Undrar om det är farligt för hjärtat

Permalänk
Avstängd

Undrar om det är farligt för hjärtat

Min gubbe har levt i över en månad, med andra ord varje gång jag håller på eller hamnar i en eldstrid går pulsen upp som ett ånglok. Kan inte vara bra för hjärtat, idag tex så blev min polare skjuten av en kille som överrumpla honom jag kunde skjuta honom sedan när han loota min polare. Visade sig att även han hade en polare han fick av ett skott som träffade mig så jag börja blöda, sedan väntade jag ut honom i över en timme. Hela tiden var pulsen hög, spelet kommer bli min död

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CyberVillain:

Min gubbe har levt i över en månad, med andra ord varje gång jag håller på eller hamnar i en eldstrid går pulsen upp som ett ånglok. Kan inte vara bra för hjärtat, idag tex så blev min polare skjuten av en kille som överrumpla honom jag kunde skjuta honom sedan när han loota min polare. Visade sig att även han hade en polare han fick av ett skott som träffade mig så jag börja blöda, sedan väntade jag ut honom i över en timme. Hela tiden var pulsen hög, spelet kommer bli min död

Är du i dålig fysik?
Går pulsen över ca 160-180slag/min som värst och runt 150slag/min i genomsnitt?
Har du någon hjärtåkomma eller dåliga blodkärl eller blodtryck?

Svarar du nej på de ovan så är det lugnt. Ta det lugnt med mängder av socker och ta 5-15min paus varje timme du spelar så ska du se att det blir bra

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Hehe, nej det är nog ingen fara men det känns som man ska dö av adrelinshock / hjärtproblem

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Hehe, nej det är nog ingen fara men det känns som man ska dö av adrelinshock / hjärtproblem

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Hehe, nej det är nog ingen fara men det känns som man ska dö av adrelinshock / hjärtproblem

Känns så ibland Högst otroligt att du kommer dö om du inte redan är allvarligt sjuk. Finns nog saker som ger värre adrenalinkickar än DayZ

Tänk positivt, dör du så gör du ju det när du har roligt

Skrivet av Tranceguy:

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

Om han inte har ett liv nu så är han väl död?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

otroligt oinsiktfullt att säga "skaffa dig ett liv" bara för att man gillar att spela, han kör ju dessutom med kompisar! Att träna är dock alltid en bra idé! Men man kan definitivt ha ett givande socialt liv och gilla att spela!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tranceguy:

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

Jag ska på vinlunch och käka gottigott idag, du kan få haka

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag ska på vinlunch och käka gottigott idag, du kan få haka

Borde kanske dra ihop en Swec träff nån gång i Sthlm

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Avstängd

Kanske dags å stänga ner datorn och gå ut lite.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Omg, bara för att man lever sig in i ett spel betyder inte det att man inte har ett liv, jag tror tom jag kommer ut oftare än andra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

Det är alltid så lätt att bara säga "skaffa dig ett liv" eller "ta dig i kragen" men desto svårare för personen man säger det till att faktiskt göra det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Lite motion mixat med spelandet är ingen dålig ide, då långa pass stillasittande har påvisat risker med ökat blodtryck.. Motion och kost kan hjälpa till att motverka detta, bra att veta om högt blodtryck ligger i släkten, eftersom man med stor sannolikhet åker på det med, särskilt om det ligger på morsans sida.

Motion, det är bara bra, liksom att ha kul och trivas med vad man gör, samt att äta gott, sova gott.. och dricka gott..

Permalänk

Sen vi vi väl inget om TS förutom det att han/hon för hög puls när han/hon spelar Day Z?Kanske jobbar utomhus hela dagarna med ett fysiskt ansträngande jobb.Kanske tränar på elit nivå?Kanske äter bullar hela dagarna?Bara TS vet..

