Permalänk

Uppdatera nätverket!

Halloj!

Nu tänkte jag är dags att uppdatera Nätverket i hemmet! eftersom jag bor skapligt nyproducerad lgh så har jag en variant av patchskåp som är placerad i ett annat skåp och där är också alla huvudbrytare för lgh.
Men, men det jag efterlyser är en accesspunkt för nuvarande täckning är inge vidare i lgh samt tänkte jag i samma veva byta routern till en brandväg då

Det jag tänkte mig i kostnad är på max 1500 för accesspunkt och ungefär desamma på brandvägg.

Jag har kolla runt lite på egenhand men har inte hittat något som man direkt fastnat för.

all fel skrivning bjuder jag på!

// Tomte

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Ubiquiti gör bra AP, kolla deras Unifi och Picostation.

Brandväggar/routrar:
#14822190

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Värt att slänga ett öga på..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har du inhandlat någon brandvägg och accesspunkt? Håller själv på att kika på hur jag ska lösa det i mitt hus så jag tar gärna del av dina erfarenheter
Unifi verkar ha vettiga produkter till ett bra pris.

Mvh

Permalänk

Jag köpte nyligen en Edgerouter Lite samt en Unifi AP från Ubiquiti, och är än så länge supernöjd. Har inte haft dem så länge, så upptiden är bara 17 dagar. Dock hade min gamla setup med en Dlink DIR-635 och en repeater inte klarat sig så länge.
Jag köpte detta från Amazon UK för 1500:- . Sparade ca 1000:- mot Dustin.
Som switch kör jag en HP 1810G.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.