Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny till Arma 3, frustrerad över server browser

Permalänk

Ny till Arma 3, frustrerad över server browser

Hej allesammans!

Köpte mig Arma 3 idag efter att ha funderat ett långt tag och jisses vilket spel! Började med single player kampanjen för att lära mig och gillar det skarpt. Ett problem som är rätt frustrerande är dock den inbyggda "Server browsern" nu när man ska ge sig på att spela lite multiplayer.

Har googlat runt utan framgång efter hjälp med detta , men inte hittat några konkreta svar. Problemet är att listan med servrar uppdateras kanske var 5e gång jag trycket på refresh, och inte alltid med alla servrar som kommer upp. Någon som har liknande problem och vet hur man löser det?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk

Har samma problem jag med. Ibland får man trycka på refresh några gånger för att listan ska uppdateras. Har dock ingen lösning för detta

Permalänk
Geeks Gaming

Tyvärr så har alla aspekter av multiplayer i Arma varit bra.
Ett av de mest komplicerade systemen för att sätta upp en server. Och av någon anledning har dom aldrig lyckats fixa så man kan ladda ner moddar och annat direkt ifrån servern.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Och av någon anledning har dom aldrig lyckats fixa så man kan ladda ner moddar och annat direkt ifrån servern.

Och tur är väl det, med tanke på att det finns moddar som är 5+ GB stora...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av hoski:

Och tur är väl det, med tanke på att det finns moddar som är 5+ GB stora...

Nu tänker jag på lite mindre saker som typ vapen, ljud, karaktärer...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nu tänker jag på lite mindre saker som typ vapen, ljud, karaktärer...

Detta är på väg till den nya launchern enligt utvecklarnas bloggposter.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem som TS. Tyvärr hittar inte jag några servar alls och detta problem har kommit ganska nyss! Jag har googlat lite och öppnat de portar som det står att spelet använder. Jag har kollat så att brandväggen tillåter Arma 3. Irriterande nog hittar jag fortfarande inte en enda server. Mina filter är helt tomma och alla servrar borde komma upp utan problem, känner mig en aning perplex. Är det någon som har några idéer om vad som kan vara galet?

EDIT: Det visade sig att jag bara var korkad! Tog en stund innan servrarna refreshas, falskt alarm!

Permalänk
Skrivet av Eriksson_91:

Hej allesammans!

Köpte mig Arma 3 idag efter att ha funderat ett långt tag och jisses vilket spel! Började med single player kampanjen för att lära mig och gillar det skarpt. Ett problem som är rätt frustrerande är dock den inbyggda "Server browsern" nu när man ska ge sig på att spela lite multiplayer.

Har googlat runt utan framgång efter hjälp med detta , men inte hittat några konkreta svar. Problemet är att listan med servrar uppdateras kanske var 5e gång jag trycket på refresh, och inte alltid med alla servrar som kommer upp. Någon som har liknande problem och vet hur man löser det?

Köpte spelet samma dag som dig. Min temporära lösning är att starta om spelet, ibland 2-3 gånger innan det får fart och börjar jobba. Du får gärna lägga till mig på skype/steam ifall du vill lira Arma 3! (skriver i PM om du vill)

Lirar just nu Atlis life RPG (Svensk server) och Wasteland. Har planer på att prova på Battle Royale men har inte hittat en server som nyss startat upp.