Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Arma 3 King of the hill

Permalänk
Medlem

Arma 3 King of the hill

Senaste versionen av King of the hill av Sa-Matra är helt enkelt förbaskat go! Och det är ju alltid roligare att lira med lite gött folk, och dessutom nytt sådant. Blir även betydligt enklare att hålla sig vid liv. Vi har som mest varit runt 10 pers som spelat diverse moddar i Arma 3 (samt DayZ SA), men alla kan inte lira alltid - så jag söker lite fler vapenbröder.

För den oinvigde innefattar detta spelläge en stad/punkt som man som lag ska hålla, och det är 3 lag som står mot varandra - bluefor, opfor och independent. Blir en hel del action, kan man säga.

Det gäller ju för lagen att hålla "the objective", dvs stadskärnan/staden i KOTH. Poängen ges med jämna intervall medans man är det lag som gör just detta, genom att ha flest soldater närmast målet, så att säga. Fyrkanterna i höger nederkant av skärmen representerar antalet spelare runt detta mål; om du själv befinner dig i zoonen så ser du nog att en av fyrkanterna i ditt lag är vit - den representerar då dig själv.

Dessutom får man som enskild spelare poäng, och stålars för vapenköp, med jämna intervall när man antingen håller målet som lag - eller om man avancerar på målet. 100 xp samt 100 dollars.

Levlandet i sig fungerar som så att nya vapen, sikten, fordon och camos (dräkter till gubben) låses upp vid högre levlar. Dessa kan sedan köpas för de dollar man har samlat på sig. Vapen och sikten kan antingen köpas billigt, men du har då endast i din ägo tills du dör nästa gång. Alternativt kan man, för betydligt mer dollars, köpa på sig vapen och sikten permanent - och behöver alltså då ej spendera mer på dessa. Camos kostar inget, och fordonen har du tills du kraschat/blivit nedskjuten/övergivit dem eller rundan är slut.

Dessutom har man ett gediget utbud av perks, såsom; mer ammo, möjlighet att köpa sniper-attiraljer, bättre kondis osv. Man startar med en valbar perk, och kan därefter låsa upp fler för 10k dollar (alla "prisuppgifter" gäller in-game-valuta, och det är alltså inga riktiga pengar du behöver punga upp med).

Det finns en ganska många servrar med runt 100 platser och riktigt bra aktivitet nu, så att finna en lämplig sådan att lira på ska inte vara några problem.

Vi har nu skapat en grupp i Steam för alla i allmänhet ArmA 3- och i synnerhet KOTH-sugna SweC-are, för att enklare kunna styra upp lir. Denna hittar ni HÄR.

Kommunikationen sköter vi i första hand via teamspeak. Servern som gäller är teamspeak.soggarna.se, och givetvis sitter vi då i Arma 3-kanalen.

Tanken är att vi håller en lagom mogen nivå, utan att behöva vara alltför seriösa med lirandet. Dvs, det är ingen klan med en massa code-talk och liknande. Helt enkelt ett sätt för oss SweC-are att kunna styra upp lite lir tillsammans, vilket är ack så mycket roligare än att springa runt själv.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

är det upplagt precis som Dayz? Tänker på looten osv?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

är det upplagt precis som Dayz? Tänker på looten osv?

Det är nog Wasteland du tänker på.

King of the hill så tjänar du XP/Pengar får att hålla objektivet samt Taxi/Kills/Assist etc..
Med pengarna kan du köpa olika vapen i Basen och vad du kan köpa baseras på din lvl samt Perks till viss del.

Ett av dom mer action fyllda Missions i Arma3 då det är lätt att komma in i utan att det ska planeras och sådant.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lagun, det är precis som _tekken_ beskriver.

Edit: kör gärna Wasteland också, om någon är sugen på det!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk

Adda o_hallblad på steam, sugen på att lira allt som har med arma 3 samt dayz sa och göra

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Adda o_hallblad på steam, sugen på att lira allt som har med arma 3 samt dayz sa och göra

Härligt! Får ta lite lir till helgen då kanske?

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Härligt! Får ta lite lir till helgen då kanske?

Det kan nog bli lite lir i helgen! dock så kommer det bli på kvällarna har du addat än btw?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Det kan nog bli lite lir i helgen! dock så kommer det bli på kvällarna har du addat än btw?

