items som möjligt och därigenom borde få spelet att generera mer rrog i cacharna eftersom man hittar mindre legs/timme!

Det där tror jag inte ett dugg på. Har provat ett otal gånger utan resultat.

Skrivet av HazZarD:

ah jag menade bounties inte rifts.. hade ju varit najs å ha denna känns som alla jag kollar på har den blää Det är nu man önskar auction house var kvar, hade hellre köpt en halvdålig och försöka uppgradera den själv sen man har ju massvis med guld till ingen nytta nu det känns ju också sådär värdelöst egentligen..

Vänta bara tills du ska hitta rätt legendary gem eller Ramaladni's Gift i 2.1. Lär bli en hel del tragglande. Jag bävar för framtiden.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

jag har fått ringen 7 gånger tror jag och dött bort häften, så letar egentligen alltid efter en ny
Min rekommendation är att köra t1-3 ac1 cache, krävs ju lite gear men inget man inte kan crafta direkt för att klara t1 snabbt iaf. Då slipper man slänga bort flera timmar på att köra normal bountys utan chans på "torment only" sets och legs + att du får exp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

jag har fått ringen 7 gånger tror jag och dött bort häften, så letar egentligen alltid efter en ny
Min rekommendation är att köra t1-3 ac1 cache, krävs ju lite gear men inget man inte kan crafta direkt för att klara t1 snabbt iaf. Då slipper man slänga bort flera timmar på att köra normal bountys utan chans på "torment only" sets och legs + att du får exp.

What he said! Skulle inte rekommendera någon att köra normal. På T3 gick det däremot snabbt att hitta mina.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

What he said! Skulle inte rekommendera någon att köra normal. På T3 gick det däremot snabbt att hitta mina.

Dock om man har gear för T3 så har man oftast fått en eller två ringar tidigare

Men då alla mina polare slutat lira nu och när man kör public på T1 så är det alltid rifts.
Själv är ju tråkigt att lira så jag la också ner spelet nu under sommaren iallafall.
Kommer kanske ta upp det till hösten igen när det är roligare att spela spel.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Finns ju forfarande Sweclockers-klanen för den intresserade. Jag kan tänka mig att hjälpa någon med att köra splitfarm på a1 ikväll. Påverkar dock svårighetsnivån drop raten på cache? Har för mig det enbart gäller monster du dödar?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Min erfarenhet är att dom är svåra men långt ifrån omöjliga.
När jag väl sätter mig och kör bounties så brukar de bli 2 stashtabs med bags och kör uteslutande a1 normal (grupp med hjälp av split-farm communityn).
Väldigt sällan det blivit mindre än en ring när man öppnat och nu har jag mer eller mindre trifecta ringar till alla klasser.

Helt omedvetet så har jag mer eller mindre kört enl "Junger".

För ännu mer foliehatt-teorier så har jag aldrig fått en ring när jag bara gjort 10-15 bags i stöten utan enbart när jag gjort 30+ i samma veva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Finns ju forfarande Sweclockers-klanen för den intresserade. Jag kan tänka mig att hjälpa någon med att köra splitfarm på a1 ikväll. Påverkar dock svårighetsnivån drop raten på cache? Har för mig det enbart gäller monster du dödar?

Nej, påverkar endast random legendarys/sets Ej dropraten på ringen.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Nej, påverkar endast random legendarys/sets Ej dropraten på ringen.

stämmer inte, blizzard har sagt i någon blue post att T2 eller högre ökar chansen att få legs från cashes och att detta gäller cashespecifika legs också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

stämmer inte, blizzard har sagt i någon blue post att T2 eller högre ökar chansen att få legs från cashes och att detta gäller cashespecifika legs också!

Stämmer inte. Den blue-posten är bara dåligt formulerad

Edit: Läs här http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzard-explains-horadric-cache-legendary-drop-rules

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Stämmer inte. Den blue-posten är bara dåligt formulerad

Edit: Läs här http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzard-explains-horadric-cache-legendary-drop-rules

Förklaringen du länkar till är från april medans blue posten är från 28 maj. Jag orkar inte kolla datum men jag är rätt säker på att senaste patchen 2.05 släpptes i maj så infon du använder är outdatet.

https://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12945805104?page=1#14

Citat:

Horadric Caches

  • Now have an increased chance to drop Legendary items on Torment II - VI

This increased chance also applies to Cache-specific Legendaries, such as the Royal Ring of Grandeur. Bear in mind, however, that the Anniversary Buff that was recently made permanent does not apply to Cache-specific Legendaries.

Permalänk
Medlem

trickeh #1488 - kan köra från 21:00-01:00 ikväll, bara adda om ni vill farma RoRG. Kan ju posta här hur det gick sen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Min erfarenhet är att dom är svåra men långt ifrån omöjliga.
När jag väl sätter mig och kör bounties så brukar de bli 2 stashtabs med bags och kör uteslutande a1 normal (grupp med hjälp av split-farm communityn).
Väldigt sällan det blivit mindre än en ring när man öppnat och nu har jag mer eller mindre trifecta ringar till alla klasser.

Helt omedvetet så har jag mer eller mindre kört enl "Junger".

För ännu mer foliehatt-teorier så har jag aldrig fått en ring när jag bara gjort 10-15 bags i stöten utan enbart när jag gjort 30+ i samma veva.

testade Junger härom dagen och det fungerar, körde kanske bara 4h men fick 2 legs varav 1 ring.

edit: detta gjorde jag på t3

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>