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Avstängd

Min sambo är ex elitidrottare, hon rör på sig åt oss båda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är du i någorlunda normalt fysiskt skick och inte har någon hjärtsjukdom ska spel aldrig kunna vara något problem.

Permalänk
Avstängd

Men ni måste hålla med om att dayz skapar mer adrelin än något annat spel just för att man bryr sig om sin avatars liv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Känns det så kanske det är dags att lägga ner spelandet ett tag. Det känns som du spenderar aldeles för mycke tid på spelet. Börja träna skaffa dig ett liv

Otroligt onödigt att lägga till den sista biten "skaffa dig ett liv".
Vad är det som säger att man inte "har ett liv" för att man gillar att spela?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Men ni måste hålla med om att dayz skapar mer adrelin än något annat spel just för att man bryr sig om sin avatars liv

Jag känner samma sak, jag får alltid en liten hjärtattack när man blir beskjuten.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

minns när arena blev introducerat i wow, det du beskriver! MEGA hög puls! adrenalin som forsade igenom en! fan vad jag saknar det ifrån spel

Permalänk
Medlem

Om du mår dåligt av att spela, känner dig utmattad och trött efteråt eller har ont i kroppen, då ska du helt klart avstå ett tag ifrån att spela och motionera. Det kan vara enkel träning, skippa bussen/bilen/mopeden till jobb/skola och gå eller cykla bara det lilla kan få kroppen att må mycket bättre om man jämför med minimal eller ingen motion alls. Eller gå ut och gå en timme så där när du kommit hem. Alla skulle säkert förslagit diverse gym-baserade aktiviteter. Men i min mening är det helt onödigt när man bara vill ha lite bättre välmående. Gymma kan man göra om man vill bygga muskler, skaffa kondition som är över normal. Vill man bara må bra så behövs inte styrketräning osv, som dessutom kan orsaka stor skada om man inte vet hur man ska jobba med maskinerna.

Ut ta en jogging runda, eller gå ett par kilometer. Ta en timme till att gå en veva runt stan eller om du bor på utkant gå ut i skogen eller liknande. Ta med polaren också. Ännu bättre skaffa medlemskort på någon paintball bana i krokarna och ha extra kul en gång i veckan.

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av CyberVillain:

Men ni måste hålla med om att dayz skapar mer adrelin än något annat spel just för att man bryr sig om sin avatars liv

Mina första dagar/veckor i DayZ var nog de absolut bästa jag haft i ett spel, fastän rust kom ganska nära...

Efter att haft en och samma karaktär i liv i nära på en vecka ute i skogen så var pulsen som en jojo på en.

Så fort jag såg en annan människa ute på ett fält så gick pulsen upp till nivå "dödsryck" och hjärnan arbetade på fullt.

OH shit en annan spelare, är han friendly? bandit? vad gör han här? har han sett mig? jagar han mig? är det fler runt om kring mig? är han bait?

Ska jag döda honom? Men tänk om han är friendly och spelat 20h på den gubben? MEN HAN KAN VARA BANDIT!

Samvetskvalen i DayZ var det bästa jag upplevt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Otroligt onödigt att lägga till den sista biten "skaffa dig ett liv".
Vad är det som säger att man inte "har ett liv" för att man gillar att spela?

Efter att ha spelat world of warcraft i 6 år och konstaterat månad för månad att fan jag vet inte om jag vill spela (jag har dragit ner från att spela timmtal till att kanske max spela 2 timmar/kväll) mera men bara för att man har en kompis som spelar så blir man kvar i träsket.Jag tycker faktist var o varannan UNGE bör dra ner på spelandet eftersom många lever sig in i spelet för mycket.JA spela wow så förstår du varför. var o varannan snubbe har princip ADHD och damp i spelen. dessa skapar dessutom irritation från andra spelare som i sin tur brinner av, en ond cirkel helt enkelt.