Ja, för min del är det väl främst ikväll som gäller! Förmodar att det är du som är x QuiZ *OHFoto.se? I så fall så!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Nya patchen verkar faktiskt ganska lovande med ny stad, laggade iallafall lite mindre när jag testade lite kort förut, kanske hade mer med att göra att jag gick från en 2500k till 4790k men ändå, lirar gärna senare i helgen

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Nya patchen verkar faktiskt ganska lovande med ny stad, laggade iallafall lite mindre när jag testade lite kort förut, kanske hade mer med att göra att jag gick från en 2500k till 4790k men ändå, lirar gärna senare i helgen

Härligt! Jag kan nog tänka mig lite lir söndag kväll också.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Ja, för min del är det väl främst ikväll som gäller! Förmodar att det är du som är x QuiZ *OHFoto.se? I så fall så!

det är correct! vad heter du? har så jävla många på steam xD

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag lirar också King of the Hill. Just nu lirar jag på amerikanska servrar men är flexibel om man får tillfälle till teamwork!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Skulle gärna vilja spela med er, men jag sitter fast på en smålänks ö just nu. Kanske hör av mig när jag kommer tillbaka till "riktiga" datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

det är correct! vad heter du? har så jävla många på steam xD

Brocahontaz, precis som skrivet i första inlägget.

Skrivet av xtQ:

Jag lirar också King of the Hill. Just nu lirar jag på amerikanska servrar men är flexibel om man får tillfälle till teamwork!

Åhtusan. Ja, teamwork höjer helt klart upplevelsen!

Skrivet av forgefilip:

Skulle gärna vilja spela med er, men jag sitter fast på en smålänks ö just nu. Kanske hör av mig när jag kommer tillbaka till "riktiga" datorn

Gött! Lägg till mig/oss i Steam också, så blir det enklare att styra upp lite lir.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

KOTH Version 7 är ute!

Attans vad så mycket bättre den är lirat Ca 6-7tim nu med några kompisar måste säga att V7 är en rätt bra uppgradering från V6,Dag och natt cykel är ju riktigt trevligt nu kan ni slåss på natte tid eller mulen morgon etc.

Fattar dock inte hur en Strider HMG kan ha 300armour medans en APC liknande för 4k kan ha 200 eller 250arm beronde på model.
Med det sagt så är Strider HMG med Commander(Eyes and ears) Favoriten med PUB Small Sqaud fights.

BTW:
Kan rekommendera att ni blir medlemmar i TPC.
http://steamcommunity.com/groups/TeaCen

Är aldrig nån online vid dessa KOTH event's på TS3 som postas här på SweC känns inte så seriöst när man komme rin på TS3 och läser ''Rogers runkhörna'' etc Känns mer som bondläpp CS.........

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

KOTH Version 7 är ute!

Attans vad så mycket bättre den är lirat Ca 6-7tim nu med några kompisar måste säga att V7 är en rätt bra uppgradering från V6,Dag och natt cykel är ju riktigt trevligt nu kan ni slåss på natte tid eller mulen morgon etc.

Fattar dock inte hur en Strider HMG kan ha 300armour medans en APC liknande för 4k kan ha 200 eller 250arm beronde på model.
Med det sagt så är Strider HMG med Commander(Eyes and ears) Favoriten med PUB Small Sqaud fights.

BTW:
Kan rekommendera att ni blir medlemmar i TPC.
http://steamcommunity.com/groups/TeaCen

Är aldrig nån online vid dessa KOTH event's på TS3 som postas här på SweC känns inte så seriöst när man komme rin på TS3 och läser ''Rogers runkhörna'' etc Känns mer som bondläpp CS.........

Oh, nattspel har varit efterlängtat, gött!

Nä, vår kanal har varit ganska inaktiv sedan sommaren kom igång, på gott och ont (skönt att folk faktiskt vistas ute den här årstiden också). Därav min vilja att få in lite nytt folk.

Dock vet jag inget om någon "runkhörna", antingen har du sett fel eller så har någon mod haft roligt/tråkigt på grund av rådande inaktivitet. Dessutom bygger det communityt mycket på humor av diverse slag, samt att man ska kunna bjuda lite på sig själv, även om vi kan lira seriöst när så krävs. Men det passar självklart inte alla. Själv somnade jag tyvärr tidigt på soffan igår efter några hårda arbetsveckor..

