Permalänk
Medlem

Dela mobilens internet via wlan

Internet är nere, men jag har 3G i mobilen. Däremot verkar det krävas iTunes för att dela internet via USB :/.

Därför tänkte jag höra om man kan få stationära att hitta mobilens internet via routern?

Mobilen delar internet via WiFi. Datorn är kopplad till routern med kabel. Datorn saknar bluetooth. Kan routern (D-Link DIR-615) agera nätverkskort åt stationära?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av kyre:

Internet är nere, men jag har 3G i mobilen. Däremot verkar det krävas iTunes för att dela internet via USB :/.

Därför tänkte jag höra om man kan få stationära att hitta mobilens internet via routern?

Mobilen delar internet via WiFi. Datorn är kopplad till routern med kabel. Datorn saknar bluetooth. Kan routern (D-Link DIR-615) agera nätverkskort åt stationära?

Skickades från m.sweclockers.com

Du gör din mobil till en "router" alltså kan inte din vanliga router söka efter mobilen, utan bara om din dator har så att du kan söka efter trådlöst. annars så kan din mobil få internet genom datorn men inte tvärt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Du gör din mobil till en "router" alltså kan inte din vanliga router söka efter mobilen, utan bara om din dator har så att du kan söka efter trådlöst. annars så kan din mobil få internet genom datorn men inte tvärt om

Tror vi kan fastställa att det inte går. =/

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

med iPhone iOS 5 så går det hur lätt som helst att dela ut internet trådlöst via telefonen, under inställningar , internetdelning går det att slå på. Anslut sedan till det trådlösa nätverket som iPhonen delar ut. Det fungerar utmärkt om man har surf på ditt abonemang när man är ute och reser.

Detta förutsätter att de enheter du vill ansluta har ett wlan kort, så kanske inte alltid fallet är hemma när internet går ner.

Tror det finns liknande appar tilla android också, men har ingen koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroBER:

Tror det finns liknande appar tilla android också, men har ingen koll.

Det har funnit inbyggt i Android sedan version 2.2 så du behöver inte ens en app

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Det har funnit inbyggt i Android sedan version 2.2 så du behöver inte ens en app

Det behövs ingen app i iOS heller...

Permalänk
Skrivet av Enforce:

Det behövs ingen app i iOS heller...

Han sa bara att man inte behöver det till adroid, inte att man behöver en app till Iphone's...

Permalänk

till iphone så finns det redan i inställningar med internet delning fast vet ej om man måste ha itunes för det eller hur det blir :S

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Blir en del inställningar att göra, men kanske värt ett försök?

http://apttech.wordpress.com/2009/09/29/how-to-connect-a-dlin...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Här var det inte många som förstod att datorn är ansluten till routern med kabel och att datorn inte har något trådlöst nätverkskort...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Internet är nere, men jag har 3G i mobilen. Däremot verkar det krävas iTunes för att dela internet via USB :/.

Därför tänkte jag höra om man kan få stationära att hitta mobilens internet via routern?

Mobilen delar internet via WiFi. Datorn är kopplad till routern med kabel. Datorn saknar bluetooth. Kan routern (D-Link DIR-615) agera nätverkskort åt stationära?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du flashar din router med DD-WRT så kan den agera trådlös klient istället för AP. I det läget kan den alltså ansluta mot din mobiltelefon och ja du kanske ser hur den kopplingen går.

[Telefon-wifi-hotspot] <~~> [Dlink router] <--> [Din dator].

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Om du flashar din router med DD-WRT så kan den agera trådlös klient istället för AP. I det läget kan den alltså ansluta mot din mobiltelefon och ja du kanske ser hur den kopplingen går.

[Telefon-wifi-hotspot] <~~> [Dlink router] <--> [Din dator].

Tack! Det visste jag inte att DD-wrt kunde.

Visa signatur

Whales are nice!