När nu trådskaparen kom med en sådan här tråd ansåg jag att när det börjas ställas frågor om hälsa då kanske det är dags för honom att skaffa ett liv,Jag tycker det lät mycket det han i sin tur skrev i sin maintext. Har läst mer en en eller personer som dött under datorspelande så därav mitt resonemang. sen skiter jag fullständigt i om ni anser detta rätt eller fel. och om det såfallet är onödigt. Helt klart gör folk som dom vill om dom vill spela eller inte men så länge det är mer otrevligheter i spel en i verkliga livet (Nästan) så tycker jag som jag gör....

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Min sambo är ex elitidrottare, hon rör på sig åt oss båda

Hade jag haft tjej som idrottar hade jag valt detta före ett spel. spelet skapar inga muskler mer en i käften eller i runkmusklerna.

men lycka till med spelandet

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

OT: Har inte spelat DayZ eller Rust än, men hur gör man med sin spelare när man stänger ner? Som OP skrev så hade hans gubbe överlevt i en månad... återupptar man bara spelet när man startar igen eller?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

alla får väl adrenalinkickar på olika sätt?
Jag kunde i alla fall förr få hög puls när jag spelade 1.6 5on5 PCW och var ensam mot 4st och man smög runt. rundan efteråt kändes det helt annorlunda i kroppen men återhämtade mig fort. Gissar att detta har vart mindre adrenalinkickar?

Du kanske får samma fast av att jaga folk i DayZ för du lever in dig i spelet lite mer än andra? Who knows:)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag tror det är väldigt få som förstår vikten av att hålla en perfekt spel-kost för att optimera sin skicklighet i spel. Läs på noga och gör lite goda grönsaksshakes med rätt mängd av alla oljor och vitaminer. För mycket skadar och gör dig långsam = död i spelet, rätt mängder och rätt sorter ökar din reaktionsförmåga, livslängd i spelet och din fysiska hälsa på köpet. Det kan bli många % extra kills om man är på topp. Varför tror ni elit idrottsmän är så noga med maten? Inte bara för att bygga muskler inte.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Min gubbe har levt i över en månad, med andra ord varje gång jag håller på eller hamnar i en eldstrid går pulsen upp som ett ånglok. Kan inte vara bra för hjärtat, idag tex så blev min polare skjuten av en kille som överrumpla honom jag kunde skjuta honom sedan när han loota min polare. Visade sig att även han hade en polare han fick av ett skott som träffade mig så jag börja blöda, sedan väntade jag ut honom i över en timme. Hela tiden var pulsen hög, spelet kommer bli min död

Nej finns absolut ingen fara

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PointMan:

OT: Har inte spelat DayZ eller Rust än, men hur gör man med sin spelare när man stänger ner? Som OP skrev så hade hans gubbe överlevt i en månad... återupptar man bara spelet när man startar igen eller?

Din state spars på en master server, så din position på kartan samt de prylar du hittat spar du

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tranceguy:

Hade jag haft tjej som idrottar hade jag valt detta före ett spel. spelet skapar inga muskler mer en i käften eller i runkmusklerna.

men lycka till med spelandet

Finns fan inget tristare än att träna, när jag data min nuvarande sambo fick jag tom ljuga om det. Kunde ju inte säga att jag tränar noll när hon tränar 7 dagar i veckan

Dock är jag säsongsmotionär, på sommaren racercyklar jag massor, på vintern blir det bara rödvin och god mat

Detta med hälsan var lite med glimten i ögat, tråden handlar mer om hur jävla coolt det är att DayZ skapar sådan adrenalinkick och puls att det nästan känns som på riktigt

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Känner igen det där och jag själv har sådan inlevelse i spelet så sambon kan sitta och titta på mig när jag spelar och ha skit kul.
Jag blir helt igenom svettig ibland och spänner mig så jag kan ha träningsverk i ben och armar dan efter jag spelat några timmar.

Jag försöker titta vid sidan av skärmen när jag ska runt hörn och ducka samt sitta och flåsa mm.