Så ja, att gå ihop via Steam i första hand är så klart lättast, så får man styra upp kommunikationsmedel efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkei:

Oh, nattspel har varit efterlängtat, gött!

Nä, vår kanal har varit ganska inaktiv sedan sommaren kom igång, på gott och ont (skönt att folk faktiskt vistas ute den här årstiden också). Därav min vilja att få in lite nytt folk.

Dock vet jag inget om någon "runkhörna", antingen har du sett fel eller så har någon mod haft roligt/tråkigt på grund av rådande inaktivitet. Dessutom bygger det communityt mycket på humor av diverse slag, samt att man ska kunna bjuda lite på sig själv, även om vi kan lira seriöst när så krävs. Men det passar självklart inte alla. Själv somnade jag tyvärr tidigt på soffan igår efter några hårda arbetsveckor..

Så ja, att gå ihop via Steam i första hand är så klart lättast, så får man styra upp kommunikationsmedel efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Syftade inte på eran TS specifikt utan man har läst titt som tätt att det skall spelas hittan och dattan sen när man väll är ute i god tid och joinar TS så finns det diverse rum som härstammar från CS tiden och folk därifrån samt att det görs 2-5trådar här sedan orkar inte TS engagera sig.

Jag skall dock håll utkik när ni lirar jag och några till hakar nog gjärna på om det känns aktuellt för dom spelare i min krets.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Syftade inte på eran TS specifikt utan man har läst titt som tätt att det skall spelas hittan och dattan sen när man väll är ute i god tid och joinar TS så finns det diverse rum som härstammar från CS tiden och folk därifrån samt att det görs 2-5trådar här sedan orkar inte TS engagera sig.

Jag skall dock håll utkik när ni lirar jag och några till hakar nog gjärna på om det känns aktuellt för dom spelare i min krets.

På så vis! Men lägg till på Steam så kan vi styra upp lite lir. Kanske skulle göra en ArmA-grupp för SweC-are, om det inte redan finns?

Fan, är i sommarstugan tills imorrn, men blev rejält taggad på lir nu när det införts dygnscykel också. Letat länge efter servrar/spelläge med nattlir utan något vidare resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Har spelat koth i drygt 10 timmar nu och tycker det är riktigt kul.

Men jag fattar inte riktigt poängsystemet. Har försökt att hitta nån info hur det funkar, men det står ju inte ens på hemsidan.

Nån som vet vad som ger poäng och vad dom små fyrkanterna ovanför respektive lags fält är?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller Arma 3 känns laggigt? Kör allt på ultra med datorn i signaturen. Vad behöver jag sänka för att få upp fpsen? Tycker man borde klara köra allt på högsta.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Har spelat koth i drygt 10 timmar nu och tycker det är riktigt kul.

Men jag fattar inte riktigt poängsystemet. Har försökt att hitta nån info hur det funkar, men det står ju inte ens på hemsidan.

Nån som vet vad som ger poäng och vad dom små fyrkanterna ovanför respektive lags fält är?

Det gäller ju för lagen att hålla "the objective", dvs stadskärnan/staden i KOTH. Poängen ges med jämna intervall medans man är det lag som gör just detta, genom att ha flest soldater närmast målet, så att säga. Fyrkanterna har iaf jag tolkat som antalet spelare runt detta mål; om du själv befinner dig i zoonen så ser du nog att en av fyrkanterna i ditt lag är vit? Den representerar då dig själv. Har dock ingen källa på det, men det är vad som känns mest logiskt.

Dessutom får man som enskild spelare poäng, och stålars för vapenköp, med jämna intervall när man antingen håller målet som lag - eller om man avancerar på målet. 100 xp samt 100 dollars.

Edit: någon som är sugen på att ta några rundor?

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Har spelat koth i drygt 10 timmar nu och tycker det är riktigt kul.

Men jag fattar inte riktigt poängsystemet. Har försökt att hitta nån info hur det funkar, men det står ju inte ens på hemsidan.

Nån som vet vad som ger poäng och vad dom små fyrkanterna ovanför respektive lags fält är?

http://forumbilder.se/DD5DD/koth.png

Poäng får ni när ni håller zonen, dvs har fler spelare(fyrkanterna) inom capturezonen än resterande lag.

Skrivet av Lagun:

Är det bara jag eller Arma 3 känns laggigt? Kör allt på ultra med datorn i signaturen. Vad behöver jag sänka för att få upp fpsen? Tycker man borde klara köra allt på högsta.

Spelet är skitdåligt optimerat, det blir dock bättre, försök även spela på Dwardens servrar, dom har experimentella serverfiler och kan ge bättre performance, finns mer att läsa om detta på bohemias forum.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Poäng får ni när ni håller zonen, dvs har fler spelare(fyrkanterna) inom capturezonen än resterande lag.

Spelet är skitdåligt optimerat, det blir dock bättre, försök även spela på Dwardens servrar, dom har experimentella serverfiler och kan ge bättre performance, finns mer att läsa om detta på bohemias forum.

Okej, men finns det inget knep för att få upp fpsen? Funkar det bättre med singelkort?

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Okej, men finns det inget knep för att få upp fpsen? Funkar det bättre med singelkort?

Johan

Gissar du ligger på ~30-35 fps, isåfall kommer du inte högre, iallafall på servrar med 70+ spelare, har du mindre än 30 fps kan det säkert finnas lite knep dock, som sagt finns det lite olika lösningar i bohemiaforumet som kan öka fpsen väldigt lite, kan vara värt att pröva.

Vad gällande singelkort har jag ingen aning, jag vet dock av erfarenhet att spelet fungerar mycket bättre på NVIDIA (men som sagt ej över 30-35 fps i KotH just nu)

Andra missions är bättre, men det mesta går åt skogen när det blir väldigt många spelare.

En annan grej är att Bohemia snart (~2/3 månader skulle jag gissa på innan det är stable release) kommer släppa en launcher till Arma som kommer kunna ladda ner mods från Steam Workshop beroende på vilka mods servern du vill joina har installerat, det innebär att man kommer enklare kunna spela andra kartor som förhoppningsvis laggar mindre.

Om du gillar DayZ så tycker jag du bör prova Breaking Point med, det moddet fungerar väldigt mycket bättre än vanliga missions till Arma 3.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Skicka PM med Steam ID om ni vill samarbeta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyme:

Skicka PM med Steam ID om ni vill samarbeta.

PM skickat!

Finns det någon grupp i Steam för oss SweC:are tillägnad just ArmA 3? Kanske skulle fixa en sådan så att vi lättare kan styra upp lir?

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Blir så omständligt att posta namn här på SweC nån borde göra en Sweclockers grupp på steam ägnad enbart åt King of The Hill sedan kan TS posta alla detaljer i första posten sen kan alla som vill spela Joina gruppen och posta ett ''Event'' när dom/den personen vill spela nu eller senare eller till och med nästa vecka Etc. och vi kan väl låna TS egna Teamspeak3 server också om dte går bra för h*n.

om ingen annan gör det så kanske jag fixar det senare idag om det finns intresse.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Blir så omständligt att posta namn här på SweC nån borde göra en Sweclockers grupp på steam ägnad enbart åt King of The Hill sedan kan TS posta alla detaljer i första posten sen kan alla som vill spela Joina gruppen och posta ett ''Event'' när dom/den personen vill spela nu eller senare eller till och med nästa vecka Etc. och vi kan väl låna TS egna Teamspeak3 server också om dte går bra för h*n.

om ingen annan gör det så kanske jag fixar det senare idag om det finns intresse.

Låter som en god idè. Tänkte på detsamma. Blev "tyvärr" ingen aktivitet vid datorn för min del denna fredag, och jobbar hela helgen. Men ska fixa en grupp i Steam så vi kan styra upp detta lite. Och givetvis kan vi använda TS-servern jag postade.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: har kirrat en grupp till oss, http://steamcommunity.com/groups/swecarma

Fixade lite snabbt på jobbrasten via mobilen, så ordnar till den senare. Men det är bara att gå med så länge!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Har nu uppdaterat första posten i tråden med lite mer info angående KOTH, samt Steam-grupp och TS3-server. Hoppas vi får igång några fina rundor snart.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem

Kan man vara med även om man är noob?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy